پرونده جذب مربی خارجی برای تیم ملی بسکتبال فعلا مختومه است

به گفته دبیر فدارسیون بسکتبال و به خاطر محدودیت‌های مالی، جذب مربی خارجی برای تیم ملی بسکتبال فعلا از دستور کار فدراسیون خارج شده است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،علی توفیق با اشاره به اینکه تیم ملی بسکتبال طی روزهای ۲۱ تا ۳۱ خردادماه در شهرهای مختلف کشور چین برگزارکننده چند دیدار تدارکاتی با تیم ملی این کشور خواهد بود، گفت: طبق اعلام قبلی، مهران حاتمی هدایت ملی پوشان را در این دیدارها بر عهده خواهد داشت.

وی در مورد «جذب مربی خارجی برای تیم ملی بسکتبال و اینکه آیا برای اردوها و مسابقات بعد از چین، همچنان هدایت تیم ملی با مهران حاتمی خواهد بود؟»، تصریح کرد: فدراسیون بسکتبال برای جذب مربی خارجی فعلا در مضیقه است. طی ماه های گذشته با «نناد» برای تیم های پایه عقد قرارداد داشتیم و همین مسئله دست ما را برای قرارداد جدید با یک مربی خارجی دیگر بسته است.

دبیر فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: آنچه مسلم است هدایت تیم ملی بسکتبال تا پایان اردوی چین و دیدارهای تدارکاتی در این کشور، با مهران حاتمی خواهد بود اما اینکه بعد از این اردو چه تصمیمی در مورد کادر فنی اتخاذ خواهد شد، مشخص نیست. پرونده مربی خارجی برای تیم ملی بسکتبال فعلا مختومه است اما باید دید بعد از اردوی چین و برای رویدادهای دیگر، کمیته فنی چه تصمیمی اتخاذ می کند.

وی همچنین با یادآوری درخواستی که «درک باورمن» برای بازگشت به بسکتبال ایران مطرح کرده بود، گفت: این مربی طی دو مرحله متقاضی بازگشت به ایران شده است. اولین بار درخواست بازگشت این مربی پیش از ایام نوروز مطرح شد که پاسخ فدراسیون نسبت به آن منفی بود. اما در سال جاری هم این درخواست مجددا از طرف این مربی مطرح شده است. نظر رئیس فدراسیون این است که در این مورد هم کمیته فنی و سازمان تیم های ملی تصمیم گیری لازم را انجام دهند.

توفیق تاکید کرد: فعلا که به خاطر محدودیت های مالی و با وجود رایزنی های انجام شده برای دریافت رزومه گزینه های خارجی از کشورهای مختلف، پرونده جذب مربی خارجی مختومه است اما قطعا بعد از اردوی چین، کمیته فنی و سازمان تیم های ملی تصمیم گیری نهایی را در این مورد انجام خواهد داد./مهر