الزام در دریافت وثیقه ۵۰ میلیونی، تعهدنامه و تست سلامت اردونشینان

سرپرست تیم های ملی دوچرخه سواری از آغاز تمرینات خبر داد و گفت: دریافت وثیقه ۵۰ میلیونی، تعهدنامه کتبی و تست سلامت لزوم حضور رکابزنان در اردوهاست.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،پس از انتخاب سرمربیان تیم های ملی دوچرخه سواری کشورمان در جلسه کمیته فنی روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، این سرمربیان کمک های خود را هم به فدراسیون معرفی کردند.

محمد سلگی سرپرست تیم های ملی دوچرخه سواری کشورمان در این باره گفت : هدف از تشکیل اردوهای تیم ملی با سرمربیان جدیدشان حضور در مسابقات داخل سالن آسیا در ترکمنستان است. در بخش پیست طبق برنامه ای که سرمربی تیم های ملی سرعت در جلسه روز گذشته کمیته فنی ارائه کرد و فدراسیون نیز با این برنامه موافقت کرد قرار است تیم در چهار اعزام و مسابقه برون مرزی شرکت خواهد کرد.

وی افزود: این رقابتها در تایوان و ژاپن و از اوایل تیرماه برگزار می شود و هر چهار مسابقه قبل از حضور در رقابتهای ترکمنستان می باشد.  دعوت نامه این رقابتها را دریافت کرده ایم و باید نفرات مان را برای حضور در این رقابتها اعلام کنیم. ما تلاش می کنیم که بهترین نفرات مان را از اردوها و برنامه های تدارکاتی راهی بازیهای داخل سالن پیست ترکمنستان کنیم.

سرپرست مدیریت تیم های ملی دوچرخه سواری خاطرنشان کرد: سرمربیان هر دو بخش استقامت و سرعت قرار است بر حسب شناختی که از ورزشکاران دارند و براساس عملکردشان نفرات خود را شناسایی و اسامی دعوت شدگان به اردو را به فدراسیون ارائه کنند.

وی تاکید کرد: ما در کنار این اسامی به این مسئله حساس هستیم که این نفرات باید تست سلامت بدهند و هر ورزشکاری که تست سلامت می دهد در اردوها حاضر خواهد شد. ورزشکارانی که در تست سلامت ما حاضر نباشند به اردوها دعوت نمی شوند.

سلگی به دنبال اعلام قبلی فدراسیون در خصوص دریافت تضمین برای عدم دوپینگ و سلامت رکابزنان بیان داشت : قرار است از هر رکابزنی که بخواهد با تیم ملی یا باشگاهی در رویدادهای بین المللی شرکت می کند وثیقه ۵۰ میلیونی دریافت شود که این مسئله یک تعهد نامه حسن انجام کار است که ورزشکار متعهد می شود که از مواد نیروزا استفاده نکرده و تست سلامتش درست باشد.  هر ورزشکار کنار این وثیقه باید تعهد نامه ای را هم امضا کند و هر چند ماه یکبار تست سلامت به صوردت دوره ای انجام دهد.

مدیر تیم های ملی تاکید کرد: قرار است حتی از ورزشکاری که به هیچ رقابتی اعزام نشده نیز تست بگیریم برای ما فرقی ندارد رکابزن ما در چه جایگاهی و چه باشگاهی است و این تست را از وی خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش نسبی و مثبت شدن چندین تست دوپینگ در بین رکابزنان ملی پوش و باشگاهی در شش ماهه گذشته آیا برای مربیان یا باشگاه هایی که در روند دوپینگ ورزشکاران نقش داشته اند نیز تنبیهی در نظر گرفته می شود گفت:  به طور قطع هر ورزشکاری که تست اش مثبت شده و محرز شود که باشگاه یا مربی اش در این مسئله نقش داشته باید تنبیهاتی برای آن در نظر گرفته شود و طبق قانون جرایمی برای این مسئله در نظر گرفته می شود.

سلگی ادامه داد: اما در بسیاری از مواقع مربی و باشگاه  از قبل هیچ اطلاعی از وضعیت استفاده ورزشکار از مواد یا داروی نیروزا یا ممنوعه ندارند. مثلا این چهار ورزشکاری که تست هایشان مثبت شده از خود دفاع کرده اند. اگر مشکل داشتند و اگر مشکل از طرف مربی یا باشگاه شان بود که این مواد نیروزا را از آنها دریافت کرده بودند می توانستند اطلاع دهند و از خود دفاع کنند آن زمان نفرات و مربیان و باشگاه هم متحمل جریمه می شدند اما در این تست های مثبت شده این مسئله رخ نداده است.

وی در پاسخ به این سوال که مدت زمان جریمه باشگاه پیشگامان بابت دوپینگی شدن دو رکابزنش تمام شده اما هنوز این باشگاه در هیچ مسابقه بین المللی و خارجی شرکت نکرده است و با این شرایط وضعیت صدرنشین سال ۲۰۱۶ آسیا چه خواهد شد نیز گفت: این باشگاه در این مدت در هیچ رویدادی شرکت نکرده است اما باشگاه پیشگامان قرار است در خردادماه در مسابقه کاپ دوچرخه سواری پیست آسیا که در چین برگزار می شود شرکت کند. /مهر