ترکیه به دنبال میزبانی یورو ۲۰۲۴

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،، ییلدیریم دمیرورن، رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد، این کشور درخواست میزبانی خود برای مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ موسوم به یورو را به اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خواهد داد. دمیرورن خبر داد این فدراسیون درخواست خود را در تاریخ ۲ مارس ۲۰۱۷ (۱۲ اسفند) به یوفا ارسال خواهد […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،، ییلدیریم دمیرورن، رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد، این کشور درخواست میزبانی خود برای مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ موسوم به یورو را به اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خواهد داد.

دمیرورن خبر داد این فدراسیون درخواست خود را در تاریخ ۲ مارس ۲۰۱۷ (۱۲ اسفند) به یوفا ارسال خواهد کرد. این چهارمین تلاش ترکیه برای کسب امتیاز میزبانی مسابقات جام ملت‌های اروپاست.

رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه گفت: ترکیه تنها کشور در اروپا و جهان است که در چند سال اخیر روی ۳۲ ورزشگاه خود سرمایه‌گذاری کرده است. ما بر این باوریم که فدراسیون فوتبال ترکیه و مردم ترکیه سزاوار پیروزی در کسب میزبانی یورو ۲۰۲۴ هستند.

ترکیه پیش از این درخواست میزبانی مسابقات مرحله پایانی جام ملت‌های ۲۰۲۰ را به اتحادیه فوتبال اروپا داده بود که مورد موافقت یوفا قرار نگرفت.

مسابقات یورو ۲۰۲۰ هم که شانزدهمین دوره این مسابقات و شصت سالگی این رقابت‌ها خواهد بود به میزبانی ۱۳ کشور برگزار خواهد شد که عبارتند از آذربایجان، بلژیک، دانمارک، انگلیس، آلمان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، هلند، رومانی، روسیه، اسکاتلند و اسپانیا./تسنیم