با نظریه اتفاق مربی استخدام نمی‌کنیم/ هدف اصلی مدال المپیک است

رئیس فدراسیون جودو گفت: برای استخدام مربی خارجی به دنبال یک مربی تاثیرگذار هستیم و نمی‌خواهیم بر اثر نظریه اتفاق و عجولانه در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،محمد درخشان در نشست خبری با حضور خبرنگاران برخی رسانه ها ضمن تبریک ریاست جمهوری حسن روحانی که باعث تداوم حضور مسعود سلطانی فر در ورزش و به تبع آن استمرار حرکت فعلی ورزش کشور می شود، برنامه های این فدراسیون را تشریح کرد و اظهار داشت: برنامه های ما تنها معطوف به تیم ملی نیست، بلکه ما جودو و در بخش های مختلف از جمله مسابقات، لیگ، استعدادیابی که حلقه گمشده ورزش و از جمله جودو است، داوری، آموزش و مربیگیری در حال ایجاد یک شرایط توسعه پایدار و همه جانبه هستیم.

وی افزود: توجه مردم و رسانه ها به تیم ملی است و در همین رابطه هم ۶ اعزام در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان داشتیم و نتایجی هم بدست آمد که البته ما در این مسابقات زیاد توجهی به آن نداریم. بیشتر در تلاشیم تا استعداد جودوکاران خود را در اوزان مختلف پس از پشت سرگذاشتن اردوها و قرار گرفتن در قالب تیم ملی و در جریان مسابقات رسمی ارزیابی کنیم و در این مدت برخی خود را به تیم ملی تحمیل کردند و برخی هم نتوانستند از قالب تمرین خارج شوند.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: هدف ما از اجرای این برنامه ها تشکیل یک تیم ملی با حضور چند جودوکار شاخص در هر وزن است تا هر جودوکار رقیب خود را تحت تاثیر قرار دهد. با رسیدن به این هدف می توانیم در مسابقات مختلف حضوری فعال و موثر داشته باشیم.

درخشان در مورد حضور تیم ملی در رقابتهای قهرمانی آسیا گفت: به غیر از وزن ۱۰۰ کیلوگرم، تقریبا با تیمی کامل به این مسابقات اعزام می شویم. تیمی که از حضور برخی جوانان تشکیل شده و هدف ما این است که این جوانان جواب اعتماد کنیم تا آنها مسابقات خوبی به نمایش گذاشته و شایستگی خود را به اثبات برسانند.

وی به جودو بانوان هم اشاره کرد و گفت: در بخش بانوان هم یک تیم دو نفره با یک مربی به رقابتهای قهرمانی آسیا اعزام می شوند. البته در این بخش با یک مربی ترکمنستانی به توافق رسیدیم و به دنبال فراهم آوردن شرایط حضور وی در ایران هستیم. مربی شناخته شده ای است و احتیاجی به ارزیابی ندارد.

رئیس فدراسیون جودو در مورد شرایط جواد محجوب هم گفت: من با محجوب به صورت مستقیم صحبت نکردم و سرمربی تیم و رئیس سازمان تیم های ملی در چند مورد با وی صحبت کردند. محجوب به دنبال مسائل و مشکلات شخصی است. البته ضوابط و شرایط فدراسیون در این خصوص واضح و مشخص است و هر کس در این ضوابط قرار بگیرد در خدمت او هستیم.

درخشان در مورد جذب مربی خارجی هم گفت: موضع فدراسیون در این رابطه روشن است و ما به دنبال یک مربی سطح بالا و تاثیرگذار هستیم. در این رابطه با چند مربی هم مذاکره کردیم و یکی، دو نفر هم به تهران آمدند که به لحاظ فنی مورد تائید قرار نگرفته اند. در این مورد تصمیم عجولانه نخواهیم گرفت تا مربی‌ای همچون «نصرت» بیاید ایران و به المپیک برود و ۱۰ هزار دلار بگیرد و برود. در نظر داریم مربیان متعددی را ارزیابی کنیم. آن فردی که بتواند به جودو ما کمک کند استخدام خواهد شد.

وی در مورد کسب مدال در تورنمنت ها و بازی‌های کشورهای اسلامی و نوع نگاه فدراسیون گفت: نگاه اصلی ما به جودو مدال المپیک است و در این مسیر هم هیچ چیز ما را راضی نخواهد کرد. در این مسیر شاید در مسابقات مختلف هم به مدال برسیم ولی این نمی تواند برای ما راضی کننده باشد و چنان باشد که بخواهیم مشکلات را نادیده بگیریم. شما توجه کنید در فدراسیون آثاری از دو مدالی که در باکو کسب شد، دیده نمی شود، چرا که اگر توجه ما به این نتایج باشد، نمی توانیم به آینده برسیم. ما آرزوهای بزرگ در جودو داریم و برای آن نیز برنامه ریزی می کنیم./مهر