ترجیح سالن ۵۰ ساله به خانه نوساز / سالن خانه کشتی بهشهر افتتاح شد

کشتی گیران بهشهری روز شنبه در پنجمین سالگرد افتتاح خانه اختصاصی کشتی این شهرستان ، به خانه دلخواه خود که سالن ۵۰ ساله بسکتبال است ، کوچ کرده اند . به گزارش مازند اسپرت، کشتی گیران بهشهری شهریور ماه سال ۹۰ صاحب خانه کشتی شده بودند ، ولی به علت نامناسب بودن مکان قرارگیری این […]

00002223کشتی گیران بهشهری روز شنبه در پنجمین سالگرد افتتاح خانه اختصاصی کشتی این شهرستان ، به خانه دلخواه خود که سالن ۵۰ ساله بسکتبال است ، کوچ کرده اند .

به گزارش مازند اسپرت، کشتی گیران بهشهری شهریور ماه سال ۹۰ صاحب خانه کشتی شده بودند ، ولی به علت نامناسب بودن مکان قرارگیری این خانه ، کشتی گیران کمتر به عنوان خانه خودشان به آن نگاه می کردند.
کوچ کشی از خانه کشتی در سه سال گذشته یکی از مطالبات اصلی کشتی گیران و مسئولان ورزش بهشهر بود که سرانجام با اختصاص سالن بستکتبال مجموعه ورزشی تختی و تجهیز آن ، برآورده شد.
هیات بسکتبال بهشهر اواخر سال گذشته سالن را به هیات کشتی واگذار کرد و پس از تجهیز ، امروز با حضور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.
رئیس هیات کشتی بهشهر در مراسم افتتاح این خانه گفت : کشتی بهشهر از پشتوانه های مهم و محکم تیم ملی است و افراد صاحب نامی در حوزه های آسیایی و جهانی از شهرستان بهشهر مدال آوری کرده اند.
شهرام جعفری با اشاره به ساخت و بهره برداری از خانه کشتی بهشهر در سال ۹۰ ، افزود : خانه کشتی قبلی بهشهر به دلیل مسافت طولانی و اعتراض خانواده ها قابل استفاده نبود.
وی گفت : سالن بسکتبال با قدمت ۵۰ ساله در مجموعه ورزشی تختی برای خانه کشتی اختصاص یافت و بسکتبالیست ها هم به سالن توپی شهید هاشمی نژاد انتقال یافتند .
جعفری هزینه تعمیر ، بهسازی و تجهیز این سالن را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود : این میزان هزینه را هیات کشتی و خیران تامین کرده اند.
وی مهم ترین مشکل خانه جدید را کمبود تجهیزات ، امکانات و نبود سامانه مناسب گرمایشی و سرمایشی برشمرد.
خانه قبلی کشتی بهشهر که شهریور ماه سال ۹۰ افتتاح شده بود ، به خاطر دوری از مرکز و واقع شدن در حاشیه شهر ، بندرت مورد استفاده کشتی گیران بویژه کشتی گیران رده های سنی پایه بود .
یکی از مشکلات خانه قبلی نداشتن جاده دسترسی مناسب و تردد نداشتن تاکسی های شهری در آن منطقه بود .
خانه کشتی قبلی بهشهر از مصوبات سفر دولت دهم بود که در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع با هزینه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات وزارت نفت ساخته و بهره برداری شده بود.
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر به صورت حرفه ای در ۶ باشگاه بهشهر رشته ورزشی کشتی را دنبال می کنند .
برگزاری رقابت های بین المللی کشتی شهید هاشمی نژاد سبب شد تا کشتی به عنوان یک رشته ورزشی پرطرفدار در بهشهر مورد توجه قرار گیرد. تاکنون ۱۳ دوره این مسابقات در بهشهر برگزار شد.
هم اکنون هفت کشتی گیر و یک مربی بهشهری در رده های سنی گوناگون و ناشنوایان عضو تیم ملی آزاد و فرنگی ایران هستند .
شهرستان ۱۶۰ هزار نفری بهشهر در شرق مازندران واقع است و هفت هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.