گلایه جوان مدال‌آور آملی از وعده‌های بی‎عمل مسؤولان

جوان آملی دارنده مدال طلای رقابت‌های کشتی فرنگی جهان گفت: وعده‌های اعضای شورای شهر آمل در حمایت از قهرمانان عملی نشده است. به گزارش مازند اسپرت، کشتی یکی از ورزش‌های پرطرفدار و مهیج است که از گذشته تاکنون بزرگان و پهلوانان زیادی را تحویل جامعه ورزش داده است. آمل هم یکی از شهرهای شاخص در […]

13940422000025 PhotoAجوان آملی دارنده مدال طلای رقابت‌های کشتی فرنگی جهان گفت: وعده‌های اعضای شورای شهر آمل در حمایت از قهرمانان عملی نشده است.

به گزارش مازند اسپرت، کشتی یکی از ورزش‌های پرطرفدار و مهیج است که از گذشته تاکنون بزرگان و پهلوانان زیادی را تحویل جامعه ورزش داده است.

آمل هم یکی از شهرهای شاخص در رشته ورزشی کشتی است که مدال‌آوری کشتی‌گیران فرنگی توسط جوانان این دیار بیشتر از ورزشکاران آزادکار به چشم می‌آید.

از دیرباز تاکنون کشتی در بین مردم این شهرستان جایگاه ویژه‌ای داشته و از چهره‌های نام‌آشنای این ورزش در روزگار معاصر پهلوان قاسم رضایی دارنده مدال طلای وزن ۹۶ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۲ لندن و صاحب مدال برنز وزن ۹۸ کیلوگرم کاروان اعزامی ایران اسلامی در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل است.

از دیگر جوانان خوش‌نام کشتی شهرستان آمل که در آینده‌ای نزدیک بیشتر از آن خواهیم شنید، علی ارسلان است.

جوان ۲۱ ساله‌ای که در اوج جوانی از روزهای خوش قهرمانی خاطرات زیبایی طی مسابقات بین‌المللی و جهانی به همراه داشته و از وعده‌ها و شعارهای مسؤولان دل پری دارد.

این ورزشکار در گفت‌وگو با فارس، حرف‌های زیادی به میان آورد که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

فارس: چگونه به کشتی علاقه‌مند شده و این ورزش را حرفه‌ای ادامه دادید؟

۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۷۴ در شهرستان آمل به دنیا آمدم، در دوران کودکی به ورزش علاقه زیادی داشتم، در سن ۹ سالگی به‌صورت اتفاقی با کشتی آشنا شدم زیرا روبه‌روی منزل‌مان در خیابان امام رضا (ع) باشگاه کشتی دایر بود و با حضور در باشگاه و شرکت در تمرین مربی ارزشمند قدرت‌الله عرب‌زاده که نخستین مربی‌ام محسوب می‌شود به این رشته علاقه‌مند شده و آن را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کردم که پس از آن حمایت و همراهی بی‌امان پدر و مادرم مشوق اصلی در راه مدال‌آوری و کسب عناوین آسیایی و جهانی بود.

فارس: تحصیلات‌تان به کجا کشیده شد؟

به همراه توجه به ورزش با حمایت والدین در زمینه تحصیل هم موفق بودم و هم‌اکنون دانشجوی رشته تربیت بدنی واحد سما دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

معتقدم ورزش با کسب علم و دانش تأثیرگذاری بیشتری دارد و یک ورزشکار تحصیل‌کرده می‌تواند بیشتر از گذشته در میادین مختلف علمی و ورزشی موفق باشد.

فارس: در رده‌های مختلف تیم ملی تاکنون چند مدال کسب کردید؟

نخستین مدالم در عرصه بین‌المللی با رنگ طلا آغاز شد که در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۱ به میزبانی کشور تایلند با غلبه بر حریفان به‌دست آمد.

در سال ۲۰۱۲ نیز طی رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قاره آسیا به میزبانی کشور قرقیزستان کار سختی داشتم و مدافع عنوان قهرمانی بودم که خوشبختانه توانستم بار دیگر با کسب مدال طلا و کسب سکوی نخست، سرود زیبای کشورم را در آسیا طنین‌انداز کرده و پرچم خوش‌رنگ کشورم را به اهتزاز در آورم.

دو مدال طلای من در رده نوجوانان طی سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در میادین تایلند و قرقیزستان به‌دست آمد و پس از آن رده سنی جوانان هم با عضویت در تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان دو مدال طلا در سال ۲۰۱۴ به میزبانی کشور مغولستان و ۲۰۱۵ در کشور میانمار را از آن خود کردم تا در رده نوجوانان و جوانان چهار مدال طلا را به نام خود ثبت کنم.

فارس: در میادین بین‌المللی هم برای کشورمان مدال کسب مدال داشتید؟

در مسابقات جهانی کشتی فرنگی رده سنی جوانان به میزبانی کشور برزیل در سال ۲۰۱۵ توانستم به مدال برنز دست پیدا کنم و این مدال ارزشمند نخستین مدالم در عرصه جهانی بود هر چند در رده سنی بزرگسالان نیز با مدال‌آوری در میدان بین‌المللی ورود خوبی داشتم همچنین تاکنون ۱۴ مدال رنگارنگ بین‌المللی به گردن آویختم که ۶ مدال مربوط به میادین آسیایی و جهانی بوده و ۸ مدال به تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی باز می‌گردد.

البته تا سال ۲۰۱۵ در رده سنی جوانان با عضویت در تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در میادین مختلف بین‌المللی، جهانی و آسیایی به میدان می‌رفتم و در سال ۲۰۱۶ از رده سنی جوانان وارد رده سنی بزرگسالان شدم و در وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی می‌خواهم سرباز شایسته‌ای برای وطنم باشم.

فارس: آیا مسؤولان آملی پس از کسب مدال‌های رنگارنگ به شما توجهی داشتند؟

تاکنون توجه خاصی را از مسؤولان این شهرستان شاهد نبودم البته مدیران ورزشی در حد توان ظاهر شدند ولی مسؤولانی که با عکس یادگاری وعده‌ها و شعارهای زیبایی می‌دادند، اقدامی نکردند.

زمانی که به همراه امیرحسین حسینی کشتی‌گیر مدال‌آور کشتی فرنگی تیم ملی کشورمان از مسابقات قهرمانی جوانان جهان وارد زادگاهم آمل شدم هیچ‌‌یک از اعضای شورای اسلامی شهر آمل در مراسم استقبال شرکت نکردند، جز یک عضو که در لحظات پایانی مراسم حضور یافت.

در مسابقات آسیایی کشتی فرنگی رده نوجوانان به میزبانی میانمار به همراه امیرحسین حسینی تنها اعضای تیم ملی کشورمان بودیم که دو مدال طلا را از آن خود کردیم و در مسابقات جهانی رده سنی جوانان در برزیل تیم ملی کشتی فرنگی ایران اسلامی تنها سه مدال کسب کرد که دو مدال رنگارنگ را ورزشکاران آملی به ارمغان آوردند.

البته از سوی هیأت رئیسه دومین سال چهارمین دوره شورای اسلامی شهر بعد از کسب مدال آسیایی و جهانی به همراه امیرحسین حسینی ورزشکار این شهرستان در کمتر از یک ماه به صحن شورا دعوت شدیم که تصورمان برگزاری مراسم تجلیل و قدردانی بود اما با گذشت چند ساعت از مراسم، به آئین کلنگ‌زنی میدان شهری در بلوار شیخ فضل‌الله نوری رفتیم و رئیس و اعضای هیأت رئیسه سال دوم دوره چهارم شورا فقط کلنگ به‌دست‌مان دادند که این مهم حتی باعث ناراحتی مربیان و ورزش‌دوستان شد.

در هر شهری برای قهرمانان و مدال‌آوران میادین ورزشی برای ترغیب در عرصه قهرمانی، پهلوانی و همچنین الگوبرداری دیگر افراد جامعه جوایز ارزنده‌ای در نظر می‌گیرند ولی در حالی از سوی مسؤولان و اعضای شورای اسلامی شهر آمل با وعده‌های توخالی روبه‌رو بودیم که دو عضو آن ادعای ورزشی بودن دارند و در هیأت رئیسه دومین سال حضور خود به‌عنوان رئیس و عضو می‌توانستند گام‌های بهتری جز وعده و شعار بردارند.

فارس: حمایت دیگر مسؤولان شهری آمل از ورزشکاران چگونه است؟

پس از گذشت یک سال از مدال‌آوری در عرصه جهانی هیچ یک از مسؤولان و مدیران ارگان‌های شهری حمایتی نداشتند به جز هیأت کشتی شهرستان آمل که همیشه قدردان ورزشکاران هستند و باید از پیشکسوتان ورزشی همانند بزرگمهر دادگر و قدرت‌الله نهاوندیان صمیمانه قدردانی کنم.

همچنین در نکته‌ای جالب توجه پس از مکالماتی با اعضای شورای اسلامی شهر که وعده‌های زیادی برای حمایت و قدردانی از ورزشکاران مدال‌آور دارند، اعلام شد که مصوبه‌ای برای حمایت و پاداش به قهرمانان از سوی شورانشینان در نظر گرفته نشد.

واقعاً به دور از انصاف است در شهرستانی که قهرمان المپیک در دل خود می‌پروراند و مدال‌آوران زیادی در عرصه جهانی و آسیایی دارد از سوی اعضای شورای اسلامی شهر توجهی صورت نمی‌گیرد ولی سال آینده مسؤولانی که برای انتخابات شورای اسلامی شهر وارد میدان می‌شوند بار دیگر شعار حمایت از ورزشکاران را سر داده و به سراغ قهرمانان می‌آیند.

فارس: آیا وعده‌های توخالی مسؤولان و شورانشینان از انگیزه‌تان کم کرده است؟

بی‌توجهی و وعده‌های توخالی مسؤولان همیشه همراه ورزشکاران است و توجهی به آن نمی‌کنم، این حرکات و شعارها از انگیزه‌ام کم نکرده و نخواهد کرد ولی مدیران به‌ویژه اعضای شورای اسلامی همیشه در برخورد با قهرمانان حرف از داشتن برنامه برای آنها به زبان می‌آورند که تنها در حد همان حرف خلاصه شده است.

قطعاً اگر توجهی به ورزشکاران وجود داشته باشد انگیزه‌ها بیشتر می‌شود و بیشتر از گذشته شاهد درخشش پهلوانانی همانند قاسم رضایی خواهیم بود.

پس از یک سال سکوت مقابل وعده‌های مسؤولان و اعضای هیأت رئیسه شورا در نهایت کاسه صبرم لبریز شد و باید برخی مسائل مطرح شود تا مردم بدانند همیشه حرف‌ها با عمل‌ها یکسان نیست و ممکن است کاملاً خلاف هم باشد.

فارس: برای آینده چه برنامه‌ای دارید و وضعیت تمرینات‌تان چگونه است؟

بعد از تمرینات سختی که با کشتی‌گیران المپیکی داشتم به شهرم بازگشتم و در حال حاضر مشغول تمرین در شهرستان آمل هستم.

پس از تحولات در تیم ملی کشتی فرنگی، به‌عنوان سرباز همیشه برای ایران اسلامی آماده سربازی هستم و هر زمان که بتوانم برای کشورم مفید و مؤثر باشم با تمام توان مقابل حریفان به میدان می‌روم.

با جدیت در حال تمرین هستم و امید دارم تا بیشتر از گذشته برای ایران اسلامی دست به مدال‌آوری بزنم.

فارس: در پایان چه صحبتی دارید؟

از مجموعه خبرگزاری فارس که از خبرگزاری‌های بزرگ در سرعت، انتقال و صحت اخبار است قدردانی می‌کنم که زمینه‌ساز اظهار درد دل ورزشکاران به مردم است.

از پدر و مادرم که در تمام لحظات زندگی ورزشی و فردی همیشه حامی و یاور اصلی من بودند صمیمانه قدردانی می‌کنم و از مربیان ارزنده این شهرستان بختیار تقوی‌نیا، قدرت‌الله عر‌ب‌زاده، حسن حسین‌زاده و عادل بالی‌تبار که برای من زحمت زیادی کشیدند تشکر می‌کنم.

———————————-

گفت‌‎وگو از قربانعلی مسافر

———————————