میزبانی مازنی‌ها تایید شد

پادرمیانی «مهدی تاج» جهت رفع مشکل نساجی و شهرداری نوشهر

جلسه بررسی مشکلات و ایرادات استادیوم شهید وطنی قائمشهر و استادیوم شهدای نوشهر پیش از آغاز رقابت‌های لیگ برتر و لیگ یک فوتبال ایران با مدیریت مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛جلسه بررسی مشکلات و ایرادات استادیوم شهید وطنی قائمشهر و استادیوم شهدای نوشهر پیش از آغاز رقابت‌های لیگ برتر و لیگ یک فوتبال ایران با مدیریت مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و مهدی محمد نبی دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال و با حضور علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، رحیم درزی خلردی رئیس هیات فوتبال استان مازندران و ایزد سیف‌الله‌پور قائم مقام باشگاه نساجی در مرکز ملی فوتبال برگزار شد.

در این جلسه، داوود رفعتی و مسئولین سازمان لیگ فوتبال، مشکلات موجود در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را بازگو کردند و راهکارهایی در خصوص رفع این ایرادات مطرح شد.

علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در حاشیه این جلسه ضمن انتقاد از وضع قوانین جدید پیش از آغاز هر فصل، اظهار داشت: با این روش ۵ سال دیگه حسرت فوتبال را میخوریم و فدراسیون فوتبال هم شبیه فدراسیون والیبال و بسکتبال خواهد شد و هرکسی پول بدهد میتواند در لیگ برتر سهمیه بخرد.

رجبی با بیان اینکه، فدراسیون باید موقعیت ها را متناسب با استان‌ها و موقعیت‌های شهری ببیند، گفت: برخی رفتارها حاشیه ایجاد میکند و در بحث امنیت در سطح شهر دچار چالش می‌شویم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران از صعود نوشهری ها به لیگ یک بعد سال‌ها صحبت کرد و اظهار داشت: بعد سال‌ها دوباره آثار شموشک در شهر نوشهر زنده شده ولی چطور می شود با یک حرکت و یک قانون و تصمیم سختگیرانه بخواهید یک شهر و مردم عاشق نوشهر را از دیدن فوتبال محروم کنید.

رجبی ادامه داد: چه در خصوص باشگاه نساجی و چه در خصوص باشگاه شهرداری نوشهر، قبل هر تصمیمی، باید احساسات مردم و وضعیت هر شهر را بسنجید و بررسی کنید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران تاکید داشت: فدراسیون فوتبال باید از تیم‌ها و باشگاه‌ها و مخصوصا شهرها و استان‌هایی که هوادار دارند حمایت کند. چون اگر این هوادار و این سرمایه انسانی نباشد، فوتبال در کشور بی معنا خواهد شد. این هواداران چند تیم پرهوادار هستند که فوتبال را جذاب کرده‌اند، پس خواهشن برای این تیم‌ها سنگ اندازی نکنیم.

وی از رفع مشکلات استادیوم شهید وطنی قائمشهر و استادیوم شهدای نوشهر گفت و افزود: ما مشکلات را رفع میکنیم ولی نگاه باید به تیم‌های پرهوادار مهربانانه تر باشد.

رجبی به رفع مشکلات ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر اشاره کرد و تاکید داشت: بحث ورود به استادیوم و اجاره زمین و بحث گیت و مقاوم سازی سکوها و مشکلاتی که قابل حل است را سریعا انجام خواهیم داد ولی خواهشم این است که به این تعامل برسیم تا تیم‌های مازندرانی بدون مشکل در شهر خودشان بازی کنند.

وی همچنین به شادی مردم نوشهر اشاره کرد و افزود: شهر نوشهر بعد سال‌ها فوتبالش زنده شده و نگذارید دلخوشی مردم شهر از بین برود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران با اشاره به اینکه ما بیشترین ورزشکاران المپیکی را داریم، افزود: این جایگاه بزرگ ورزش مازندران است. ورزش مازندران سنگین تر و بزرگتر از صنعت مازندران است. ما کارخانه ای نداریم که برایمان سرمایه گذاری کند برای همین نیازمند حمایت و نگاه مهربان‌تر از سوی فدراسیون و سازمان لیگ هستیم.

داوود رفعتی نماینده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در این جلسه خواستار رفع مشکلات ورزشگاه شهید وطنی شد و به ارائه خواسته‌های سازمان لیگ پرداخت و اظهار داشت: گواهی ایمنی و امنیتی ورزشگاه با اعتبار ۲ سال از سازمان نظام مهندسی، آتش نشانی، پلیس و در نهایت شورای تامین باید انجام شود.

وی ادامه داد: گواهی نور با یک سال اعتبار و همچنین تاییدیه نظام مهندسی در خصوص سازه‌های غیر مقاوم ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر مورد بعدی است که باید مرتفع گردد.

رفعتی بیان داشت: قرارداد اجاره ورزشگاه برای دو سال در صورت عدم ورزشگاه اختصاصی و همچنین طرح خروج اختصاصی و بیمه مسئولیت و حوادث از مهمترین خواسته‌ها است.

این مسئول تاکید داشت: مهمترین چالش سال گذشته ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، عدم انطباق بلیط با شماره صندلی بود که نیاز است این فصل برطرف گردد.

رفعتی در خصوص رفع مشکل ورود و خروج هم صحبت کرد و گفت: گیت‌ها می بایستی فقط بلیط (یا کارت ملی) هر زون را بپذیرد و سامانه بلیط فروشی با کدملی هر شخص مرتبط باشد. ( سیستم ثبت احوال) و گیت‌ها مجهز به دوربین شناسایی چهره گردند.

این مسئول همچنین در خصوص میزبانی نوشهری ها هم صحبت کرد و تاکید داشت: ورزشگاه نوشهر نور بسیار ضعیف دارد و ابعاد زمین بسیار کوچک است و مشکل چمن مصنوعی این ورزشگاه باید برطرف گردد.

ایزد سیف الله پور قائم مقام باشگاه نساجی در این جلسه خواستار حمایت هرچه بیشتر از باشگاه‌های خصوصی شد و اظهار داشت: ما باشگاه خصوصی هستیم و ما را نمیشود با باشگاه‌های مثل فولاد و سپاهان مقایسه کرد.

وی خواستار حق پخش تلویزیونی شد و تاکید داشت: ما بخش خصوصی هستیم و لازم است بحث حق پخش را برای تیم‌های بخش خصوصی جدی بگیرید. تبلیغات و حق پخش حق ما تیم‌های خصوصی است.

قائم مقام باشگاه نساجی عنوان داشت: چرا همیشه ما بایددر این مباحث تاوان بدیم و چرا فدراسیون باید تمام فشارها را روی ما بیاورد!؟

وی در خصوص استادیوم شهید وطنی قائمشهر صحبت کرد و با بیان اینکه این یک استادیوم پیر است، گفت: نساجی سالی ۳۰۰ میلیارد هزینه میکند ولی ما یک استادیوم استاندارد نداریم ولی هر سری از سوی سازمان لیگ، ایرادات مختلف و جدید گرفته می‌شود که از توان ما خارج است.

سیف الله پور ادامه داد: ما مثل فولاد و سیرجان دولتی نیستیم و پول دولتی نداریم. ما خصوصی هستیم و دست در جیب دولت نمی‌کنیم. اگر حق پخش نباشد، امسال ما چیکار می‌توانیم بکنیم!؟

وی ادامه داد: ما مثل استقلال و پرسپولیس که میلیاردها تومان خرج این تیم‌ها می‌شود نیستیم و از همه طرف تحت فشاریم و داریم هزینه میکنیم.

قائم مقام باشگاه نساجی با بیان اینکه، امیدوارم تعاملی برقرار شود، افزود: ما موظف هستیم ایمنی و موضوع گیت را انجام دهیم ولی از سازمان لیگ انتظار داریم اجازه برگزاری بازی را به نساجی بدهند تا ما در طول برگزاری مسابقات مابقی مشکلات را آهسته آهسته برطرف کنیم.

سیف الله پور تاکید داشت: بحث ورودی اتوبوس‌ها و افزایش لوکس نوری ورزشگاه و همچنین بحث گیت را مرتفع خواهیم کرد تا با همکاری سازمان لیگ، نساجی بتواند در حضور پرشور هوادارانش از بازی‌ها میزبانی کند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این جلسه با بیان اینکه، مشکلات ورزشگاه‌های شهید وطنی قائمشهر و استادیوم شهدای نوشهر قابل حل است، اظهار داشت: شرکت وارش و شخص آقای حدادیان همیشه به ما و مجموعه فدراسیون فوتبال کمک کرده و مخصوصا در بازی‌های ملی حامی تیم‌های ملی بوده است که ما از او سپاس گذاریم.

تاج با بیان اینکه استاندارد ورزشگاه‌ها قابل مذاکره نیست، افزود: هم قوانین AFC و هم قوانین داخلی کشور است که باید مشکلات ورزشگاه برطرف گردد. برای همین تمامی استانداردها باید رعایت شود و نباید کاری کنیم که مشکل و حادثه استادیوم متقی ساری تکرار شود.

وی با اشاره به مشکلات این دو ورزشگاه عنوان کرد: روی مواردی که حادثه خیز است، اصرار نکنید اما باید سعی کنید این مشکلات را برطرف کنید.

رئیس فدراسیون فوتبال بیان داشت: نساجی یکی از تیم های پرطرفدار، درست و بی حاشیه لیگ ایران بوده در این چند سال که از همه لحاظ حرفه‌ای عمل کرده است.

تاج از شماره گذاری صندلی ورزشگاه‌ها گفت و افزود: قانون هواداران ابلاغ شد و مصوب شورای امنیت کشور شد. هر تماشاگری باید روی صندلی مرتبط با بلیط خودش بنشیند که این موضوع تصویب شده و از اصلی ترین موضوعات این فصل ماست.

تاج ادامه داد: اولویت اول ما شماره گذاری صندلی در هر ورزشگاه کشور است. همچنین بحث سامانه گیت‌های مجهز به دوربین شناسایی باید در ورزشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

رئیی فدراسیون فوتبال تاکید داشت: ما با شما همراهیم، چون نساجی یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر لیگ برتر ایران است که فوتبال ایران به این تیم و هوادارانش می‌بالد.

رئیس فدراسیون فوتبال خواستار نگاه مهربانانه‌تر به تیم‌های پرهوادار شد و گفت: اهم مشکلات ورزشگاه باید برطرف شود و با همکاری و تعامل بیشتر جهت رفع مشکلات این باشگاه پرهوادار امید را در دل هواداران پرشور این باشگاه محبوب ایجاد می‌کنیم.

تاج در خصوص مشکلات استادیوم شهدای نوشهر گفت: چون شرایط ساخت استادیوم فوری در عرض ۲۵ روزه نیست، باید مشکل ورزشگاه نوشهر را مرتفع کرد تا نوشهری‌ها بتوانند از لیگ یک میزبانی کنند.

وی افزود: چیزهایی های که می شود مشکلاتش را رفع کرد را باید بررسی کنیم و برطرف کنیم تا شرایط میزبانی نوشهری ها فراهم شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه باید طبق مقتضیات مملکت دستور صادر کرد، گفت: مشکل چمن و مشکل روشنایی قابل حل است ولی به نظرم نباید سختگیری بیش از حد صورت بگیرد چون ما باید با واقعیات مشکلات را آهسته آهسته و با تدبیر حل کنیم تا تیم‌های پرهواداری مثل نساجی و شهرداری نوشهر در شهرهای و استادیوم‌های خودشان میزبان هواداران خودشان باشند.

گفتنیست؛ در حاشیه این جلسه، به باشگاه نساجی ۲ هفته مهلت داده شد تا اهم مشکلات ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را برطرف کنند.

با دستور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مقرر شد تا با برطرف شدن مهمترین مشکلات استادیوم‌های خانگی نساجی و شهرداری نوشهر، این دو تیم بتوانند در زمین خودشان از بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک میزبانی کنند.