سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد گفت: قطعا به دلیل المپیکی شدن کاراته، دو سال آینده جغرافیای این رشته تغییرات وسیعی خواهد داشت.

  سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد گفت: قطعا به دلیل المپیکی شدن کاراته، دو سال آینده جغرافیای این رشته تغییرات وسیعی خواهد داشت.   به گزارش مازند اسپرت، احمد صافی در مورد حضور تیم ملی هنگ کنگ و ماکائو در تمرینات تهران اظهار داشت: رشیدنیا و کرکاآبادی تیم‌های ملی کشورهای هنگ کنگ و ماکائو را برای حضور […]

 

خبرگزاری فارس: صافی: جغرافیای کاراته تغییرات وسیعی خواهد داشت/ کمپ بین المللی در ایران نیاز است

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد گفت: قطعا به دلیل المپیکی شدن کاراته، دو سال آینده جغرافیای این رشته تغییرات وسیعی خواهد داشت.

 

به گزارش مازند اسپرت، احمد صافی در مورد حضور تیم ملی هنگ کنگ و ماکائو در تمرینات تهران اظهار داشت: رشیدنیا و کرکاآبادی تیم‌های ملی کشورهای هنگ کنگ و ماکائو را برای حضور در مسابقات جام وحدت و دوستی به ارومیه آورده بودند که پس از چند روز تمرین در باشگاه مرکز آموزشی شوتوکان قرار است طی یکی دو روز آینده راهی کشورهای خود شوند. بنده به همراه این مربیان در کنار نخبگان کاراته ایران که در این اردوها حضور دارند فعالیت آنها را نظارت می‌کنیم. سمانه خوش قدم نیز در بخش بانوان این تمرینات را پیگیری می‌کند.

وی در ادامه افزود: با المپیکی شدن کاراته حداقل در ‌آسیا فکر می‌کنم کاراته ایران بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و حالا در آسیا تعداد کشورهایی که تمایل دارند با ستاره‌های کاراته ایران تن به تن شوند بیش از گذشته قابل لمس است. ما باید از این فرصت بزرگ استفاده کنیم. ابتدا مربیان ایرانی شاغل در کشورهای خارجی این اعتماد را به کاراته کاهای ما دارند و تیم‌های خود را به ایران می‌آورند و حالا باید کشورهای دیگر را متقاعد کنیم تا برای برگزاری کمپ تمرینی به ایران سفر کنند. 

صافی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: به اعتقاد من یکی از نیازهای اصلی کاراته ایران تاسیس کمپ بین‌المللی است. یادمان باشد با المپیکی شدن این رشته کار برای ایران مثل دوره های گذشته دیگر آسان نخواهد بود. شما نگاه کنید کشورهایی مثل روسیه، آمریکا، کانادا که در گذشته هزینه‌های بسیار کمی را در رشته کاراته ثبت می‌کردند حالا قطعا با المپیکی شدن این رشته دولت های آنها بیشتر روی این رشته سرمایه گذاری خواهند کرد و کار برای کشورهایی مثل ایران و مصر که در این رشته مدال آور هستند سخت خواهد شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: نگاه کنید از امروز باید به دلیل المپیکی شدن این رشته روی پایه‌ها کار کنیم خدایی نکرده همان اتفاقی که برای تکواندو رخ داد برای ما رخ ندهد شما نگاه کنید در تکواندو به خاطر افتخاراتی که ما در میادین بین المللی کسب کرده بودیم لقب سونامی و نابودگر را به ورزشکاران خود دادیم و آن ناکامی بزرگ رقم خورد. ما نباید بازیکنانمان را به این انداز بزرگ کنیم و از ابتدا باید ریره کاری را به آنان یاد دهیم امروز باید روی کاراته سرمایه گذاری شود. قطعا به دلیل المپیک شدن کاراته، دو سال آینده جغرافیایی این رشته تغییرات وسیعی خواهد داشت. با المپیکی شدن این رشته کشورهایی که در کاراته جایگاهی نداشتند بودجه‌هایشان چند برابر خواهد شد. حالا دیگر موضوع کاراته در دنیا فرق کرده و قطعا به خاطر مدال المپیک هم که شده کشورهایی که حرفی در کاراته برای گفتن نداشتند سرمایه گذاری بیش از اندازه‌ای در این رشته خواهند داشت./فارس