وثوق‌احمدی: با آیین‌نامه جدید دیگر پرونده‌ای از دست فدراسیون در نمی‌رود/ سازمان لیگ باید از ما هم استعلام بگیرد

سرپرست کمیته تعیین وضعیت بازیکنان گفت: سازمان لیگ از فصل جدید برای ثبت قرارداد بازیکنان باید از کمیته تعیین وضعیت بازیکنان نیز برای ثبت قرارداد استعلام بگیرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،روزبه وثوق‌احمدی  درباره اینکه آیا بحث تمدید قرارداد تراکتورسازی با بازیکنان سابقش با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم، موضوع جدیدی است یا خیر، گفت: این موضوع اتفاق جدیدی نیست و تراکتورسازی می‌تواند با بازیکنان قبلی خودش تمدید کند.از اول هم آنها بابت این موضوع مشکلی نداشتند. درست است که این تیم از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم است اما همان زمان مسئولان این باشگاه از فیفا استعلام گرفته و فیفا اعلام کرد این تیم نمی تواند بازیکن جدید جذب کند که از نظر حقوقی مفهوم مخالف آن این است که می‌تواند با بازیکنان خودش تمدید کند.

وی در مورد آخرین وضعیت کمیته تعیین وضعیت بازیکنان، اظهار داشت: منتظر آیین‌نامه نقل و انتقالات هستیم که کمیته حقوقی و تدوین مقررات در حال کار بر روی آن است تا برای فصل جدید بتوانیم با آیین‌نامه جدید، نقل و انتقالات را انجام دهیم.

وثوق‌احمدی درباره اینکه TMS داخلی چه زمانی فعال می‌شود، گفت: در این زمینه دو جلسه نرم‌افزاری داشته‌ایم که علاوه بر دبیر کل، دپارتمان انفورماتیک و کمیته‌های ذیربط بر روی آن مشغول کار هستند. در مورد زمانبندی آن باید دبیر کل نظر بدهد اما فکر می‌کنم این موضوع باید به فصل جدید برسد. هر چند اگر هم نرسد ما دقت‌های خودمان را در فصل نقل و انتقالات انجام می‌دهیم تا مثل سال‌های گذشته مواردی از دستمان در نرود. به خصوص بازیکنان خارجی که موضوع حساسی است و ما برای آنها دستور نهادهای بین‌المللی را مورد توجه قرار می‌دهیم.

سرپرست کمیته تعیین وضعیت بازیکنان، یادآور شد: از فصل جدید سازمان لیگ برای ثبت قرارداد بازیکنان علاوه بر استعلام و کسب مجوز از برخی کمیته‌ها مثل کمیته انضباطی و سایر کمیته‌های ذیربط از کمیته تعیین وضعیت بازیکنان نیز برای ثبت قرارداد استعلام می‌گیرد.

وی، یادآور شد: در مکاتبه‌ای که با دبیر کل فدراسیون فوتبال داشتم از او خواستم تا با تمام باشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی نامه‌نگاری کرده و از آنها درخواست کنم تا پرونده بازیکنان خارجی و وضعیت پرداختی‌های آنها را مشخص و برای فدراسیون فوتبال ارسال کنند تا در فصل نقل و انتقالات بدانیم با چه پرونده‌هایی طرف بوده و چه اتفاقاتی رخ داده است. در نهایت در خصوص این پرونده‌ها از فیفا استعلام می‌گیریم و مجوز لازم را برای ادامه همکاری و یا جذب بازیکن جدید خارجی به باشگاه‌ها را صادر خواهیم کرد.

وثوق‌احمدی در پایان در مورد کسر امتیاز از ملوان، گفت: هنوز این اتفاق نیفتاده و نامه جدیدی در این مورد از فیفا نرسیده است./فارس