فینالیست مازندرانی بانوان مصدوم شد/مصدومیت رزیتا علیپور نگران کننده نیست !

در نخستین روز از مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی نسرین دوستی و علیپور به فینال مسابقات راه پیدا کردند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در حالیپیگیری می‌شود که در رقابت‌های کاراته در بخش بانوان، رزیتا علیپور نماینده وزنه ۶۱ – کیلوگرم تیم ملی بانوان در نخستین مبارزه به مصاف نماینده پاکستان رفت و با نتیجه ۶ بر صفر حریف خود را شکست داد.

در ادامه این مسابقات، نسرین دوستی نماینده وزن ۵۰ – کیلوگرم، در اولین گام به مصاف نماینده مالزی رفت و در هانتی با نتیجه ۴ بر یک بر حریف خود غلبه کرد و به دور بعدی راه یافت. وی در دومین دیدار نماینده نیز اندونزی را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.نسرین دوستی در نیمه نهایی با شکست نماینده آذربایجان با نتیجه یک بر صفر به فینال این رقابت‌ها راه یافت.

طراوت خاکسار دیگر نماینده کشورمان در وزن ۵۵- کیلوگرم، موفق شد با نتیجه یک بر صفر نماینده ازبکستانی را شکست داد. وی در دومین دیدار به مصاف نماینده مالزی رفت و با نتیجه یک بر صفر دومین حریف خود را شکست داد. طراوت خاکسار نیز در نیمه نهایی نماینده مصر را پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه در هانته ۵ بر صفر مغلوب شد.

طراوت خاکسار نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم تیم ملی بانوان،‌برای کسب مدال برنز در مرحله رپه شارژ به مصاف “طوبی یاکان” از ترکیه خواهد رفت.

در وزن ۶۱- کیلوگرم، رزیتا علیپور در دومین مبارزه به مصاف نماینده اندونزی رفت و با نتیجه ۸ بر صفر این حریف را شکست داد. علیپور با این پیروزی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.رزیتا علیپور در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف نماینده ترکیه رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید و به فینال این رقابت‌ها راه یافت. علیپور در فینال باید به مصاف برنده دیدار ازبکستان و آذربایجان برود.

نماینده وزن ۶۱ – کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان پیش از صعود به فینال بازی‌های کشورهای اسلامی مصدوم شد.

رزیتا علیپور نماینده وزن منهای ۶۱ کیلوگرم کاراته ایران درحالی به فینال چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی صعود کرد که در جریان دور سوم مسابقات، هنگام مبارزه با حریف ترکیه ای خود از ناحیه دهان دچار مصدومیت شد.

فاطمه ایزک جمالی پزشک تیم ملی با تاکید بر این که مصدومیت علیپور نگران کننده نیست، گفت: «علیپور در ناحیه لب دچار مصدومیت شده. البته جای نگرانی نیست. او می تواند رقابت فینال خود را بدون مشکل برگزار کند، اما این امکان وجود دار که بعد از برگزاری فینال، مصدومیت او نیاز به بخیه داشته باشد.»