نگاهی به سقوط و صعودهای رده بندی فیفا

ده پله صعود فرانسه، ۱۲ پله سقوط هلند و ۱۵ پله افزایش ارتفاع برای فوتبال کرواسی از برجسته‌ترین تحولات رده بندی تازه اعلام شده فیفا بودند. به گزارش مازنداسپرت؛ کرواسی با ۱۵ پله صعود به رتبه پانزدهم جدول رسید، لهستان نیز با ۱۱ پله صعود به رتبه شانزدهم رضایت داد. دوازده پله سقوط برای فوتبال […]

خبرگزاری فارس: نگاهی به سقوط و صعودهای رده بندی فیفا

ده پله صعود فرانسه، ۱۲ پله سقوط هلند و ۱۵ پله افزایش ارتفاع برای فوتبال کرواسی از برجسته‌ترین تحولات رده بندی تازه اعلام شده فیفا بودند.

به گزارش مازنداسپرت؛ کرواسی با ۱۵ پله صعود به رتبه پانزدهم جدول رسید، لهستان نیز با ۱۱ پله صعود به رتبه شانزدهم رضایت داد. دوازده پله سقوط برای فوتبال هلند (رتبه ۲۶)، ۹ پله سقوط برای فوتبال روسیه (۳۸) از دیگر نکات مهم این رده بندی تازه است.

جایگاه ایران در آسیا همچنان رتبه شماره یک است و بعد از فوتبال ایران، کشورهای کره جنوبی، ازبکستان، ژاپن، استرالیا و عربستان سعودی حضور دارند.

در رده بندی اعلام شده فیفا، آرژانتین ناکام در کوپاآمریکا همچنان در رتبه اول دنیا است و این موضوع از دید بسیاری از کارشناسان فوتبال اروپایی بسیار عجیب و غیر قابل قبول است.

به نظر می‌رسد فیفا بسیار تحت تاثیر یورو ۲۰۱۶ بوده و برای آنکه نشان بدهد چندان در موج یورو نبوده به برخی رتبه ها بی توجه بوده است.

گاردین لندن از مخاطبان خود پرسیده که آیا فوتبال آرژانتین واقعا باید در رتبه اول جهان باشد؟

نیوزلند با ۵۴ پله صعود رکورد بالاترین میزان پیشرفت در رده بندی را به نام خود ثبت کرد و به رتبه ۹۳ رسید.

تیم ملی فوتبال کوزوو، به عنوان تیم تازه راه یافته به فیفا نیز برای اولین بار در این رده بندی حضور یافت و رتبه ۱۹۰ را به خود اختصاص داد.