تمجید کمیته بین المللی پارالمپیک از اسطوره والیبال نشسته/ رمضان صالحی : به رویایم رسیدم !

سال هاست که در تیم ملی والیبال ایران بازی می کند، چیزی نزدیک به ۱۵ سال. صحبت از رمضان صالحی است، اسطوره والیبال نشسته که حتی در داخل کشورمان خیلی شناخته شده نیست. این ساروی حتی در شهرش هم خیلی سرشناس تلقی نمی شود در حالیکه به تازگی خبر اصلی و روز کمیته بین المللی […]

14222000سال هاست که در تیم ملی والیبال ایران بازی می کند، چیزی نزدیک به ۱۵ سال. صحبت از رمضان صالحی است، اسطوره والیبال نشسته که حتی در داخل کشورمان خیلی شناخته شده نیست. این ساروی حتی در شهرش هم خیلی سرشناس تلقی نمی شود در حالیکه به تازگی خبر اصلی و روز کمیته بین المللی پارالمپیک نمایش پر فروغ رمضان در سه دوره متوالی بزرگترین رویداد معلولان جهان است.

 

به گزارش مازند اسپرت ؛ وب سایت رسمی کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت‌وگویی با رمضان صالحی، ملی‌پوش تیم والیبال نشسته ایران انجام داده است. وی در این مصاحبه به عنوان یکی از باتجربه‌ترین ورزشکاران دارای معلولیت ایرانی معرفی شده که تا کنون در سه پارالمپیک حضور یافته و با همراهی تیم ملی ایران موفق به کسب نشان طلای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲ نشان نقره از پارالمپیک‌های آتن ۲۰۰۴ و لندن ۲۰۱۲ شده است.

در متن این گفتگو آمده است: رمضان صالحی از خطه مازندران، به عنوان یکی از بهترین لیبروهای جهان، تمام تمرکز خود را برای کمک به تیم ملی و دست یافتن به نشان طلای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو که شایستگی آن را دارد، به کار گرفته است.
صالحی می‌گوید: این روزها تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ام تا با همراهی تیم به نشان طلای پارالمپیک ۲۰۱۶ دست یابیم و می‌خواهم بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم. به تیم ملی کشورم افتخار می‌کنم و حضور ما در ۳ پارالمپیک اخیر، نشان دهنده شایستگی تیم ایران است. در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن تیم ایده آلی داشتیم و تاکنون موفق بوده‌ایم خود را در جدول رنکینگ جهانی، در رتبه نخست نگه داریم.
رمضان صالحی در بازی‌های ۲۰۱۲ عنوان بهترین دریافت کننده را به خود اختصاص داد و در مسابقات جام بین قاره‌ای مصر در سال ۲۰۱۳ نیز توانست عنوان بهترین مدافع را از آن خود کند. وی نقش بسزایی در کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ از رقابت‌های جهانی لهستان داشت.
ملی‌پوش تیم والیبال نشسته کشورمان ادامه می دهد: در مقایسه با گذشته، تیم ایران پیشرفت خوبی در زمینه تکنیکی داشته و معتقدم انسجام و هماهنگی ما نتایج خوبی را در بر خواهد داشت. خدا را شکر می‌کنم که رابطه‌ای دوستانه و حرفه‌ای میان ملی‌پوشان و مربی تیم برقرار است که به لطف خدا در آینده منجر به کسب پیروزی‌های بزرگی خواهد شد.
صالحی می افزاید: سخت ترین رقابت‌های ما مقابل تیم بوسنی خواهد بود، اما تیم‌های برزیل، آلمان و چین نیز تیم‌های خوبی هستند و با آمادگی بالایی به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ خواهند آمد.
رمضان صالحی، بازیکن ۳۶ ساله تیم ملی ایران، از سال ۱۹۹۴ فعالیت خود را در رشته والیبال نشسته آغاز کرد. او در دوران تحصیل و از طریق مربی ورزشش به فعالیت‌های ورزشی معلولین هدایت شد و پس از ۳ ماه تمرین توانست به تیم ملی راه یابد.
او در این خصوص می‌گوید: از کودکی به والیبال علاقه داشتم و همه آرزوی من به بازی در این رشته ختم می‌شد. اولین مسابقاتی که به صورت رسمی در آن حضور داشتم را هرگز فراموش نمی‌کنم. آن زمان ۲۳ سال داشتم و در این سن و سال حضور در پارالمپیک برای من یک رویا و آرزوی بزرگ بود که به آن دست پیدا کرده بودم. بهترین لحظه زندگی من نیز زمانی بود که در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن، نشان طلا را به گردن آویختم و این بزرگ‌ترین دستاورد من در زندگی بود که به آن افتخار می‌کنم.
رمضان صالحی، اکنون به عنوان یکی از اعضای پرسابقه و شایسته تیم ملی ایران، در تلاش است تا با همراهی دیگر بازیکنان، بار دیگر نشان طلای بازی‌های پارالمپیک را به خانه بیاورد.

عجیب است که این ورزشکار شناخته شده برای جهانیان است و مازنی ها هم به یادش نمی آورند. رمضان عادت کرده که مورد توجه نباشد اما نباید از یاد برد او در کنار سعید ابراهیمی تنها ورزشکاران مازندرانی هستند که در مسابقات پارالمپیک و المپیک در ۳ نوبت شرکت داشته اند.