بهشهر، آماده میزبانی از جام سیزدهم شهید هاشمی‌نژاد

جمعه این هفته، سیزدهمین دوره مسابقات کشتی بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد در بهشهر برگزار می‌شود.   به گزارش مازند اسپرت؛مدیران برگزار‌کننده این رقابت‌ها با فراهم کردن همه امکانات مورد نیاز‌، آماده برگزاری شایسته این رقابت‌ها هستند‌. حضور ۱۴ تیم از استان‌های کشور و ۴ تیم خارجی‌، در ۲ روز برگزاری این رقابت‌ها گرما‌بخش سالن ورزشی شهید […]

8جمعه این هفته، سیزدهمین دوره مسابقات کشتی بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد در بهشهر برگزار می‌شود.

 

به گزارش مازند اسپرت؛مدیران برگزار‌کننده این رقابت‌ها با فراهم کردن همه امکانات مورد نیاز‌، آماده برگزاری شایسته این رقابت‌ها هستند‌. حضور ۱۴ تیم از استان‌های کشور و ۴ تیم خارجی‌، در ۲ روز برگزاری این رقابت‌ها گرما‌بخش سالن ورزشی شهید هاشمی‌نژاد است‌.

 

استقبال تیم‌ها

 بر خلاف سال‌های اولیه برگزاری این مسابقات که بهشهری‌ها برای حضور چند تیم داخلی به هر دری می‌زدند تا آن‌ها را راضی به شرکت در این مسابقات کنند‌، رشد کیفی مطلوب و خروجی‌های بسیار زیاد و قابل قبول جام شهید هاشمی‌نژاد، استان‌های کشور را از ماه‌ها پیش  به فکر انداخت تا در این مسابقات حضوری قدرتمندانه داشته باشند‌‌. دیگر روزهای خواهش برای شرکت در بهشهر به پایان رسیده و سیل درخواست‌ها برای حضور در جام شهید هاشمی‌نژاد، بهشهری‌ها را دچار دغدغه‌ای شیرین کرده است.

  به دلیل نگاه بلند بهشهری‌ها برای ارتقای سطح فنی و کیفی مسابقات‌، حضور تیم‌های داخلی از مرز تعیین شده فراتر نمی‌رود و در سال‌های اخیر همواره چند تیم با وجود اصرار فراوان نمی‌توانند در جمع تیم‌های شرکت کننده قرار بگیرند‌‌. از سوی دیگر، در سا‌ل‌های اخیر پای کشورهای خارجی هم به این رقابت‌ها باز شده که در نتیجه حضور کشتی‌گیران خارجی، سطح کیفی این مسابقات با جهشی چشمگیر روبه‌رو شده است. به همین دلیل است که کادر فنی تیم ملی جوانان‌، حضوری دائمی در این رقابت‌ها دارند و به صورت مستمر و مداوم تقریباً همه کشتی‌های برگزار شده این مسابقات را زیر نظر می‌گیرند.

اعلام نام اسامی افراد دعوت شده به تیم ملی پس از پایان این مسابقات، بیانگر آن است که مربیان تیم ملی، مسابقات کشتی شهید هاشمی‌نژاد را به منزله یکی از مراحل انتخابی تیم ملی تلقی کرده و نسبت به آن توجه ویژه‌ای دارند‌. نگاهی به آمار کشتی‌گیران تیم ملی جوانان در رقابت‌های جهانی نشان می‌دهد، همه این مدال‌آوران پیشینه حضور در بهشهر و کشتی گرفتن در رقابت‌های جام شهید هاشمی‌نژاد را دارند. این پیشینه امیدوار کننده، نقطه طلایی تلاش‌های دلسوزان کشتی بهشهر برای برگزاری مطلوب و هر چه شایسته این رقابت‌هاست.

حمایت دلگرم کننده مسئولان

 نکته امیدوار‌کننده در برگزاری این رقابت‌ها، اهتمام مسئولان بهشهری در حمایت از برگزاری این رقابت‌ها با کیفیت مطلوب است‌. مدیران بهشهری از ماه‌ها پیش در پاسخ به نیاز اعضای ستاد برگزاری این رقابت‌ها، جلسات متعددی با مدیران دستگاه‌های شهرستانی، مدیران استانی و دست‌اندرکاران وزارت ورزش و جوانان برگزار کردند که نتیجه آن، تأمین همه پیش‌شرط‌های لازم از جمله نیازهای مالی و اعتباری است. فرماندار بهشهر به عنوان فرد اول اجرایی شهرستان، علاوه بر حضور در دیدار اعضای ستاد برگزاری این رقابت‌ها، با معاون وزیر ورزش‌و‌جوانان در تهران، چند جلسه با حضور معاونان استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در ساری و بهشهر برگزار کرد تا نشان دهد این رقابت‌ها به عنوان یک مسابقه بین‌المللی، مورد توجه همه بهشهری‌هاست.

  شهرداری و شورای اسلامی بهشهر دیگر مسئولان متعهد بهشهری در همراهی با ستاد برگزای مسابقات کشتی بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد هستند. نگاه کاملاً ورزشی مدیران شهرداری با تأمین بخشی از بودجه برگزاری این رقابت ها، دغدغه برگزار‌کنندگان این مسابقات را تا حد زیادی کاهش داده است.

ثبات در برگزاری

 مازندران در سال‌های اخیر شاهد برگزاری مسابقات فراوان کشتی در سطوح ملی و بین‌المللی بود. مسابقاتی که هر چند با هیاهو و سر و صدای فراوان شکل گرفت، اما عمر برگزاری آن‌ها بسیار کوتاه بود و با چند سال برگزاری برای همیشه به فراموشی سپرده شد. جام‌هایی مانند شیرودی، ناطق نوری، موحد و حبیبی نمونه این‌گونه رقابت‌ها بود. تداوم برگزاری مسابقات کشتی شهید هاشمی‌نژاد در سال‌های اخیر و افزایش سالانه کیفیت آن به گواه و شهادت تیم‌ها و مسئولان فدراسیون کشتی نشان دهنده درستی راه برگزیده بهشهری‌هاست.

  آن‌ها جای خود را در کشتی کشور باز کرده‌اند. تصمیم ندارند ذره‌ای از مسیر انتخاب شده را برگردند. کیفیت مطلوب برگزاری این مسابقات از مرزهای ایران هم فراتر رفت و در نتیجه آن، کمیت و کیفیت تی‌های شرکت کننده در این مسابقات همه ساله در حال بهبود است. در رقابت‌های امسال کشور، آذربایجان آمادگی خود را برای حضور در این رقابت‌ها برای نخستین بار اعلام کرد تا در کنار تیم‌های داغستان، ارمنستان و گرجستان که پیشینه چندساله شرکت در جام شهید هاشمی‌نژاد را دارند، بر رونق آن بیفزاید.

نتایج میزبانی این رقابت‌ها برای کشتی بهشهر

 عده‌ای از منتقدان می‌گویند چه لزومی دارد این رقابت‌ها با این همه هزینه و بودجه فقط برای یک رشته آن هم در ۲ روز خرج شود، اما هیچ نصیبی از این بودجه‌ها به ورزش بهشهر بازنگردد‌؟ در حالی‌که علاوه بر ابعاد تبلیغاتی مورد نظر برگزار‌کنندگان برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر شهید هاشمی‌نژاد به عنوان اندیشمند بهشهری، نتایج برگزاری این رقابت‌ها برای کشتی بهشهر قابل انکار نیست. در آخرین نمونه از این موفقیت‌ها، تیم‌های کشتی جوانان و بزرگسالان بهشهری در رقابت‌های قهرمانی استان مازندران موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند. مشخص است که در استان مازندران به عنوان قطب و پایتخت کشتی جهان، رقابت در رشته کشتی بسیار حساس و دشوار است و کسب ۲ عنوان قهرمانی از ۳ رده برگزار شده در یک سال را باید یک دستاورد بزرگ قلمداد کرد.

  کسب این عنوان برای کشتی بهشهر فقط مختص امسال نیست. سال قبل هم پیروزی‌های ارزشمندی برای تیم بهشهر در لیگ استانی به دست آمد ‌. علاوه بر آن، در سال‌های اخیر بر تعداد ملی‌پوشان بهشهر در رده‌های سنی گوناگون هم افزوده شده که باید بخش عمده‌ای از این موفقیت‌ها را به حساب مسابقات کشتی شهید هاشمی‌نژاد نوشت. کشتی‌گیران بهشهری در طول سال به شدت تمرین می‌کنند تا بخت حضور در این رقابت‌‌ها را بیابند. این انگیز‌ه‌های شعله‌ور شده در سال، زمینه اصلی رسیدن به افتخارات متعدد برای کشتی بهشهر است.