دل‌نوشته هوشنگ نصیرزاده برای خداحافظی محسن ترکی

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، محسن ترکی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان روز گذشته و پیش از آغاز هشتاد و چهارمین دربی پایتخت با بوسیدن چهار گوشه ورزشگاه آزادی رسما از دنیا داوری خداحافظی کرد. به همین مناسبت هوشنگ نصیرزاده، عضو کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال دل‌نوشته‌ای را قرار داد که به شرح […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، محسن ترکی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان روز گذشته و پیش از آغاز هشتاد و چهارمین دربی پایتخت با بوسیدن چهار گوشه ورزشگاه آزادی رسما از دنیا داوری خداحافظی کرد. به همین مناسبت هوشنگ نصیرزاده، عضو کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال دل‌نوشته‌ای را قرار داد که به شرح زیر است:

“محسن ترکی با قضاوت یک مسابقه بین‌المللی نوجوانان در تهران مورد توجه منوچهر نظری، رئیس وقت کمیته داوران قرار گرفت. او به همراه محسن قهرمانی، رضا سخندان و محسن فریمانی از مشهد، یادگار دوران طلایی داوری خراسان بودند. آنها به دلیل اینکه در حوزه فرهنگی مشغول به فعالیت بودند به سرعت توانستند پله‌های ترقی را طی کنند و در فهرست بین‌المللی قرار بگیرند.

ترکی جوانی کم‌حرف، بی‌ادعا و کم‌رو بود که معمولا عصبانی نمی‌شد و از جمله داورانی بودند که فیزیک بدنی خوبی داشت. او از روز اول که وارد عرصه داوری شد تا روزی که چهارگوشه زمین آزادی را بوسید و از دنیای قضاوت خداحافظی کرد, هر وقت روی ترازو می‌رفت یک وزن بیشتر نداشت و آن هم به دلیل دقت در پیگیری تمرینات بود.

ترکی مسابقات بین‌المللی زیادی را قضاوت و از داوران باتجربه و خوب ایران بود. او آنقدر مورد اعتماد بود که بارها قضاوت دربی تهران را برعهده داشت. ترکی داور سالم و بی‌ادعایی بود که به آرامی وارد دنیای داوری شد اما به سرعت از آن خداحافظی کرد. احساساتی بودن او به هنگام خداحافظی از داوری در جزیره کیش آغاز  و تا دور افتخار در ورزشگاه آزادی ادامه داشت.

نام محسن ترکی در کنار داوران بزرگ ایران همانند داود نصیری، برادران حیدری، برادران خوشخوان، هادی دزفولی، هروس باغومیان، سعید مظفری‌زاده، هدایت‌الله ممبینی و خداداد افشاریان به یادگار خواهد ماند. او اعلام کرده هرگز به نظارت نخواهد رفت و تمام توجهات خود را صرف آموزش جوانان و علاقمندان داوری خواهد کرد. داور محجوب خراسانی در روزی از دنیای داوری خداحافظی که ورزشگاه آزادی مملو از تماشاگر بود.

بعد از کنار رفتن محسن قهرمانی و محسن فریمانی، سومین محسن داوری خراسان نیز از دنیای داوری خداحافظی کرد.” /تسنیم