دفاع تمام قد سعید نجاریان از شهردار ساری در برنامه زنده تلویزیونی ورزش مازندران

دفاع تمام قد سعید نجاریان از شهردار ساری در برنامه زنده تلویزیونی به گزارش مازنداسپرت ؛ سعید نجاریان که جمعه شب مهمان برنامه زنده ورزش مازندران از سیمای تبرستان بود صحبت هایی را پیرامون باشگاه شهروند ساری و همچنین برنامه های فرهنگی ورزشی و امورات مساعدت های شهرداری ساری به ورزش این شهر انجام داد […]

03 800دفاع تمام قد سعید نجاریان از شهردار ساری در برنامه زنده تلویزیونی

به گزارش مازنداسپرت ؛ سعید نجاریان که جمعه شب مهمان برنامه زنده ورزش مازندران از سیمای تبرستان بود صحبت هایی را پیرامون باشگاه شهروند ساری و همچنین برنامه های فرهنگی ورزشی و امورات مساعدت های شهرداری ساری به ورزش این شهر انجام داد که گزیده ای از آن را در زیر می خوانید:

** اوضاع شهروند ساری مطلوب است

مدیرعامل تیم فوتسال شهروند ساری در بخش آغازین صحبت هایش در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص وضعیت این روزهای تیمش گفت: سال گذشته بحمدلله با تغییر در کادر فنی توانستیم تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم. برای امسال هم برنامه ریزی مناسبی انجام دادیم و تیم خوبی بستیم و تا اینجای کار نتایج مطلوبی کسب کرده ایم که جا دارد از آقای رعدی تشکر کنم.

وی افزود: تیم روند خوبی را در پیش گرفته است بطوریکه از ۵ مسابقه اخیر ۱۳ امتیاز کسب کردیم و در رده پنجم جدول قرار داریم و گذشته از آن امسال در رده های پایه هم موفقیت های خوبی کسب کرده ایم که قهرمانی نوجوانان در کشور و نائب قهرمانی امیدها در لیگ برتر ایران بوده است.

** اقدامات لازم را برای تشکیل سازمان فرهنگی ورزشی در شهرداری ساری انجام داده ایم

نجاریان در پاسخ به سوالاتی مبنی بر اینکه شهرداری های اکثر مراکز استان های کشور دارای سازمان ورزش هستند اما این سازمان در ساری وجود ندارد، گفت: در شهریورماه سال ۹۲ که  شورای شهر چهارم ساری آغاز بکار کرد در شهرداری چیزی به نام معاونت فرهنگی وجود نداشت اما با پیگیری های آقای عبوری و حمایت های اعضای محترم شورا این موضوع در اواخر سال ۹۲ اجرایی شد و معاونت فرهنگی و اجتماعی در شهرداری ساری تشکیل شد.

وی افزود: شهرداری ساری در حال حاضر ۱۰ سازمان تابعه دارد. ما در سال ۹۳ چهار سازمان که یکی از آنها سازمان فرهنگی ورزشی بود را با اساسنامه مشخص به وزارت کشور پیشنهاد دادیم که هنوز پاسخی در این باره داده نشده است لذا ما پیگیری های لازم را برای تحقق این موضوع انجام داده ایم.

** بودجه ورزشی شهرداری ساری به تناسب از شهرداری اصفهان بیشتر است

در ادامه برنامه معاون فنی اجرایی سازمان ورزش شهرداری اصفهان پشت خط ارتباطی آمد و از هزینه ها و برنامه های این شهرداری در امر ورزش گفت که نجاریان در واکنش به آن اظهار داشت: بدون شک بودجه شهرداری ساری و اصفهان با یکدیگر قابل قیاس نیستند اما باید توجه داشت که شهرداری اصفهان در بحث کمک به ورزش قهرمانی اصلاً ورود نمی کند این در حالی است که شهرداری هم به ورزش قهرمانی و هم ورزش همگانی توجه ویژه دارد.

وی افزود: مطمئن هستم که بودجه شهرداری اصفهان حداقل ۵ برابر شهرداری ساری است اما بودجه ای که آنها برای ورزش شان درنظر گرفته اند در قیاس با شهرداری ساری فقط ۲ برابر است و این یعنی اینکه ما به تناسب بودجه، توجه بیشتری نسبت به اصفهانی ها به ورزش داریم.

نجاریان ادامه داد: وجود واحدها و کارخانه های بزرگ صنعتی همچون ذوب آهن، سپاهان، گیتی پسند و… در اصفهان باعث شده تا احساس نیاز به مساعدت شهرداری در این شهر کمتر باشد اما در استانی همچون مازندران و ساری بعنوان مرکز آن که از وجود صنایع محروم است قاعدتاً انتظارات علاقه مندان و هواداران ورزش از شهرداری بیشتر است که انصافاً شهرداری ساری هزینه های زیادی را در این بخش انجام داده و بار نهادهایی که از هزینه کردن در ورزش عاجز هستند را یک تنه به دوش می کشد.

** توجه به فضاهای ورزشی در احداث بوستان ها در ساری

عضو شورای شهر ساری اذعان داشت: دو سال است که مصوب کرده ایم در احداث پارک ها و بوستان ها در سطح شهر ساری فضاهای ورزشی مورد نیاز در طراحی آنها مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر بیش از ۱۵ پارک در ساری احداث شده است، اذعان داشت: در اکثر آنها تا جایی که ممکن بوده فضاها و امکانات ویژه ای برای ورزشکاران دیده شده که به افزایش سرانه فضاهای ورزشی کمک شایانی نموده است و این مرهون توجه ویژه شخص عبوری شهردار ساری است که جا دارد از ایشان تشکر کنم.

** صدور پروانه و عوارض ساختمانی را برای ساخت اماکن ورزشی رایگان کرده ایم

نجاریان با اشاره به اینکه شورای شهر ساری در تصویب تعرفه بهای خدمات شهری سال ۹۵ شهرداری، سرمایه گذاران فرهنگی و ورزشی را از پرداخت هزینه های صدور پروانه و عوارض ساختمانی معاف کرده است، تصریح کرد: این مورد تنها بخشی از کمک هایی بوده که مجموعه شهرداری و شورای شهر به سرمایه گذاران برای تشویق آنها در جهت ساخت اماکن فرهنگی ورزشی نموده است.

وی ادامه داد: این موضوع فقط شامل حال اماکن ورزشی نمی شود بلکه فضاهای فرهنگی دیگر همچون مدرسه، هتل و… نیز شامل حال این مصوبه می شوند.

** عبوری به هیچ درخواستی از هیأت های ورزشی جواب رد نداده است

نجاریان سپس مساعدت شهرداری و شورای شهر ساری به هیأت های ورزشی این شهرستان را مورد توجه قرار داد و گفت: بنده با جرأت می گویم که هیچ هیأت ورزشی در ساری وجود ندارد که درخواست مساعدتی را به شهردار نوشته و پاسخ منفی دریافت کرده باشد.

وی اضافه کرد: الحمدلله آقای عبوری شهردار ساری و همچنین همه اعضای محترم شورای دوره چهارم ساری نگاه ویژه ای به مقوله ورزش دارند و هیچ درخواستی از سوی هیأت های ورزشی و حتی بعضاً ورزشکاران وجود نداشته که با آن مخالفت شده باشد.

عضو ورزشی شورای اسلامی شهر ساری به حمایت های مدیریت شهری از ورزشکاران و قهرمانان ساروی اشاره کرد و گفت: هدیه ۲۰ میلیون تومانی به محمدرضا براری تنها ورزشکار المپیکی ساری و ۱۰ میلیون تومانی به ورزشکاران پارالمپیکی این شهر یکی از آن مساعدت ها بود که به این عزیزان پرداخت شد.

** از والیبال عمران شهرداری ساری حمایت می کنیم

نجاریان در ادامه در خصوص وضعیت تیم عمران شهرداری ساری که اولین حضور خود در لیگ برتر والیبال کشور را تجربه می کند نیز گفت: جای تشکر و قدردانی از آقای کمال آقامیری مدیرعامل این سازمان وجود دارد که شور و نشاط از دست رفته والیبال مرکز استان را یک بار دیگر به این شهر بازگردانده است.

وی افزود: این تیم با همت آقامیری و حمایت های شخص عبوری شهردار ساری وارد عرصه مسابقات شده و امیدواریم بتواند از اعتبار و جایگاه والیبال مازندران و ساری در کشور به خوبی دفاع کند. بنده و همکارانم در شورای اسلامی شهر ساری نیز حمایت همه جانبه خودمان را از این تیم اعلام می کنیم و برای موفقیت آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

** شورای شهر تعامل خوبی با اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری دارد

وی در بخش پایانی صحبت هایش در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه به نظر می رسد تعامل خوبی بین شورای شهر ساری و اداره ورزش و جوانان این شهرستان وجود ندارد، گفت: شاید این مورد در برخی شهرها وجود داشته باشد اما بنده و همکارانم در شورای شهر ساری تعامل خوبی با آقای دلیری رئیس اداره ورزش شهرستان داریم که جا دارد از زحمات و تلاش های ایشان نیز تشکر کنم.