گفتگو با ووشوکاری که به خاطر یک قایقران به تیم ملی برگشت!

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،، محسن محمدسیفی عضو ووشوکار ۲۷ سال تیم ملی ایران که از سال ۲۰۰۸ عضو تیم ملی است و از آن زمان تاکنون موفق به کسب مدالهای متعدد طلا در رقابتهای قهرمانی آسیا، بازیهای آسیایی، جام جهانی و قهرمانی جهان شده است. وی که با مهسا جاور عضو تیم ملی […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،، محسن محمدسیفی عضو ووشوکار ۲۷ سال تیم ملی ایران که از سال ۲۰۰۸ عضو تیم ملی است و از آن زمان تاکنون موفق به کسب مدالهای متعدد طلا در رقابتهای قهرمانی آسیا، بازیهای آسیایی، جام جهانی و قهرمانی جهان شده است.

وی که با مهسا جاور عضو تیم ملی قایقرانی از سال ۲۰۱۰ آشنا شده بود، سال ۹۵ با وی ازدواج کرد تا خانواده ای تمام ملی پوش و عنوان دار را تشکیل دهد. ووشوکاری که ابتدای سال قصد خداحافظی از دنیایی قهرمانی را داشت و پس از برپایی زندگی مشترک، از کناره گیری منصرف و تصمیم به حضور  در تیم ملی حداقل تا بازیهای ۲۰۱۸ جاکارتا گرفت. گفتگو با این قهرمان را بخوانید:

* سال ۹۵ برای شما چگونه گذشت؟
– البته ابتدا تصمیم داشتم برای زندگی ورزشی خود یک تصمیم سرنوشت ساز بگیرم ولی پس از آن با مشورتهای که انجام دادم، قرار شد همچنان برای کسب مدال و افتخار برای تیم ملی ووشو کشورم ادامه دهم و در کل یکی از سالهای آرام و خوب زندگی من بود.

* چه اتفاقی در سال ۹۵ در زندگی شما تاثیر گذار بود؟
– همانطور که گفتم سال آرامی بود ولی برپایی جشن عروسی و آغاز زندگی مشترک با همسرم باعث شد بهترین سال زندگی خود را پشت سر بگذارم.

* زندگی با یک قایقران چگونه است؟
– همه چیز خوب و عالیه، فکر می کنم بهترین انتخاب را برای زندگی آینده خود داشته و در واقع نقطه عطف زندگی ما درک متقابل از وضعیت یکدیگر است. بدون مشکل در تمرینات، اردوها و مسابقات ملی حاضر می شویم و در بسیاری از واقع بهترین مشاور برای هم هستیم.

* سال ۹۵ برای ووشو ایران چگونه گذشت؟
– ووشو ایران برنامه ریزی خوبی طی سالهای گذشته برای رده های سنی پایه داشته است و همین موضوع باعث شد تا سال ۹۴ این برنامه ها به بار نشسته و شاهد نتایج خوب ووشو در مسابقات مختلف باشیم. تیم های ملی ایران عناوین نایب قهرمانی جهان و آسیا را کسب کردند و در کل ووشو روزهای خوبی را پشت سر گذاشت.

* برای سال ۹۶ چه آرزویی دارید؟
– قبل از هر چیز آرزوی سلامتی برای همه مردم عزیر کشورم دارم. ضمن اینکه همه تلاشم را می کنم تا بتوانم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان اول عضو تیم ملی شده و سپس برای کسب مدال طلا و دفاع از عنوان قهرمانی خود تمرین کنم.

* بهترین عیدی که گرفتی چه بود؟
– سالها پیش و در کودکی از پدرم یک ۱۰ تومانی کاغذی گرفتم که خیلی بهم چسبید. هنوز هم آن را دارم و خاطره آن روز همیشه در ذهنم باقی مانده و خواهد ماند.

* دوست داری بهترین عیدی را از چه کسی بگیری؟
– شما نمی دانید عیدی گرفتن یهویی از همسر چه مزه ای دارد. به همین دلیل دوست دارم از همسرم آن هم ناگهانی عیدی بگیرم. اینکه چه چیزی عیدی می دهد مهم نیست، مهم گرفتن عیدی است.

* از ایام نوروز چه خاطره ای دارید؟
– در زمان کودکی علاقه زیادی به دید و بازدید و گرفتن عیدی از اقوام داشتم ولی هیچ موقع من را با خود همراه نمی بردند و همیشه نوروز را خانه می ماندم.

* شیرین ترین خاطره و تلخ ترین خاطره سال ۹۵ شما چه بود؟
– برای خودم که خاطره تلخ نداشتم، ولی مشکلاتی که در کشور برای مردم پیش آمد از جمله حادثه پلاسکو، تصادفات جاده ای و بخصوص سربازان خیلی دردناک بود. خاطره خوش هم که برپایی مراسم ازدواج بود. /مهر