توضیحات مربی مازنی از علل نا تمام ماندن رقابت های گراپلینگ قهرمانی مردان کشور در گلستان

نگذارید این رشته دست کسانی که اینکاره نیستند و از رشتهای دیگر آمدند و علاقه ی به این کشتی گراپلينگ ندارند بیافتد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،امیر عباس انوری در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار مازند اسپرت، در خصوص حاشیه های بوجود آمده در رقابتهای قهرمانی کشتی گراپلینگ که در۱۸ اردیبهشت ماه در کردکوی برگزار شد اینگونه سخن گفت که ما آنرا به صورت عامیانه در اختیار شما قرار می دهیم  :

***وظیفه خود می دانم که در خصوص برگزاری این مسابقات توضیحاتی را از نگاه کمیته فنی و علل نیمه تمام ماندن مسابقه و دامن زدن یکسری از مربیان و ورزشکارانی که محدود هستند، توضیحاتی ارائه دهم .
قبل از هرچیز تشکر میکنم از جناب آقای دکتر رسول خادم به خاطر خدمات شایانی که به رشته  کشتی گراپلینگ با پذیرفتن آن در رشته کشتی سنتی فدراسیون کشتی یکسان سازی و توجه قابل ملاحضه ای به برگزاری اردوهای ملی ما با تعداد حداکثری ورزشکاران در اوزان مختلف در بخش با لباس و بدون لباس دارم که زحمت کشیدند و همچنين این رشته را در رقابت ۲۰۱۵آنتالیا ترکیه ۲۰۱۶  بلاروس با تمامي اوزان اعزام کردند و این خدمات بر ما پوشیده نیست.

***به نمایندگی جامعه کشتی گراپلینک تشکر میکنم از زحمات آقای عیسی مومنی مسول کشتی سنتی ایران که زحمات زیادی را در برگزاری اردو ملی و همچنین شناسیایی استعدادهای ملی ما درکشتی گراپلینگ باتوجه به قدمت چندین ساله این رشته و حضور جدید که امسال سومین سال آن در جمع ورزش اول مملکت ما بشمار می آید بر خود وظیفه می دانیم ازاین دو عزیز تشکر کنیم.
***این حواشی را باید نادیده گرفت، به دلیل اینکه افرادی که به این مسله دامن زدند تعداد خیلی کمی هستند. طبیعی است ورزشکاران بعد باخت ناراحت هستند  و بخاطر بی ثباتی و بی قانونی این رشته قبل ورودش به فدراسیون کشتی می تواند عامل اصلی این مشکل باشد.

*** بخاطر اینکه شاید قانونی نبود که مثلا  ازساعت۶:۳۰تا۷:۳۰  وزن کشی داشته باشند و  ساعت ۷:۳۱ دقیقه وزن هیج ورزشکاری را نکشند .

*** شاید در فدراسیونی که قبلا این رشته وجود داشته ۹صبح هم کسی می آمد وزنش را می کشیدند ولی اینجا این قانونمندی برگزاری کلنیک مربیان و برگزاری کلنیک داوری و برگزاری مختلف کشور و فدراسیون نشان می دهد که اين رشته دارد با نظم و انضباط حرکت می کند.

***خواهشمندیم که این رشته را حفظ کنند و به تعداد کم مربیان و ورزشکارانی که این صحبت کردند نگاه نکنند.

*** بنده خوشحال هستم که فدراسیون کشتی جناب آقای مومنی عزیز و آقای دکتر خادم  ندید نمی گیرندمربياني را كه   دارند

***  امسال با انتخاب بنده به عنوان کمیته فنی مسابقات انگیزه بیشتری به من دادند.

*** بخاطر حضور بنده در مسابقات جهانی سال قبل بلاروس كه از ١٦ نفری که به این مسابقات اعزام شدند ۸نفرشان مازندرانی و شاگردان بنده بودند و در مربیان سازنده سال ۹۵ به عنوان مربي برتر انتخاب شدم و این انگیزه را به وجودآوردند با پاداش هایی که به ما دادند که ما محکمتر با صلابت تر کار بکنیم .

*** حضورم به عنوان کمیته فنی را افتخار میدانم به دلیل اینکه زحمات شبانه روزی ما و شاگردان ما و انتخاب من به عنوان مربی برتر سال انگیزه اي شد اين راه را ادامه بدهيم و  تشکر می کنیم از فدراسیون کشتی ایران یک تشکر دیگر می کنیم از اینکه خیلی خوشحالیم که این مسابقات  را ما در ۵روز متوالی  به ميزباني  كردكوي گلستان برگزار کردیم. به دليل اينكه آلیش ساحلی ترکمن کوراش و گراپلینگ و همه رشتها را به یک چشم نگاه کردیم .

***در همان سالنی که آلیش برگزار شد مسابقه دادیم، در همان سان غذا خوری همان عذا در همان خوابگاه استفاده می کردیم و هیچ فرقی بین  گراپلینگ و این رشتها و رشتهای سنتی نزاشتیم و باعث افتخار ماست.

***نگذارید  این رشته دست کسانی که اینکاره نیستند و از رشتهای دیگر آمدند و علاقه ی به این کشتی گراپلينگ ندارند بیافتد.

قابل ذکر است ، رقابت های گراپلینگ قهرمانی مردان بزرگسال کشور در کردکوی از توابع این استان بدون مشخص شدن نفرات برتر اوزان هشتگانه به پایان رسید.حضور پرتعداد ورزشکاران ، برگزاری در هشت وزن ، میزبانی از ۲ سبک این رشته و برخی قوانین خاص آن مانند نداشتن ضربه فنی، از جمله عوامل دخیل در طولانی شدن زمان برگزاری و ناتمام ماندن این رقابت ها بود.