دباغ: به اردوهای بلند مدت نیاز داریم/ نزدیک مسابقات یک ماه تمرین می‌گذارند

در حالی بانوان فوتبالیست کشورمان این روزها در استراحت به سر می برند که خبری از اردوهای تیم ملی و تمرینات آماده سازی تیم های ملی نیست.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،هاجر دباغ  اظهار داشت: در حال حاضر به صورت شخصی تمرینات بدنسازی‌ام را دنبال می‌کنم. از هفته آینده هم تمرینات توپی‌ام را در پارک شروع خواهم کرد.

وی ادامه داد: به ما گفته‌اند قرار است در تورنمنت چین که شهریور ماه برگزار می‌شود شرکت کنیم. برهمین اساس به اردوی تیم ملی دعوت شده‌ام اما این اردو احتمالا از تیرماه برگزار شود. به همین دلیل برای این که آمادگی‌ام را حفظ کنم تمریناتم را از مدتی قبل شروع کرده‌ام.

بازیکن فوروارد تیم آینده‌سازان افزود: تورنمنت چین شهریور ماه برگزار می‌شود و قرار است از تیرماه وارد اردو شویم. به نظرم زمان برای آماده‌سازی جهت رقابت با تیم‌های آسیایی همچون چین بسیار کم خواهد بود. البته همیشه این طور بوده است. اگر قرار باشد به مسابقه خاصی اعزام شویم در فاصله کوتاهی مانده به اعزام برای ما اردوی تدارکاتی برپا می‌کنند.

دباغ اظهار داشت: با یکی دوماه تمرین آن هم به صورت مقطعی و چند روزه نباید انتظار نتیجه‌‌ای خاص را از فوتبال بانوان داشت. این در حالی است که وضعیت فوتسال در مقایسه با فوتبال بانوان بهتر است. ما نه زمین تمرین خاصی داریم و نه اردوی منظمی.

وی گفت: پتانسیل فوتبال بانوان ایران بالاست. اما متاسفانه آنچنان که لازم است به فوتبال توجهی نمی‌شود. وضعیت لیگ و قراردادهایی که بازیکنان با تیم‌هایشان می‌بندند نیز تعریفی ندارد. البته شرایط تیم ما به نسبت خوب است . اما بازیکنان بسیار مستعدی در ایران وجود دارد که در شهرهایشان فوتبال بازی می‌کند اما از امکانات حداقلی برخوردارند. تنها چون عاشق فوتبال هستند در این رشته فعالیت دارند.

بازیکن ملی‌پوش تیم آینده سازان یادآور شد: ای کاش به فوتبال بانوان بهای بیشتری بدهند. به طور حتم اگر از فوتبال نیز حمایت شود و اردوهای منظم و بلند مدت برای ما در نظر بگیرند در مسابقات بین‌المللی با اعتماد به نفس بالاتری حضور پیدا خواهیم کرد. فوتسال بانوان ایران جواب حمایت‌ها را داد و قهرمانی آسیا را به دست آورد. حالا نوبت حمایت از فوتبال است./تسنیم