تیم جوان شده جودو ایران نتیجه خوبی کسب کرد/ این تیم رها نشود

سرمربی پیشین تیم ملی جودو گفت: حضور پررنگ جوانان در رقابتهای قهرمانی آسیا بهترین اتفاق بود و با برنامه‌ریزی می توان آینده ای روشن برای جودو ترسیم کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مسعود حاجی آخوندزاده اظهار داشت: این دوره از مسابقات شاهد سرمایه گذاری تیم های مختلف روی جوانان بودیم. مدعیان جهانی جودو که کسب مدال المپیک را دنبال می کنند، از رقابتهای آسیایی به عنوان یک میدان مناسب برای کسب تجربه بهره برده و جوانان خود را به این رقابتها اعزام می کنند.

آخوندزاده افزود: من حضور خوب و تاثیرگذار جوانان را در تیم ملی ایران به فال نیک می گیرم که موفق شدند مبارزات خوبی را به نمایش بگذارند. در واقع این رقابتها شاهد نمایشی از پتانسیل جودو ایران بود.

وی ادامه داد: در طول چند سال گذشته پشتوانه سازی خوبی در جودو ایران صورت گرفته و اگر فدراسیون برنامه ریزی خوبی در این زمینه داشته باشد و می توان از این پشتوانه ها در هر وزن چند جودوکار خوب و آماده را برای حضور در  میدانهای بزرگ آماده کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی جودو گفت: معتقدم نباید جودو را با مدال سنجید. اگر از تفکر نتیجه گیری آن هم با مدال فاصله بگیریم و به بالا بردن کیفیت فنی جوانان جودو کشورمان نظر داشته باشیم می توانیم به اهداف بزرگی برسیم. در واقع اگر از باخت و شکست نترسیم و این جوانان را مدام به مسابقات معتبر اعزام کنیم، در آینده ای نزدیک شاهد ظهور یک تیم قدرتمند برای حضور در میدانهای بزرگ خواهیم بود.

آخوندزاده افزود: رقابتهای جهانی مجارستان در پیش است و فدراسیون و کادر فنی باید بازهم به جوانان جودو اعتماد داشته و با هدف کسب تجربه، جوانان حاضر در اردوی تیم ملی را به این رقابتها اعزام کنند تا جودوکاران فرصت حضور در بزرگترین میدان جودو را داشته باشند و با بهترین جودوکاران دنیا از نزدیک آشنا شوند.

وی ادامه داد: مدال المپیک دور از دسترس نیست، اگر از باخت نترسیم و با یک یا دو شکست جوانان را از گردونه تیم ملی خارج تکنیم، اگر غیر از این باشد، دور باطل خواهیم زد و جودو همان راهی را می رود که پیش از این طی می کرد. نگاه گلخانه ای را کنار گذاشته و با اعتماد به جوانان برای تحقق اهداف بزرگ تلاش کنیم.

سرمربی پیشین تیم ملی جودو در پایان گفت: از اهالی جودو و رسانه ها خواست تا فضا را به سمتی ببرند تا فدراسیون جودو با ادامه این روند آینده درخشانی را برای جودو کشور ترسیم کنند.باید نگاه نتیجه گرایی بر جودو کشور حاکم شود تا بتوانیم از جوانانی که توانایی رسیدن به سطح اول جودو جهان را دارند به بهترین شکل استفاده کنیم./مهر