بختیاری‌زاده: هنوز صعود قطعی نشده/ نباید التعاون را دست کم گرفت

پیشکسوت تیم استقلال گفت: به جرات می‌گویم نایب قهرمانی آبی پوشان در لیگ به مراتب ارزشمندتر از قهرمانی پرسپولیس است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سهراب بختاری زاده  ابتدا با اشاره به پیروزی آبی پوشان مقابل سپاهان اظهار داشت: استقلال این حریف بازی بسیار خوب و هوشمندانه‌ای را انجام داد و سزاوار پیروزی بود. بچه‌ها در نیمه اول یک بازی پایاپای را با تیم خوب سپاهان انجام دادند و تنها روی یک اشتباه گل خوردند. اما در نیمه دوم با توجه به این که یک گل عقب بودند منصوریان تعویض‌های خوبی کرد و شیوه خوبی هم برای رسیدن به گل در پیش گرفت و در نهایت هم این شیوه جواب داد.

مدافع سابق آبی‌ها گفت: معمولا تعویض‌های منصوریان در این فصل خوب بوده و جواب داده و بازیکنانی که بعنوان بازیکن جانشین به میدان آمده اند عملکرد مثبتی داشته اند. بازی با سپاهان هم از این قاعده مستثنی نبود و تعویض‌ها جواب داد و بازیکنان جانشین در تعیین نتیجه بسیار تاثیر گذار بودند. به خصوص که گل برتری این تیم را هم یک بازیکن تعویضی به اسم فرشید باقری زد.

وی افزود: استقلال در نیمه دوم این بازی یک بازی شجاعانه و رو به جلو را انجام داد و مزد این شجاعت را هم گرفت. کاملا مشخص بود که این تیم به دنبال پیروزی است و برای سه امتیاز تلاش می‌کند.

بختیاری زاده خاطرنشان ساخت: حسن بزرگی که تیم منصوریان دارد این است که به دلیل اتخاذ شیوه چرخشی، همه بازیکنان در این تیم شانس بازی کردن دارند و هیچ بازیکنی از فرم مسابقه خارج نیست. اینطوری هم دست سرمربی برای انتخاب نفرات مورد نظرش باز است و هم تیم های مقابل نمی‌توانند دست این تیم را بخوانند. تنوع در استفاده از بازیکن و تنوع در اتخاذ تاکتیک برگ برنده منصوریان در این فصل بوده است.

پیشکسوت آبی پوشان بیان داشت:  سرنوشت استقلال برای نایب قهرمان شدن دست خودش بود و آنها این فرصت را از دست ندادند. در مورد این نایب قهرمانی هم به جرات می گویم ارزشمند تر از قهرمانی تیم پرسپولیس بود. چون استقلال با ستاره سازی و استفاده از جوانان و با سرمایه‌های خودش روی نیمکت و با زحمت به این جایگاه رسیده است.

وی در خصوص دیدار آبی پوشان و التعاون نیز ابراز داشت: خیلی جاها می‌بینم که استقلالی ها دم از صعود می‌زنند و برای بازی های بعدی خود در آسیا برنامه ریزی می‌کنند. گرچه صعود بسیار محتمل است، اما تجربه نشان می دهد در فوتبال تا کار قطعی نشده روی آن حساب نکنند. الان هم استقلالی‌ها نباید صعود خود را قطعی بدانند. صعود وقتی قطعی است که دیدار با التعاون تمام شده باشد و روی کاغذ صعود کرده باشیم. این عین سهل انگاری است که از الان صعود را قطعی دانسته و تیم حریف را دست کم بگیریم. یادمان باشد که همین تیم العتاون به تیم لوکوموتیو ۴ گل زد و وقتی آنها خط حمله‌ای به این خطرناکی دارند، پس به راحتی نمی‌توان قبل از پایان بازی با این تیم خودمان را صعود کرده بدانیم.

کاپیتان سابق استقلال گفت: البته باید بگویم در صورتی که ان‌شاءالله استقلال التعاون را هم ببرد و به مرحله بعدی مسابقات صعود کند، در آن مرحله کار بسیار حساس تر است و همین تیم باید در چند پست تقویت شود. بهرحال استقلال چشم و چراغ فوتبال آسیا است و از این تیم انتظار زیادی در لیگ قهرمانان آسیا می‌رود و باید مطابق با این سطح از انتظارات هم نتیجه بگیرد./مهر