جام جهانی میدان مناسبی برای عیارسنجی است/ نباید از روس‌ها ترسید!

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در حالی باید اواخر ماه جاری در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۷ در آبادان به میدان برود که این تیم نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی داشته و از اعضای کادر فنی گرفته تا ملی پوشان تیم، دستخوش تحولات اساسی شده اند. در همین راستا […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در حالی باید اواخر ماه جاری در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۷ در آبادان به میدان برود که این تیم نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی داشته و از اعضای کادر فنی گرفته تا ملی پوشان تیم، دستخوش تحولات اساسی شده اند.

در همین راستا رحیم علی آبادی به این نکته اشاره و تاکید کرد: تیم ملی ایران در رقابتهای جام جهانی امسال نسبت به سال گذشته، متحول شده و چهره های بزرگ و عنوان دار خود را در اختیار ندارد، اما حالا جوانان باانگیزه ای جایگزین آنها شده اند که از هیچ تلاشی برای کسب پیروزی دریغ نخواهند کرد.

دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۷۲ مونیخ افزود: ما بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو شاهد تغییرات زیادی در بدنه تیم ملی کشتی فرنگی بودیم و رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۷ بهترین فرصت برای محک زدن و عیارسنجی این تیم است. البته ماهیت و داشته های کنونی کشتی فرنگی ما همین نفراتی هستند که در اردوهای تیم ملی حضور دارند وباید بزودی در جام جهانی به میدان بروند. در نتیجه باید با همین نفرات دست به کارهای بزرگ زد.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی در خصوص تیم قدرتمند و پرستاره روسیه نیز گفت: به هیچوجه نباید از روسها ترسید. درست است که تیم امسال روسها نسبت به سال گذشته، ۱۰۰ درصد تغییر کرده و آنها امسال با تیم اصلی و پرستاره خود به ایران می آیند|، ولی ما هم از جوانان باانگیزه در کنار  فرنگی کاران باتجربه ای سود می بریم که اگر شرایط مهیا باشد به هیچ حریفی رحم نخواهند کرد.

علی آبادی در پایان از پیش بینی نتایج جام جهانی خودداری کرد و ادامه داد: طبیعتا تمامی ما آرزو داریم تیم ملی ایران همچون گذشته بر سکوی قهرمانی بایستد، اما باور کنید اگر مغلوب روسیه هم شویم، باز هم برنده اصلی ما هستیم، چون تیم ما جوانانی را برای تجربه اندوزی در برابر رقبا به میدان می فرستد که بزودی می توانند در میادین بزرگ جهانی و المپیک بدرخشند.

رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی سال ۲۰۱۷ میلادی در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفندماه با حضور ۸ کشور برتر دنیا در شهر آبادان برگزار می شود.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی تیم های ایران، روسیه، آذربایجان، ترکیه، آلمان، اوکراین، قزاقستان و بلاروس به عنوان ۸ کشور برتر کشتی فرنگی جهان در این رقابت ها حضور خواهند داشت که قرار است طی دو روز در دو گروه ۴ تیمی به مصاف هم بروند./مهر