دارنده سوت طلایی فیلا عنوان کرد؛ روند رو به رشد مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در سراسر جهان

صاحب سوت طلایی از فدراسیون جهانی کشتی گفت : برگزاری مسابقات ورزشی زورخانه ای با توسعه این ورزش در جهان رو به رشد است   به گزارش مازند اسپرت و به نقل از فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، داور ممتاز بین المللی کشتی رحیم جدی گفت: از ابتدای تاسیس فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه‌ای در سال […]

صاحب سوت طلایی از فدراسیون جهانی کشتی گفت : برگزاری مسابقات ورزشی زورخانه ای با توسعه این ورزش در جهان رو به رشد است

خبرگزاری فارس: روند رو به رشد مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در سراسر جهان

 

به گزارش مازند اسپرت و به نقل از فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، داور ممتاز بین المللی کشتی رحیم جدی گفت: از ابتدای تاسیس فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه‌ای در سال ۸۲ تا کنون چهار دوره جام جهانی ، دو دوره قهرمانی جهان ، پنج دوره قهرمانی اروپا ، پنج دوره قهرمانی آسیا و با احتساب این دوره از مسابقات که در اتیوپی برگزار می‌شود دو دوره هم قهرمانی افریقا ، ویژه ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی برگزار شده است.
وی افزود: اعضای فدراسیون بین المللی که ریاست آن با کشورمان است در ابتدای تاسیس شامل ۱۵ کشور بود که هم اکنون به ۸۰ کشور از پنج قاره رسیده است که خود بیانگر رشد و توسعه این ورزش کاملا ایرانی در اقصی نقاط دنیا است. 
جدی ادامه داد: فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه ای IZSF همه ساله علاوه بر اعزام مربیان نخبه و واجد الشرایط ، وسایل و ادوات مخصوص این رشته ورزشی شامل سنگ، کباده، میل و چرخ را در اختیار کشورهای عضو قرار می‌دهد. 
وی با بیان اینکه زبان رسمی فدراسیون جهانی فارسی و زبان دوم انگلیسی است افزود: ورزشکاران این رشته در سراسر دنیا موظف به استفاده از کلمات و الفاظ ایرانی به ویژه اصطلاحات مذهبی خاص آن شامل یا زهرا ، یا علی ، یا فتاح و دیگر عبارات مربوط به ائمه اطهار هستند.
جدی گفت: در ضمن همه آداب و رسوم ورزش زورخانه ای از جمله بوسیدن زمین هنگام ورود به گود و رخصت از مرشد قبل از آغاز مسابقه جزو قوانین فدراسیون جهانی است.

/فارس