کشتی‌گیری از دیار رستم بر بام آسیا

کشتی‌گیری از دیار رستم بر بام آسیا ۳ فرنگی‌کار ایران در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا با ارائه عملکرد قابل تحسین موفق شدند مدال‌های طلا در روز نخست این رقابت‌ها را درو کنند و این در حالی بود که مدال طلای یکی از این کشتی گیران از حلاوت بیشتری برخوردار بود. به گزارشمازند اسپرتا، همواره […]

کشتی‌گیری از دیار رستم بر بام آسیا

۳ فرنگی‌کار ایران در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا با ارائه عملکرد قابل تحسین موفق شدند مدال‌های طلا در روز نخست این رقابت‌ها را درو کنند و این در حالی بود که مدال طلای یکی از این کشتی گیران از حلاوت بیشتری برخوردار بود.

امید آرامی

به گزارشمازند اسپرتا، همواره از استان‌هایی نظیر خوزستان، فارس و حتی تهران به عنوان قطب‌های کشتی فرنگی در ایران یاد می‌شود اما قهرمانی یک کشتی گیر از خطه محروم سیستان و بلوچستان در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا نشان از ظهور یک قطب دیگر در کشتی فرنگی ایران داد.

امید آرامی کشتی‌گیر وزن ۴۲ کیلوگرم ایران روز گذشته با کسب مدال طلای آسیا موفق شد استان سیستان و بلوچستان را بواسطه این قهرمانی بر سر زبان‌ها بیندازد و نشان دهد در صورت توجه بیشتر به این استان محروم و تامین امکانات مناسب برای نوجوانان و جوانان سیستانی می‌توان بر روی افتخار آفرینی آن‌ها نیز برای ورزش ایران حساب ویژه باز کرد.

امید آرامی که پیش از این در تورنمنت باکو نیز بر سکوی نخست قرار گرفته بود موفق شد اینبار در رقابت‌های قهرمانی قاره کهن مقتدرانه مقابل حریفان خود یکی پس از دیگری به برتری برسد و بر سکوی نخست این مسابقات قرار گیرد.

وی ابتدا گوراو از هند را با حساب ۸-۰ شکست داد و در دوم  مقابل نورتازین کریم بردی الو از قرقیزستان ۹-۰ به برتری رسید. کشتی‌گیر آینده دار ایران در ادامه و  در مرحله نیمه نهایی اسانچول جو از کره شمالی را ۷-۰ مغلوب کرد و به فینال راه یافت.

آرامی در کشتی فینال نیز با نتیجه ۲-۰ مقابل روهان پراکاش از هند به برتری رسید و مدال طلا را به گردن آویخت تا خبر از ظهور یک پدیده ناب برای کشتی ایران اینبار از دیار رستم دستان بدهد./ایسنا