افاضلی:به کاپیتان های پرسپولیس فرصت بدهید

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با کاپیتانی یکی از بازیکنان جوان پرسپولیس در بازی این تیم مقابل سپاهان معتقد است این دوران انتقالی است که ممکن است در تیمی به وجود بیاید و بازیکنان جوانتر وظیفه سرگروهی تیم را به عهده می گیرند.   به گزارش “مازنداسپرت“، در صورت عدم حضور رضا […]

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با کاپیتانی یکی از بازیکنان جوان پرسپولیس در بازی این تیم مقابل سپاهان معتقد است این دوران انتقالی است که ممکن است در تیمی به وجود بیاید و بازیکنان جوانتر وظیفه سرگروهی تیم را به عهده می گیرند.

 

به گزارش “مازنداسپرت“، در صورت عدم حضور رضا نورمحمدی و محسن بنگر، کاپیتان پرسپولیسی ها در بازی این تیم مقابل سپاهان، یک بازیکن از بین مهرداد کفشگری و امید عالیشاه خواهد بود. هومن افاضلی در رابطه با این موضوع می گوید: در هرتیم یک زمانی است به نام دوران انتقالی، دوره ای که نسل در آن عوض می شود، پرسپولیس در حال حاضر در این فضاست و بازیکنان جوانتر آرام آرام جای قدیمی ترها را می گیرند. البته چون بازیکنان قدیمی تر از نظر هواداران وجاهت بیشتری دارند ممکن است این موضوع به مذاق آنان خوش نیاید ولی چاره ای نیست و بازیکنان کم نام و نشان تر باید جایگرین شوند.

وی ادامه داد: اما از نظر هرمربی این یک پروسه رشد است و آنها می دانند که بازیکنان جوانتر بزرگتر می شوند و به ناچار باید مسئولیت بیشتری را برعهده بگیرند. در فوتبال روز دنیا نیز مثال های زیادی می توان از قدرتمندترین کاپیتان ها زد، به طور مثال کارلوس پویول و فیلیپ لام نیز همین طور و زمانی که هیچ اسم و رسمی نداشتند کاپیتان های تیم هایشان شدند و آنها در این فضا یاد گرفتند باید مسئولیت بیشتری را به دوش بکشندو در نهایت دیدیم که بعدها تبدیل به بهترین سرگروه ها برای تیم هایشان شدند. روی که آنها نیز کاپیتان شدند وجاهت اینچنینی نداشتند اما بعدها که توانستند نشان دهند چه بازیکنان بزرگ و موثری در تاکتیک های تیمی هستند.

مربی سابق تیم ملی امید ادامه داد: اگر بخواهیم تیمی را با این فضا مثال بزنیم با ید به سراغ تیمی مانند منچستر یونایتد رفت، منچستر فعلی چون تیمی است که در دوران انتقالی به سر می برد، شما شاید به راحتی نتوانید بگویید در حال کاپیتان منچستری ها کدام یک ار بازیکنان این تیم است. البته این اتفاق قبلا هم برای سرخ پوشان افتاده بود و این نشان می دهد که زود به زود تغییرات در این تیم انجام می شود. البته باید این مطلب را بگویم زمانی که که خیلی فضای تغییر در تیمی زیاد می شود باید بدانیم آنجا بی توجهی های زیادیی در حال اتفاق افتادن است.

افاضلی در پایان گفت: البته باید این موضوع را نیز قبول کنیم که پرسپولیس سال هاست که دیگر بازیکن بزرگ ندارد و شاید مثلث مهدوی کیا، کریمی و هاشمیان که در سال های آخر بازیگری شان در این تیم جمع شده بودند آخرین نسل بازیکنان بزرگی بود که پرسپولیس حضور داشتند.

 

منبع:ورزش۳