معصومی: ‎شکل جدید برگزاری مسابقات قهرمانی کشور به کشتی کمک می‌کند

دارنده مدال نقره و برنز کشتی آزاد سنگین وزن جهان گفت: برگزاری رقابت های قهرمانی کشور به شکل تیم به تیم به رشد کشتی کمک می کند.   فردین معصومی در گفتگو با خبرنگار ورزشی   مازنداسپرت ؛ درباره برگزاری رقابت های قهرمانی کشور بزرگسالان گفت: پیش از این رقابت ها به صورت انفرادی بود و […]

خبرگزاری فارس: معصومی: ‎شکل جدید برگزاری مسابقات قهرمانی کشور به کشتی کمک می‌کند

دارنده مدال نقره و برنز کشتی آزاد سنگین وزن جهان گفت: برگزاری رقابت های قهرمانی کشور به شکل تیم به تیم به رشد کشتی کمک می کند.

 

فردین معصومی در گفتگو با خبرنگار ورزشی   مازنداسپرت ؛ درباره برگزاری رقابت های قهرمانی کشور بزرگسالان گفت: پیش از این رقابت ها به صورت انفرادی بود و یک کشتی گیر پس از یک سال تمرینات سخت با یک شکست از گردونه رقابت ها کنار می رفت، بدون آنکه متوجه نقاط ضعف و قوت خود شود، اما با برگزاری مسابقات به صورت تیم به تیم کشتی گیر  چهار تا پنج مبارزه با افراد مختلف انجام می دهد و به زیر و بم کار خود پی می برد.

‎وی در مورد گروه بندی این رقابت ها نیز افزود: این رقابت ها با توجه به رنکینگ تیم های کشتی به سه گروه الف، ب و ج تقسیم می‌شود و کشتی گیران تقریبا هم سطح با یکدیگر مبارزه می‌کنند و البته انگیزه ای هم می‌شود تا تیم ها با راه یافتن به گروه های بالاتر بتوانند با کشتی گیران مطرح تری سرشاخ شوند.

‎معصومی اضافه کرد: البته این امکان هم به گروه های هر تیم داده می‌شود تا با قهرمانی در هر گروه بتوانند خود را در سطح استان مطرح کنند و این برای رشد کشتی در استان های محروم تر بسیار مفید است.

‎وی تصریح  کرد: این رقابت ها در سه استان کرمانشاه، فارس و گیلان برگزار می‌شود و این نکته نیز به جذب علاقمندان به کشتی و همچنین پیشرفت این رشته در استان ها بسیار کمک می کند.

‎دارنده چهار مدال طلای آسیا و نقره و برنز بازی های آسیایی در پایان خاطرنشان کرد: هرقدر کشتی در کشور گسترش پیدا کند و در سالن‌های ما مسابقات برگزار شود، باعث حرکت چرخ کشتی کشور می‌شود و در نهایت به تیم های ملی ما کمک شایانی خواهد کرد./ فارس