اینیستا و دنی آلوس در مسیر جاودانه شدن

یک قهرمانی دیگر با بارسلونا که می تواند امشب در سوپرجام اروپا محقق شود، اینیستا و دنی آلوس را جاودانه خواهد کرد.   به گزارش “مازنداسپرت“، تا پیش از بازی امشب بارسلونا و سویا در سوپرجام اروپا، ژاوی هرناندز به تنهایی عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ اسپانیا را در اختیار دارد اما ممکن است امشب او […]

یک قهرمانی دیگر با بارسلونا که می تواند امشب در سوپرجام اروپا محقق شود، اینیستا و دنی آلوس را جاودانه خواهد کرد.

 

به گزارش “مازنداسپرت“، تا پیش از بازی امشب بارسلونا و سویا در سوپرجام اروپا، ژاوی هرناندز به تنهایی عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ اسپانیا را در اختیار دارد اما ممکن است امشب او شریک تازه ای پیدا کند. ژاوی در ۱۷ سال حضورش در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، موفق به کسب ۲۸ جام مختلف شد: یک جام جهانی، دو جام ملت های اروپا، ۸ لالیگا، ۴ لیگ قهرمانان، ۳ جام حذفی، ۶ سوپرجام اسپانیا، ۲ سوپرجام اروپا و ۲ جام جهانی باشگاه ها، افتخارات ملی و باشگاهی ژاوی هستند.
اینیستا تنها یک جام با ژاوی فاصله دارد و در صورت فتح سوپرجام اروپا که امشب در تفلیس برگزار خواهد شد، او با رکورد ژاوی برابری خواهد کرد.

از سوی دیگر، دنی آلوس، مدافع برزیلی بارسلونا نیز همچون اینیستا ۲۷ جامه است. او با تیم ملی برزیل، سویا و بارسلونا تاکنون ۲۷ افتخار ارزشمند به دست آورده است. در صورت پیروزی بارسا بر سویا و فتح سوپرجام توسط این تیم، دنی آلوس به رکورد پائولو مالدینی در کسب سوپرجام خواهد رسید.
آلوس پیش از این دو بار با سویا در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ و نیز دو بار با بارسلونا در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ موفق به کسب این افتخار شده است. مالدینی هر ۵ قهرمانی خود در سوپرجام را همراه میلان کسب کرده بود.

 

منبع:ورزش۳