دومین دوره لیگ برتر والیبال ساحلی اسفندماه آغاز می‌شود

دومین دوره لیگ برتر والیبال ساحلی از اسفندماه با حضور هشت تیم آغاز می‌شود.   به گزارش مازند اسپرت سازمان والیبال ساحلی به منظور رشد و توسعه هرچه بیشتر رشته المپیکی والیبال ساحلی درسطح کشور، دومین دوره رقابتهای لیگ والیبال ساحلی کشور را در سال ۹۵-۱۳۹۴ برگزار خواهد کرد. این رقابت‌ها با حضور هشت تیم برتر کشور برگزار […]

دومین دوره لیگ برتر والیبال ساحلی از اسفندماه با حضور هشت تیم آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: دومین دوره لیگ برتر والیبال ساحلی اسفندماه آغاز می‌شود

 

به گزارش مازند اسپرت سازمان والیبال ساحلی به منظور رشد و توسعه هرچه بیشتر رشته المپیکی والیبال ساحلی درسطح کشور، دومین دوره رقابتهای لیگ والیبال ساحلی کشور را در سال ۹۵-۱۳۹۴ برگزار خواهد کرد. این رقابت‌ها با حضور هشت تیم برتر کشور برگزار خواهد شد و ملاک گزینش هشت تیم نیز رنکینگ کشوری آنان خواهد بود.

دومین دوره لیگ برتر ساحلی در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می شود که مرحله مقدماتی در دو گروه چهار تیمی و به صورت رفت و برگشت پیگیری خواهد شد. از هر گروه مرحله مقدماتی دو تیم به مرحله نهایی صعود می کنند که چهار تیم مرحله نهایی نیز به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم مسابقه خواهند داد تا در نهایت جایگاه اول تا چهارم بر اساس امتیازها مشخص شود.

هزینه ورودی تیم ها در لیگ برتر ساحلی ۴۰ میلیون ریال است و تیم ها و باشگاه های علاقمند باید تا ۲۰ روز قبل از شروع لیگ آمادگی خود را به صورت کتبی به سازمان ساحلی فدراسیون اعلام کنند. ۵۰۰ میلیون ریال جایزه چهار تیم برتر این رقابت ها است و داشتن کارت بیمه ورزشی برای بازیکنان شرکت کننده اجباری است. هر تیم متشکل از دو بازیکن است و از ابتدا تا پایان لیگ برتر سال ۹۵-۱۳۹۴ بایستی با یک نام در لیگ حاضر شوند و اجازه تغییر نام نخواهند داشت.

باشگاه‌ها و تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر ساحلی باید با بازیکنان خود قرارداد داشته باشند و ۱۵ روز قبل از آغاز رقابت ها اصل قرارداد بازیکنان و کادر فنی را به همراه مدارکی همچون یک قطعه عکس پرسنلی، فتوکپی شناسنامه، پایان خدمت و یا معافیت تحصیلی و کارت ملی، اصل کارت بیمه ورزشی به سازمان والیبال ساحلی ارائه کنند.

درصورت مصدومیت یک یا هر دو بازیکن هر تیم، پس ازتائید کمیته پزشکی فدراسیون والیبال و مجوز سازمان والیبال ساحلی، باشگاه مربوطه می تواند از بازیکن یا بازیکنان آزاد به جای بازیکنان مصدوم خود با عقد قرارداد جدید استفاده کند. دومین دوره مسابقات والیبال ساحلی برتر ایران بر اساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برگزار می‌شود و قرعه کشی این رقابت‌ها نیز با حضور نمایندگان باشگاه‌ها و تیم‌ها شرکت کننده در سازمان والیبال ساحلی برگزار خواهد شد.

نخستین دوره لیگ برتر والیبال ساحلی از ۲۸ دی ماه تا ۱۷ اسفندماه سال ۹۴ در پنج مرحله و در کیش (مرحله اول، چهارم و پنجم)، بندرعباس و قشم برگزار شد. در تمامی مراحل نخستین دوره لیگ ساحلی به تیم های اول تا هشتم ۲۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی تعلق گرفت که سهم تیم قهرمان، ۶۰ میلیون ریال، نایب قهرمان ۴۶ میلیون ریال و تیم سوم نیز ۳۲ میلیون ریال بود. تیم های چهارم تا هشتم نیز به ترتیب ۲۴، ۱۴، ۱۰، ۸ و ۶ میلیون ریال جایزه دریافت کردند.

تیم رحمان رئوفی و بهمن سالمی با قهرمانی در سه مرحله اول، دوم و پنجم عنوان قهرمانی نخستین دوره لیگ برتر ساحلی را به دست آوردند. تیم صابر هوشمند و عباس پور عسگری نیز در مرحله سوم و تیم آرش وکیلی و بهنام توکلی در مرحله چهارم به قهرمانی رسیدند./فارس