اسماعیل‌پور به مدال برنز رسید!

نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با پیروزی در دیدار رده‌بندی به مدال برنز دست یافت.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مسابقات چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از صبح امروز در سالن حیدر علی‌یف شهر باکوی آذربایجان آغاز شده است که مسعود اسماعیل‌پور نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار رده‌بندی موفق به کسب مدال برنز شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم که ۱۲ کشتی‌گیر حضور داشتند، مسعود اسماعیل‌پور در دور اول با نتیجه ۲ بر یک از سد رجب منیر آکتاش از ترکیه گذشت. وی در دور بعد نیز با حساب ۸ بر ۲ امیرتایف از قزاقستان را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت، اما در این مرحله با نتیجه ۸ بر یک مغلوب حاجی علی‌یف، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

وی در این دیدار صفر میرات میرادوف از ترکمنستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در ادامه مسابقات در وزن ۷۰ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی در فینال به مصاف مرتضی علی مسلم‌اُف از آذربایجان می‌رود. در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز حسن یزدانی در دیدار نهایی برای کسب مدال طلا به مصاف سلیم یاشار، دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۶ و نقره و برنز جهان از ترکیه خواهد رفت. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم جابر صادق‌زاده در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز با رجا الکراد از سوریه کشتی می‌گیرد.

 روز گذشته و در ۴ وزن اول نیز میثم نصیری در وزن ۶۵ کیلوگرم قهرمان شده بود و امیر محمدی در ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره رسیده بود. یونس سرمستی در ۵۷ کیلو پنجم شد و پیمان یاراحمدی در ۷۴ کیلو حذف شد.

اسماعیل‌پور: از عملکردم راضی نیستم/ برابر حاجی علی‌یف غافلگیر شدم

مسعود اسماعیل‌پور پس از کسب مدال برنز وزن ۶۱ کیلوگرم بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: فکر نمی‌کردم مسابقات تا این اندازه سنگین باشد. تمام تیم‌های صاحب کشتی نفرات اصلی خود را به این رقابت‌ها آورده بودند.

وی با اشاره به عملکرد خودش گفت: از عملکرد خودم راضی نیستم. حاجی علی‌یف اصلی‌ترین رقیب من نیز در این وزن حضور داشت و همین سبب شده بود تا سطح رقابت بالا باشد. تا امروز چندین بار با او کشتی گرفته‌ بودم و با شگردهای هم کاملا آشنا هستیم.

اسماعیل پور در پایان گفت: او از امتیاز میزبانی استفاده کرد و برابر او واقعا غافلگیر شدم. همان ابتدای کشتی ۴ امتیاز گرفت و سپس کشتی را اداره کرد. این مسابقات یک محک جدی و خوب برای ما در فاصله چند ماه مانده به مسابقات جهانی پاریس بود که میدان اصلی ما محسوب می‌شود تا روی نقاط ضعف و قوت خود کار کنیم.