کسب رتبه نخست بازی‌های کشورهای اسلامی مدنظر مسئولان باشد

عضو هیأت رییسه فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه رشته‌های پایه سهم چندانی از بودجه و تجهیزات ندارند، گفت: باید رتبه نخست بازی‌های کشورهای اسلامی مدنظر باشد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،یوناتن بت‌کلیا  با اشاره به اینکه متولیان حوزه ورزش کشورمان باید با تبیین اهداف ورزشی به دنبال ارتقاء جایگاه ایران در بین کشورهای دیگر باشد، گفت: با توجه به شرایط کنونی حوزه ورزش باید بازنگری در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود و کسب رتبه نخست بازی‌های کشورهای اسلامی مدنظر مسئولان و مدیران ورزشی باشد.

نماینده آشوریان و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با یادآوری کسب رتبه سوم ایران در چهارمین دوره  بازی‌های کشورهای اسلامی، اظهار کرد: شاید در نگاه اول میزان مدال آوری کاروان کشورمان در این دوره افزایش یافته باشد اما باید اذعان کرد که در دوره‌های گذشته جایگاه دوم را کسب کرده بودیم و این مهم به معنای افول و عدم پیشرفت حوزه ورزش است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه ورزش همه نگاه‌ها متوجه رشته‌هایی مانند فوتبال است و بیشترین میزان اعتبارات به این سمت سوق یافته است، ادامه داد: بر این اساس سهم رشته‌های مادر و پایه سهم چندانی از بودجه و تجهیزات ندارند و ورزشکاران این رشته‌ها نمی‌توانند دستاوردهای خوبی داشته باشند در  حالی که اگر اعتبار لازم اختصاص یابد و اردوهای مستمر برگزار شود حتما ظرفیت خوبی برای کسب مدال در رشته‌های پرمدال انفرادی و پایه وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته در حوزه ورزش در ابتدا اقدام به استعدادیابی کرده و از سنین پایین اقدام به پرورش ورزشکارانشان می‌کنند، تصریح کرد: بنابراین باید اذعان کرد که نتیجه بازی‌های بازی‌های کشورهای اسلامی نشان دهنده نداشتن برنامه‌ریزی مدون و مستمر است.

عضو هیأت رییسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به خانه ملت خاطرنشان کرد: نباید از یادبرد که در هر استان رشته خاصی آموزش داده می‌شود و نتیجه آن پرورش قهرمانان امروز است بنابراین باید با اهمیت دادن به قطب‌های ورزشی، رشته‌های پایه را تقویت کرد./مهر