دومین دوره «بازی‌های عشایر» فردا در قرقیزستان آغاز می‌شود

  دومین دوره بازی‌های جهانی عشایر با حضور هزار ورزشکار از ۵۳ کشور جهان فردا در بیشکک آغاز خواهد شد.   به گزارش مازند اسپرت،در بیشکک، مراسم افتتاحیه رسمی دومین دوره بازی‌های جهانی عشایر فردا (شنبه ۱۳ شهریور) در استان «ایسیک کول» قرقیزستان آغاز می‌شود. در این مسابقات هزار ورزشکاران از ۵۳ کشور جهان در بیش […]

 

خبرگزاری فارس: دومین دوره «بازی‌های عشایر» فردا در قرقیزستان آغاز می‌شود

دومین دوره بازی‌های جهانی عشایر با حضور هزار ورزشکار از ۵۳ کشور جهان فردا در بیشکک آغاز خواهد شد.

 

به گزارش مازند اسپرت،در بیشکک، مراسم افتتاحیه رسمی دومین دوره بازی‌های جهانی عشایر فردا (شنبه ۱۳ شهریور) در استان «ایسیک کول» قرقیزستان آغاز می‌شود.

در این مسابقات هزار ورزشکاران از ۵۳ کشور جهان در بیش از ۲۳ رشته ورزشی و بازی‌های محلی مردم مهاجر شرکت می‌کنند و بیش از ۵۰۰ رسانه از جمله ۳۲۰ رسانه‌ خارجی برای پوشش این مسابقات ثبت نام شدند.

این در حالی است که تیم ایران نیز در این مسابقات با حضور ۱۲ ورزشکار در رقابت‌های کشتی شرکت خواهد کرد.

در حاشیه بازی‌های عشایری نیز، مراسم مختلف فرهنگی مهاجرین نظیر نمایشگاه‌ها و غیره برای معرفی آداب و سنت‌ها مردمان منطقه، برگزار خواهد شد.

مراسم افتتاحیه بازی‌های جهانی عشایر، فردا ساعت ۲۰:۳۰ به وقت «بیشکک» با حضور «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان، «قربان‌قلی بردی محمداف»، و شماری از نمایندگان سفارت‌خانه‌ها و فعالان اجتماعی و فرهنگی کشورهای دیگر برگزار خواهد شد./fars