استقلال – ملوان پرتماشاچی ترین بازی هفته

دو مسابقه سایپا ـ راه‌آهن و مصاف نفت و صبا هر ۲ در تهران انجام شد. این ۲ مسابقه با حضور ستارگان بسیار در میدان و روی نیمکت انجام شد. این ۲ دیدار روی هم ۵۰۰ تماشاگر داشت.     به گزارش “مازنداسپرت“، در بازی سایپا و راه‌آهن، فرهاد کاظمی، جواد نکونام، مجید جلالی، میلاد […]

دو مسابقه سایپا ـ راه‌آهن و مصاف نفت و صبا هر ۲ در تهران انجام شد. این ۲ مسابقه با حضور ستارگان بسیار در میدان و روی نیمکت انجام شد. این ۲ دیدار روی هم ۵۰۰ تماشاگر داشت.

 

 

به گزارش “مازنداسپرت“، در بازی سایپا و راه‌آهن، فرهاد کاظمی، جواد نکونام، مجید جلالی، میلاد میداوودی، رضا نوروزی و … در بازی نفت و صبا علی دایی، جلال حسینی، پیام صادقیان، ایمان مبعلی، علیرضا منصوریان، امیرحسین صادقی، رضا حقیقی، هاشم بیک‌زاده و … حاضر بودند برای تماشای بازی ۲ تیم راه‌آهن و سایپا در حالی ۱۰۰ نفر به شهر قدس رفتند که کادرفنی و عوامل ۲ تیم همراه بازیکنان روی هم ۶۰ تا ۷۰ نفر بودند!

در بازی های دیگر اوضاع بهتر نبود. بازی پدیده و فولاد کمتر از هزار تماشاگر و بازی استقلال اهواز و سیاه جامگان هم ۱۱۰۰ تماشاگر داشت، تا اینجای کار ۴ بازی از لیگ‌برتر فوتبال ما ۲۶۰۰ تماشاگر داشته است یعنی کمتر از ۷۰۰ نفر به طور میانگین برای هر بازی …

برویم سراغ دربی ها، تراکتور و گسترش فولاد را ۲۰هزار نفر دیدند، این مربوط به پرتماشگرترین شهر فوتبال ماست اما دربی سپاهان و ذوب‌آهن را ۴هزار نفر دیدند. این همه سرمایه و هزینه میلیاردی برای ۲ تیم پولدار اصفهان ۴ هزار تماشاگر را به ورزشگاه می‌ آورد. در یک دربی که ۸ مردش بالای یک میلیارد تومان پول گرفته اند فقط ۴هزار تماشاگر به دیدن آمده اند که گفته می‌ شود برخی از آنها هم تماشاگر مسابقه فوتسال بوده اند.

بازی استقلال و ملوان را هم ۳۰هزارنفر دیده اند. استقلال خوب بازی می‌ کند و در هفته های آینده هم می‌ تواند روند پرتماشاگر بودن را ادامه دهد چنانچه بازی پرسپولیس و استقلال‌خوزستان هم تنها ۵ هزار تماشاگر داشته است.

در بهترین شرایط از ۸ بازی لیگ‌برتر ۶۰هزار و ۶۰۰ تماشاگر دیدن کرده اند، ۷ هزارو پانصد و ۷۵ تماشاگر به طور میانگین …

این است لیگ‌برتر ما … لیگی که به جز پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی در آن کمتر تیمی است که بتواند ۵هزار تماشاگر و بیشتر را جذب کند.

اگر پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی در این لیگ نبودند میانگین تماشاگر فوتبال ما از نپال و ماکائو هم پایین تر می‌ رود … این همه خرج و این ثمران که می‌ بینید … لیگی که ۱۵۰ میلیارد تومان برای قرارداد یک ساله بازیکنانش پول داده در یک هفته ۶۰ هزارنفر میانگین و در ۳۰ هفته به طور معمول یک میلیون و ۸۰۰ هزار تماشاگر دارد اصلا قابل احترام نیست.

منبع:ورزش۳