۲ تکواندوکار مازنی در ترکیب تیم ملی برای شرکت در مسابقات جام جهانی

به گزارش مازنداسپرت ؛  مسابقات جام جهاني تكواندو كه به صورت تيمي برگزار مي شود، از فردا (دوشنبه) به مدت دو روز در «باكو» آذربايجان برگزار می شود و ۲ نماینده استانمان فرزان عاشورزاده و ابوالفضل یعقوبی در گروه مردان در ترکیب تیم ملی حضور پیدا میکنند. رقابت‌هاي جام جهاني با حضور ۸ کشور و […]

به گزارش مازنداسپرت ؛  مسابقات جام جهاني تكواندو كه به صورت تيمي برگزار مي شود، از فردا (دوشنبه) به مدت دو روز در «باكو» آذربايجان برگزار می شود و ۲ نماینده استانمان فرزان عاشورزاده و ابوالفضل یعقوبی در گروه مردان در ترکیب تیم ملی حضور پیدا میکنند.

رقابت‌هاي جام جهاني با حضور ۸ کشور و به صورت تيمي برگزار مي‌شود و هر تيم مي‌بايست حداقل ۵ تكواندوكار داشته باشد يا ۶ تكواندوكار كه يك ورزشکار بعنوان نفر ذخيره اعلام مي‌شود (بعد از راند اول مسابقات می‌تواند جایگزین هریک از ۵ ورزشکار شود) و نفرات از یک تا پنج به ترتیب از سبک‌ترین به سنگین‌ترین وزن شماره گذاری خواهند شد.

در مجموع وزن ۵ ورزشكار در گروه مردان مي‌بايست ۳۷۳ كيلوگرم يا كمتر باشد و وزن مجموع وزن ۵ تكواندوكار زن نيز بايد ۳۱۸ كيلوگرم و يا كمتر باشد.

با مجوز فدراسيون جهاني هر تيم مي‌تواند ۲ ورزشكار از مليت‌هاي ديگر در تركيب تيم خود داشته باشد اما در صورتيكه اين تكواندوكاران از تيم‌هاي دعوت شده به جام جهاني نباشند.
در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها مسابقات بین تیم‌های هر گروه برگزار می‌شود و در مرحله نیمه نهایی تا فینال از سیستم تک حذفی استفاده خواهد شد.

فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی، تکواندوکاران مازندرانی همراه با بهنام اسبقي، مسعود حجی زواره، سعید رجبی و سیاوش فخرایی و مهدي جلالي تركيب تيم‌ملي را در اين مسابقات تشكيل مي‌دهند كه با توجه به آسیب دیدگی بهنام اسبقی، مهدی جلالی جایگزین وی شد.

آيين مراسم قرعه کشی این رقابت‌ها ساعتي پيش انجام شد و طی آن تیم ملی تکواندو ایران که در مسابقات قهرماني جهان ۲۰۱۵ عنوان نخست را کسب کرد به عنوان سرگروه گروه اول با تیم‌های كره‌جنوبي، روسيه و تركيه در يك گروه قرار گرفت و در گروه دوم نيز تيم‌هاي آذربايجان، بلژيك و آمريكا حضور دارند.

با انصراف تيم‌هاي مكزيك، ساحل عاج و استراليا، دو تيم بلژيك و تركيه جايگزين آنها شدند و مسابقات با حضور ۷ تيم پيگيري خواهد شد.

رقابت‌ها از فردا (دوشنبه) ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت ايران با مبارزات مرحله مقدماتی آغاز می شود ۷ تیم در دو گروه ۴ و ۳ تیمی مبارزه خواهند کرد و در پایان این رقابت‌ها دو تیم از گروه اول و دوم به مرحله بعد راه پيدا مي‌كنند. پيكارهاي مرحله نیمه نهایی و فینال این مسابقات نیز سه شنبه (۲۳ آذرماه) از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت ايران آغاز مي‌شود.

دو تيم برتر هر گروه به مرحله نيمه نهايي راه پيدا مي‌كنند و قرعه نيمه نهايي براساس نتايج مرحله گروهي هر تيم تعيين مي‌شود. تیم اول گروه یک با تیم دوم گروه ۲ و تیم دوم گروه یک با تیم اول گروه ۲ برای رسیدن به مرحله فینال مسابقه می‌دهند..

هدايت تيم‌ملي كشورمان برعهده بيژن مقانلو (سرمربي)، عليرضا نصرآزاداني (مربي) و هادي افشار (مربي بدنساز) است.

ايران در مسابقات جام جهاني ۲۰۱۵ موفق به كسب عنوان نايب قهرماني شد.

مسابقات جام جهانی جی۲ است و به مقام اول، دوم، سوم و پنجم تیمی به ترتیب ۲۰، ۱۲، ۷٫۲ و ۴٫۳۲ امتیاز تعلق می‌گیرد.