فرصتی بزرگ برای نسل جدید تکواندو/تیم هاى ملى تکواندو با پنج مازنى به کانادا مى روند

یازدهمين دوره مسابقات قهرماني نوجوانان جهان ۲۰۱۶ با حضور ۸۰۰ تكواندوكار از ۱۱۰ كشور جهان در تاریخ ۲۶ آبان‌ماه به مدت ۵ روز در شهر «بورنابي» كانادا برگزار و نمايندگان كشورمان براي شركت در اين رقابت، بامداد جمعه (۲۱ آبان‌ماه) ساعت ۲:۵۰ ايران را به مقصد ونکوور ترك مي‌كنند. به گزارش مازنداسپرت، برای مازندران تحول […]

3یازدهمين دوره مسابقات قهرماني نوجوانان جهان ۲۰۱۶ با حضور ۸۰۰ تكواندوكار از ۱۱۰ كشور جهان در تاریخ ۲۶ آبان‌ماه به مدت ۵ روز در شهر «بورنابي» كانادا برگزار و نمايندگان كشورمان براي شركت در اين رقابت، بامداد جمعه (۲۱ آبان‌ماه) ساعت ۲:۵۰ ايران را به مقصد ونکوور ترك مي‌كنند.

به گزارش مازنداسپرت، برای مازندران تحول یافته و رو به تکامل اما سیری ناپذیر برای کسب عناوین نو و بسط قدرت و شکوهش هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که در میان ۲۰ تکواندوکای نوجوانی که رهسپار بورنابی می شوند، پنج نماینده دارد.
تیم ‌ملی نوجوانان پسر و دختر کشورمان برای حضور در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان، بامداد جمعه راهی بورنابی کانادا می‌شوند.

تیم ملی نوجوانان پسر کشورمان با ترکیب امیر ولی‌پور (وزن ۴۵- کیلوگرم)، حمیدرضا هادیان (وزن ۴۸- کیلوگرم)، ابراهیم صفری (وزن ۵۱- کیلوگرم)، علی باصری (وزن ۵۵- کیلوگرم)، محمدرضا جمشیدی (وزن ۵۹- کیلوگرم)، امیرمحمد بخشی (وزن ۶۳- کیلوگرم)، محمدحسین یزدانی (وزن ۶۸ کیلوگرم)، محمد مرتضایی (وزن ۷۳- کیلوگرم)، امیرحسین وقوعی (وزن ۷۸- کیلوگرم) و عرفان ناظمی (۷۸+ کیلوگرم) در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند.

هدایت تیم پسران برعهده وحید عبداللهی به عنوان سرمربی، امید غلامزاده و یوسف حاجی‌پور چهره سازنده و ارزنده استان به عنوان مربی می‌باشد. محمدرضا زوار نیز مدیر فنی این تیم است.

محمدرضا جمشیدی نوشهری است و حمیدرضا هادیان هم جویباری و هر دو برای نخستین بار در چنین سطحی مبارزه می کنند و تا به حال در میادین آسیایی و جهانی هوگوی تیم ملی را نپوشیده اند اما استحقاق آنان تثبیت شده و نمایان گشته است.

در گروه دختران مبینا ن‍ژاد کته‌سری (وزن ۴۲- کیلوگرم)، کوثر حسینی (وزن ۴۴- کیلوگرم)، ستاره چابکی (وزن ۴۶- کیلوگرم)، فاطمه جعفری (۴۹- کیلوگرم)، مبینا شاکری (وزن ۵۲- کیلوگرم)، مبینا بابالو (وزن ۵۵- کیلوگرم)، زهرا شجاعی (وزن ۵۹- کیلوگرم)، پریسا جوادی (وزن ۶۳- کیلوگرم)، زهرا شیدایی (وزن ۶۸- کیلوگرم) و زهرا پوراسماعیل (وزن ۶۸+ کیلوگرم) نمایندگان کشورمان هستند.
 

 

فاطمه صفرپور سرمربیگری این تیم را برعهده دارد و نیلوفر صفریان و معصومه محمدیان به عنوان مربی می‌باشند.

در جمع دختران هم سه وزن آخر تیم ملی از مازندران است. پریسا جوادی که در دو سال گذشته عضو تیم های ملی بوده قائمشهری است و می تواند برای اولین بار به نشان جهانی برسد. زهرا شیدایی که اصالتی جویباری دارد اما در قائمشهر زندگی می کند، در رقابت های داخلی عالی بوده و برایش شانس مدال قائل هستند حال آنکه از زهرا پور اسماعیل مازندرانی قهرمان پیشین نونهالان جهان فقط مدال درخواست می شود.

گفتنی است؛ عبدالرضا بهاری داور قابل و لایق استان و شهرام اربابی به عنوان نمایندگان داوران ایران در این رقابت‌ها قضاوت می‌کنند.
۵ مبارز و یک مربی و یک داور دلالت دارد از اوضاع دلنشین تکواندویی که با وجود این برتری های غیرقابل انکار آرام نمی شیند و از خود انتظارات بیشتری دارد. فیض الله نفجم به اردوی تیم های ملی رفت و به نفرات مازنی گوشزد کرد که چه فرصتی را برای افتخار آفرینی پیشرو دارند.

کانادا می تواند همانند یک نقطه شروع باشد، جایی که سال ها بعد از آن به عنوان حرکت همسوی بهترین استعدادهای میانه های دهه ۹۰ تکواندوی استان یاد می شود.