زمان برگزاری انتخابی دوومیدانی‌کاران اعزامی به پارالمپیک نهایی شد

رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان از نهایی شدن زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی این رشته برای حضور در بازی‌های پارالمپیک برزیل خبر داد.   به گزارش مازند اسپرت و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، مسابقات قهرمانی آسیا (۱۲ تا ۲۱ اسفندماه) و مسابقات بین‌المللی فزاع (۲۵ اسفندماه تا اول فروردین ماه) […]

رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان از نهایی شدن زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی این رشته برای حضور در بازی‌های پارالمپیک برزیل خبر داد.

خبرگزاری فارس: زمان برگزاری انتخابی دوومیدانی‌کاران اعزامی به پارالمپیک نهایی شد

 

به گزارش مازند اسپرت و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، مسابقات قهرمانی آسیا (۱۲ تا ۲۱ اسفندماه) و مسابقات بین‌المللی فزاع (۲۵ اسفندماه تا اول فروردین ماه) آخرین فرصت برای توزیع سهمیه‌های پارالمپیک در رشته دو و میدانی است.

بعد از این دو رویداد که در امارات برگزار می‌شوند و ایران هم در آنها نماینده خواهد داشت، تعداد سهمیه‌های دوومیدانی‌کاران ایران برای حضور در پارالمپیک برزیل نهایی می‌شود. البته با برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی، ورزشکارانی که می‌توانند بر اساس سهمیه‌های توزیعی در پارالمپیک آتی شرکت کنند، مشخص خواهند شد.

علی‌اصغر هادی‌زاده، رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان، در مورد زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: این رقابت‌ها طی روزهای هفتم تا نهم خردادماه سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه‌های پارالمپیکی دو و میدانی به کشور داده می‌شود نه به ورزشکار، تصریح کرد: نتایج مسابقات انتخابی تعیین کننده دو و میدانی‌کاران اعزامی به پارالمپیک برزیل است. البته برای شرکت در این بازی‌ها، فهرست اولیه را که در برگیرنده نام دو و میدانی‌کاران زیادی است را به کمیته بین‌المللی پارالمپیک ارسال می‌کنیم، اما فهرست نهایی بعد از مسابقات انتخابی مشخص می‌شود.

هادی‌زاده با یادآوری اینکه دو و میدانی ایران تا به امروز ۱۰ سهمیه برای پارالمپیک برزیل در دو بخش جانبازان و معلولان همراه با نابینایان و کم بینایان به دست آورده، ابراز امیدواری کرد که از مسابقات امارات سهمیه‌های بیشتری نصیب دوومیدانی‌کاران ایران شود./فارس