رقابت‌های شطرنج آزاد مسترز-قطر مگنوس کارلسن قهرمان شد/ فیروزجا موفق‌ترین نماینده ایران

مگنوس کارلسن در پایان رقابت‌های شطرنج آزاد مسترز قطر با کسب ۷ امتیاز و پیروزی در دو بازی تکمیلی به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کرد.   به گزارش مازند اسپرت دومین دوره رقابت‌های شطرنج آزاد مسترز قطر(۲۰۱۵) از روز ۲۹ آذر آغاز شد که هفت شطرنجباز ایرانی (سید محمد امین طباطبایی، شاهین لرپری زنگنه، آرین […]

مگنوس کارلسن در پایان رقابت‌های شطرنج آزاد مسترز قطر با کسب ۷ امتیاز و پیروزی در دو بازی تکمیلی به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کرد.

خبرگزاری فارس: مگنوس کارلسن قهرمان شد/ فیروزجا موفق‌ترین نماینده ایران

 

به گزارش مازند اسپرت دومین دوره رقابت‌های شطرنج آزاد مسترز قطر(۲۰۱۵) از روز ۲۹ آذر آغاز شد که هفت شطرنجباز ایرانی (سید محمد امین طباطبایی، شاهین لرپری زنگنه، آرین غلامی، علیرضا فیروزجا، سارا سادات خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان و درسا درخشانی) در این رقابت‌ها حضور داشتند.

در پایان ۹ دور رقابت مسترز قطر، مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان و بخت نخست قهرمانی در این رویداد بزرگ به همراه یویانگی مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها از کشور چین به صورت مشترک ۷ امتیازی شدند تا برای تعیین قهرمان این دوره از رقابت‌های مسترز قطر راهی دیدارهای تکمیلی(بلیتس) شوند.

در پایان دو بازی تکمیلی این مگنوس کارلسن بود که موفق شد با پیروزی مقابل حریف چینی خود جام قهرمانی مسترز قطر ۲۰۱۵ را بالای سر ببرد.

پس از وی یویانگی استاد بزرگ چینی با ۷ امتیاز در رده دوم، استاد بزرگ ولادیمیر کرامنیک، سرگئی کارزاکین و سنان جورگیروف از روسیه و نی هوا از چین و واسیلی ایوانچوک از اوکراین با ۶/۵ امتیاز به ترتیب در رده‌های سوم تا هفتم جدول جای گرفتند.

در میان هفت نماینده کشورمان نیز علیرضا فیروزجای ۱۲ ساله پدیده شطرنج ایران که به تازگی صدرنشین مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی کشور هم شده بود موفق‌ترین شطرنج‌باز ایرانی در این مسابقات بود که با نتایج درخشان خود در ۹ دور این رقابت‌ها ضمن افزایش ۳۸ واحد ریتینگ و کسب ۴/۵ امتیاز در رتبه ۶۵ این مسابقات قرار گرفت.

سارا سادات خادم الشریعه دیگر نماینده ایران که حدود یک ماه دیگر در مسابقات گرندپری شطرنج بانوان جهان شرکت خواهد کرد با افزایش ۱۲ واحد ریتینگ در جایگاه هشتاد و چهارم قرار گرفت. شاهین لرپری زنگنه، آتوسا پورکاشیان، درسا درخشانی و آرین غلامی نیز به ترتیب در رده‌های ۹۶، ۱۱۰، ۱۲۱ و 126 قرار گرفتند. آتوسا پورکاشیان نیز در این رقابت‌ها حدود ۱۶ واحد بر ریتینگ خود افزود./فارس