قهرمانان چه شهرهایی از مازندران صاحب بازوبند پهلوانی ایران هستند!؟

در بین کشتی گیران اعلام شد مازندرانی ها طی ۷۱ سال گذشته تنها ۴ بار موفق به کسب بازوبند پهلوانی شدند.   به گزارش مازند اسپرت؛ مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی ایران از سال ۱۳۲۳ آغاز شد که در میان کشتی گیران همچون طوسی / میرقوامی / سخندری / زندی / وفادار / تختی / شورورزی […]

14202200در بین کشتی گیران اعلام شد مازندرانی ها طی ۷۱ سال گذشته تنها ۴ بار موفق به کسب بازوبند پهلوانی شدند.

 

به گزارش مازند اسپرت؛ مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی ایران از سال ۱۳۲۳ آغاز شد که در میان کشتی گیران همچون طوسی / میرقوامی / سخندری / زندی / وفادار / تختی / شورورزی / مهدی زاده / سوخته سرایی / سلیمانی / محبی / توپچی / انصاری / میران / قشنگ / محمدی / رشید ولمیر / شاهرخ صداقتی زاده / کارگر / معصومی / مردانی / صادق زاده / میرزاپور و هادی صاحب بازوبند پهلوانی ایران شدند که در این میان سلیمانی با ۶ بار رکورد دار است و بعد از او زندی با ۴ بار / طوسی با ۳ بار / مردانی ۳ بار / تختی ۳ بار / کارگر و صادق زاده با ۲ بار بیشترین رکورد را از آن خود کرده اند .

اما در بین کشتی گیران اعلام شد مازندرانی ها طی ۷۱ سال گذشته تنها ۴ بار موفق به کسب بازوبند پهلوانی شدند که اگر در رضا سوخته سرایی را مازندرانی بدانیم ( به دلیل اینکه در آن زمان گلستان جزئی از مازندران بود ) مازندرانی ها اولین بار با رضا سوخته سرایی در سال ۱۳۵۴ صاحب بازوبند پهلوانی شده بودند اما اگر بخواهیم مازندرانی ها حال حاضر را مطرح کنیم شاهرخ صداقتی زاده از ساری بعد از ۶۰ سال از آغاز مسابقات قهرمانی کشور از ساری به عنوان اولین مازندرانی بود که صاحب بازوبند پهلوانی شد .

بعد از صداقتی زاده که نایب قهرمان دانشجویان جهان و نایب قهرمان کشتی پهلوانی کشورهای اسلامی جهان شد بنابراین یک ساروی برای اولین بار در طول تاریخ کشتی پهلوانی ایران صاحب بازوبند پهلوانی شد بعد از این ساروی جابر صادق زاده که در سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۴ صاحب بازوبند پهلوانی از قائمشهر شد .

البته این نکته را نیز یادآوری می کنیم که جهان پهلوان امامعلی حبیبی یک بار مقابل جهان پهلوان غلامرضا تختی به پیروزی رسیده بود که برای بار دوم اعلام شد با هم کشتی بگیرند که امامعلی حبیبی این مبارزه را نپذیرفت .

گفتنی است در گزارشات پیشین نگارنده ، تاریخ کشتی مازندران به روی قلم درآمده بود که امیدوارم مخاطبین گرانمایه و دوستداران کشتی از مطالعه آن بهره ی لازم را برده باشند .