نگاهی کلی به عملکرد نساجی و خونه به خونه در لیگ دسته یک کشور + گرافیک

به گزارش مازند اسپرت – اختصاصی ؛ پرونده لیگ ۲۰ تیمی دسته یک کشور ( لیگ آزادگان ) دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۵ بالاخره با صعود سه تیم بصورت مستقیم به لیگ برتر بسته شد و باز هم مازندران نتوانست نماینده ای در لیگ برتر داشته باشد و این درحالی است که برخی استان ها با […]

به گزارش مازند اسپرتاختصاصی ؛ پرونده لیگ ۲۰ تیمی دسته یک کشور ( لیگ آزادگان ) دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۵ بالاخره با صعود سه تیم بصورت مستقیم به لیگ برتر بسته شد و باز هم مازندران نتوانست نماینده ای در لیگ برتر داشته باشد و این درحالی است که برخی استان ها با سه نماینده در لیگ برتر فصل ۹۵ – ۹۶ حاضر خواهند شد ، در این پست صرفا نگاهی کلی و دور از هرگونه قضاوتی به عملکرد تیم ها داشتیم و در ادامه جزئیات بیشتری از یک فصل تلاش بازیکنان در اختیار شما خواهیم گذاشت .

نگاهی کلی به عملکرد نساجی در لیگ دسته یک کشور :

تیم نساجی مازندران فصل را با پائولو آلوز پرتغالی شروع کرد ولی رفته رفته نتایج ضعیف تیم نساجی ، مدیران این باشگاه را بر آن داشت تا به فکر مربی جدیدی برای این تیم باشند . از این رو باب مذاکرات را با سید کوروش موسوی سرمربی پیشین تیم فولاد نوین آغاز کردند و توانستند نظر مثبت این مربی با اخلاق را جلب نمایند . بعد از آمدن موسوی کمی شرایط نساجی بهتر شد ولی هنوز مشکلات بزرگی بود که باید حل میشد و از این رو در نیم فصل جند بازیکن مانند : مجیدی و اژدر و کوچکی و … جذب شدند . در ادامه اما نساجی در دومین گام از نیم فصل دوم به تیم سخت کوش نفت آبادان برخورد کرد که با مربیگری نادر دست نشان هدایت میشد و از آنجایی که دست نشان با جو ورزشگاه وطنی و سبک بازی این تیم آشنا بود توانست شکست سنگینی را به نساجی تحمیل کند و بعد از این شکست ، نساجی دو بازی حساس مقابل خونه به خونه و پیکان را  واگذار کرد و این شد که حواشی حول باشگاه نساجی شکل گرفت و روند صعود این تیم را مختل کرد . در ادامه بازی ها اما نساجی ۴ هفته بدون شکست را تجربه کرد و خود را در شرایط خوبی از صعود قرار داد و حتی ، در دو بازی مقابل: ایران جوان بوشهر و گیتی پسند به ترتیب با نتیجه  ۴ – ۱ و ۳ – ۱ پیروز شدند اما در ایستگاهی که باید پیروز میشدند تا شانسشان برای صعود باقی بماند نتیجه را به ماشین سازی واگذار کرده و از صعود چند هفته مانده به پایان رقابت ها جا ماندند تا نساجی باز هم در حسرت صعود بماند .

نگاهی کلی به عملکرد خونه به خونه در لیگ یک کشور :

مالکان باشگاه خونه به خونه که ابتدا قصد تیم داری نداشتند ، وقتی با ابراز تمایل مردم برای تیم داری مواجه شدند تصمیم گرفتند تیمی قدرتمند تشکیل داده و در لیگ یک فعالیت خود را آغاز کنند . به همین خاطر با خرید امتیاز باشگاه بهمن شیراز ، رسما کار خود را در لیگ یک آغاز کردند . مالکان خونه به خونه که از فصل گذشته ، در لیگ دو درس های بزرگی از اشتباهاتشان گرفته بودند اینبار تیم را به کار دانش سپرده و با تشکیل هیات مدیره دست به جذب مربی بزرگی مانند میثاقیان زدند خیلی زود مذاکرات با اکبر میثاقیان آغاز شد و وی به عنوان مربی این فصل خونه به خونه انتخاب شد . بازیکنانی مانند شکوری ، حق دوست ، جهانی و خیری و … برای خونه به خونه جذب شدند تا میثاقیان با دستی باز به جنگ مدعیان صعود برود . خونه به خونه که فصل را با باخت مقابل فجر آغاز کرده بود بازی های پر فراز و نشیبی را در نیم فصل اول از خود به نمایش گذاشت و حتی شکست مقابل نساجی در هفته چهارم مسابقات کمی هواداران بابلی را نگران کرده بود ولی این تیم رفته رفته بهتر میشد و توانسته بود خود را به عنوان یکی از مدعیان در لیگ معرفی کند . تیم خونه به خونه نقل و انتقالات نیم فصل را خیلی پر قدرت شروع کرد و با جذب بازیکنانی مانند : صادقی ، غلامی ، میرهانی هاشمی و قاسم دهنوی و … خود را به عنوان مدعی صعود معرفی کرد . نمایش خونه به خونه مازندران به قدری خوب بود که دیگر تیم ها برای توقف خونه به خونه دست به هر نوع کاری زدند از اتهام تبانی تا حاشیه سازی رسانه ای ولی خونه به خونه ای ها خیلی خوب پیش میرفتند تا اینکه به یکباره اعلام شد اکبر میثاقیاناز این تیم جدا شده است و با تایید این خبر توسط مدیران این تیم خیلی از ورزش دوستان مازندرانی به این تصمیم انتقاد کردند ولی تصمیم گرفته شد بود و کاری از دست کسی بر نمی آمد . باشگاه حمید درخشان را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب و علی کریمی را مشاور سرمربی و باشگاه انتخاب کرد ولی اینها فایده ای نداشت و این شکست ها بودند که گریبان خونه به خونه و درخشان را گرفته بود و بالاخره خود درخشان بابت نتایج ضعیف تیمش استعفا داد و رحمانی به عنوان جایگزین درخشان انتخاب شد تعویضی که جواب نداد و خونه به خونه از صعود باز ماند آن هم با رکورد ۱۰ بازی بدون برد .