اولین پنالتی آسیایی استقلال و اولین پنالتی کاوه با پیراهن آبی

تیم فوتبال استقلال در دیدار رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با یک گل از سد العین گذشت تا با روحیه و انگیزه بیشتری برای دیدار برگشت آماده شود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شاگردان علیرضا منصوریان دوشنبه شب در دیداری سخت و نفسگیر مقابل العین به پیروزی رسیدند. آن هم به لطف یک گل دیرهنگام که از روی نقطه پنالتی توسط کاوه رضایی به ثمر رسید.

پنالتی که شب گذشته در دقیقه ۹۲ نصیب آبی پوشان شد، نخستین پنالتی آسیایی این تیم در این فصل بود. آبی پوشان در مرحله گروهی این رقابت ها ۶ بار به میدان رفتند ودر هیچ یک از این بازی ها صاحب ضربه پنالتی نشده بودند.

اولین پنالتی آسیایی استقلال مصادف شد با اولین پنالتی که کاوه رضایی با پیراهن این تیم زد. از آنجایی که امید ابراهیمی پنالتی زن اول آبی پوشان است و همه ضربات پنالتی این تیم را او می‌زد، طبیعی بود که هیچ بازیکن دیگری به جز وی پشت ضربات پنالتی نایستد. غیبت امید ابراهیمی در دیدار شب گذشته دو تیم باعث شد تا بهترین گلزن آبی ها برای اولین بار پشت ضربه پنالتی بایستد و اولین پنالتی آسیایی این تیم را در یک بازی حساس به گل تبدیل کند.

مهاجم آبی پوشان ساده ترین، کم ریسک ترین و مطمئن ترین راه را برای زدن این پنالتی انتخاب کرد تا فرصت طلایی تیمش در دقیقه ۹۲ را که حتی می‌تواند منجر به صعود این تیم به جمع ۸ تیم برتر آسیا شود را از دست نداده باشد.

توضیح این که تیم استقلال در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا و بعد از ۱۲۰ دقیقه تلاش و کسب مساوی بدون گل برابر السد، در ضیافت پنالتی ها به گل رسید اما طبق قانون پنالتی هایی که بعد از دقیقه ۱۲۰ و تنها به جهت تعیین برنده بازی زده می شود نه در گل شماری حساب می شود و نه جزو پنالتی ها محسوب می‌شود./مهر