مدعيان وزن ١٢٥ كيلوگرم كشتى آزاد المپيك/تقابل كميل با ستاره ها

به گزارش مازنداسپرت؛ آکگول، ماخوف و پتریاشویلی و البته کمیل قاسمی مربع قدرت را در سنگین وزن کشتی فرنگی می سازند که نرسیدن آنها به روی سکوی ۱۲۵ کیلوگرم عجیب خواهد بود اما از رقبای دیگر هم نمی توان غفلت کرد. کمیل برای اینکه دومین نشان خود را در المپیک ها بگیرد لازم است تا با […]

photo_2016-08-20_13-26-00.jpg

به گزارش مازنداسپرت؛ آکگول، ماخوف و پتریاشویلی و البته کمیل قاسمی مربع قدرت را در سنگین وزن کشتی فرنگی می سازند که نرسیدن آنها به روی سکوی ۱۲۵ کیلوگرم عجیب خواهد بود اما از رقبای دیگر هم نمی توان غفلت کرد.

کمیل برای اینکه دومین نشان خود را در المپیک ها بگیرد لازم است تا با ستاره هایی دست و پنجه نرم کند که مثل خودش در رویای فتح ارزشمندترین نشان کشتی آزاد هستند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد ۸ کشتی گیر شانس بیشتری برای کسب مدال در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ برزیل را دارند که در میان همه طاها آکگول بخت اول قلمداد می شود همانی که خوش شانس بود که در فینال تاشکند ۲۰۱۴ به کمیل نباخت و قهرمان شد. طاها اهل سیواس ترکیه و ۲۵ ساله است و در دو سال گذشته، نگذاشته کسی به مدال طلای جهان فکر کند و بی تردید بهترین سنگین وزن آزادکار دنیاست و سعی دارد تا در المپیک قدرتش را تثبیت کند.
رقیب اصلی طاها و کمیل، بلال ماخوف است، اعجوبه روس ها دیر پیر شده اما با ۷ نشان جهانی می آید تا تنها مدال طلای باقیمانده اش را بگیرد. ماخوف، کشتی گیر مخوف روس ها که در المپیک لندن کنار کمیل روی سکوی سوم بود، در سال ۲۰۱۵ دو مدال برنز سومی جهان را در آزاد و فرنگی گرفت تا تاریخ سازی کند ولی کشتی گیر جوانی نیست و قوای بدنی اش زود تحلیل می رود.
کشتی گیر تازه وارد گرجستانی خطری جدی برای مدعیان وست. گنو پتریاشولی دو برنز جهان دارد و سابقه برتری مقابل کمیل را هم دارد تا یکی از حریفان سرسخت باشد.
تراول دلاگنف امریکایی که سال ۲۰۱۳ کمیل را در جهانی بوداپست حذف کرد و انتقام شکست در نیمه نهایی المپیک را گرفت، با دو برنز جهانی اش می آید اگر چه گمان نمی رود از پس بزرگان این وزن برآید.
لوان بریانیدزه ارمنستانی دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۰ هم از راه رسیده که تجربه بردن کشتی گیران طراز اول همچون حاجی مراد گاتسالوف روس را دارد و میدان دیده است.
آلن زاسایف اوکراینی به خوبی گذشته نیست و تنها مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۳ را در کارنامه دارد اما نامدار است و به سختی عقب می کشد.
جمال الدین ماگمادوف از آذربایجان با اصالتی روسی، دارنده مدال نقره جهان در ۲۰۱۵ است که اصلا در قواره ستاره ها نیست اما همواره مورد محبت داوران قرار دارد و شاید مثل سال پیش در ناباوری تا مراحل بالا پیش بیاید.
کمیل قاسمی با بیشتر این کشتی گیران پر سر و صدا کشتی گرفته و از مواجه با آنان نمی ترسد. فقط می ماند تا خودش باشد و روی سکویی برود که استحقاقش را دارد. آنها هم خوب می دانند که کمیل قدرتی دارد به مانند سیل.