حواشی جالب مسابقات کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد/تعجب داور بین‌المللی از حضور تماشاگران پرشور مازندرانی

دومین روز مسابقات کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد در مازندران آغاز شد که تماشاگران حاضر در آن آرام و قرار و ندارند و در زمان رقابت کشتی‌گیران ایرانی سر از پا نمی‌شناسند و یک‌صدا تشویق می‌کنند.   به گزارش مازند اسپرت؛از صبح امروز دومین روز سیزدهمین دوره مسابقات کشتی بین‌المللی جام شهید هاشمی‌نژاد در این شهرستان […]

252522دومین روز مسابقات کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد در مازندران آغاز شد که تماشاگران حاضر در آن آرام و قرار و ندارند و در زمان رقابت کشتی‌گیران ایرانی سر از پا نمی‌شناسند و یک‌صدا تشویق می‌کنند.

 

به گزارش مازند اسپرت؛از صبح امروز دومین روز سیزدهمین دوره مسابقات کشتی بین‌المللی جام شهید هاشمی‌نژاد در این شهرستان با رقابت ۱۵۲ کشتی‌گیر آغاز شد.

دومین روز این دوره از مسابقات در وزن ۵۵ کیلوگرم ۴۰ کشتی‌گیر، در وزن ۶۶ کیلوگرم ، ۵۵ کشتی‌گیر، در وزن ۸۴ کیلوگرم ۳۱ کشتی‌گیر  و در وزن ۱۲۰ کیلوگرم ۱۸ کشتی‌گیر به روی تشک می‌روند.

یکی از نکات قابل توجه در این دوره از مسابقات حضور پرشور تماشاگران در سالن شهید هاشمی‌نژاد است که به سبک زیبای ایران کشتی‌گیران مازندرانی و دیگر کشتی‌گیران هوطنمان را تشویق می‌کنند.

بهشهر با تعصب، «ایرانی با غیرت» یکی از اصلی‌ترین شعارهای تماشاگران بر روی سکوها به شمار می‌رود که در زمان رقابت کشتی‌گیران بهشهری سالن را به غوغاکده‌ای تبدیل می‌کنند.

سالن شهید هاشمی‌نژاد از صبح امروز مملو از تماشاگران و علاقه‌مندان به کشتی است، تماشاگرانی که آرام و قرار و ندارند و در زمان رقابت کشتی‌گیر ایرانی سر از پا نمی‌شناسند و یک‌صدا تشویق می‌کنند. 

 

گورگن ساهاکیان  در حاشیه برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد گفت : همه می‌دانند که کشتی جایگاه ویژه‌ای در بین مردم جهان و به‌خصوص ایران دارد.

 

به گزارش مازند اسپرت؛ وی کشتی را ورزش نخست کشور ایران دانست و افزود: صدای تشویق‌کنندگان در سالن بسیار زیاد و هیجان خاصی بین کشتی‌گیران و تماشاگران وجود دارد.

داور بین‌المللی کشتی ارمنستان با بیان اینکه شور و شوق کشتی در بین مردم مازندران قابل مشاهده است، ادامه داد: کشتی نباید از المپیک حذف شود چون تماشاگران و علاقه‌مندان زیادی دارد.

ساهاکیان نحوه داوری در این دوره از مسابقات را رضایت‌بخش دانست و عنوان کرد: سطح کیفی مسابقات بسیار عالی است و همه برای قهرمانی بر روی تشک حاضر می‌شوند.

وی تصریح کرد: در همه مسابقات اشتباهات جزئی داوری وجود دارد اما این دوره از مسابقات در مازندران بسیار خوب قضاوت می‌شود و تاکنون هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نشده است.

داور بین‌المللی کشتی ارمنستان کشتی را یکی از قوی‌ترین ورزش‌های دنیا دانست و بیان کرد: کشتی در یک دوره از زمان در مسیر اشتباه قرار گرفته بود اما تهدید حذف از المپیک آن مشکلات را برطرف کرد و در حال حاضر کشتی به بهترین شکل برگزار می‌شود.

ساهاکیان خاطرنشان کرد: در بعضی از کشورها شاید از کشتی استقبال نشود اما در بسیاری از کشورها مانند ایران مردم با کشتی زندگی می‌کنند و باید به عقیده همه مردم احترام گذاشت.

وی حضور تماشاگران ایران در سالن‌های کشتی را غیرقابل توصیف دانست و گفت: از صبح امروز تماشاگران ایرانی با شور و حال خاصی در حال تشویق هستند و کمتر مسابقاتی در جهان این‌گونه است.

 

هیچ‌ جای دنیا مانند مازندران تماشاگر کشتی ندارد

به گزارش مازند اسپرت؛رئیس عالی مدرسه کشتی داغستان روسیه گفت: سیستم مسابقات کشتی در جهان تغییر کرده و حذف این رشته ورزشی از المپیک منتفی شده است.

 عبدالکیف نجم‌الدین در حاشیه برگزاری سیزدهمین  دوره مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد اظهار کرد: این دوره از مسابقات تورنمنت خیلی خوبی برای کشتی‌گیران به‌شمار می‌رود و ما با ترکیبی از جوانان و قهرمانان پا به میدان گذاشتیم.

وی با قدردانی از مسئولان کشتی استان مازندران و شهرستان بهشهر در میزبانی از این دوره از مسابقات، افزود: ورزشکاران مازندران حاضر در این دوره از مسابقات خیلی خوب و آینده‌دار هستند.

رئیس عالی مدرسه کشتی داغستان روسیه با تاکید بر اینکه مربیان و مسئولان ایرانی باید بیشتر با کشتی‌گیران کار کنند، ادامه داد: رقابت کشتی‌گیران در این ترنمت خوب و رضایت‌بخش است.

نجم‌الدین با اشاره به حضور پرشور تماشاگران در سالن مسابقه، اضافه کرد: کشتی هیچ جای دنیا مانند مازندران تماشاگر ندارد و برگزاری اینگونه مسابقات در ایران پرهیجان است.

وی با بیان اینکه مازندران در کشتی ایران حرف اول را می‌زند، افزود: بعد از مازندران داغستان روسیه می‌توانند چنین تماشاگران پرهیجانی داشته باشد.

رئیس عالی مدرسه کشتی داغستان روسیه بیان کرد: کشتی ورزش اول مردم ایران است و عاشقانه با آن برخورد و در سالن‌های ورزشی حضور پیدا می‌کنند.

نجم‌الدین با بیان اینکه حضور چنین تماشاگرانی در سالن‌های ورزشی بحثی برای حذف کشتی از المپیک باقی نگذاشته است، گفت: سیستم مسابقات کشتی در جهان تغییر کرده و حذف این رشته ورزشی از المپیک منتفی شده است .