جنجال دوباره در تیراندازی با کمان ماجراهای تلخ ۴ سال قبل در حال تکرار

۴ سال قبل در شرایطی که همه منتظر شروع المپیک بودند، ورزش ما با خطر تعلیق مواجه شد که تیراندازی با کمان نقش پررنگی در آن داشت و حالا انگار همه چیز در حال تکرار است! به گزارش “مازنداسپرت“،در فاصله ۲۷۰ روز مانده به المپیک ریو ۲۰۱۶ بازهم اختلافات در داخل وزارت ورزش و همین […]

۴ سال قبل در شرایطی که همه منتظر شروع المپیک بودند، ورزش ما با خطر تعلیق مواجه شد که تیراندازی با کمان نقش پررنگی در آن داشت و حالا انگار همه چیز در حال تکرار است!

خبرگزاری فارس: ماجراهای تلخ 4 سال قبل در حال تکرار/ شجاعی قربانی اختلاف مدیران ورزش می‌شود؟

به گزارش “مازنداسپرت“،در فاصله ۲۷۰ روز مانده به المپیک ریو ۲۰۱۶ بازهم اختلافات در داخل وزارت ورزش و همین طور اختلاف کمیته ملی المپیک با وزارت ورزش نگرانی ۴ سال قبل را درباره تعلیق تداعی می‌کند. اختلافاتی که این روزها بیشتر به چشم می‌آیند و جامعه ورزش را بیش از گذشته نگران می‌کنند.

نگاهی کوتاه به اتفاقات اخیر (استعفای شجاعی از خزانه‌داری و اصرار برای ماندن در ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان) نشان از این دارد که این موضوع از ۲ اختلاف نشأت می‌گیرد؛ اختلافاتی که در وزارت ورزش بین معاونت‌های مختلف وجود دارد و این روزها بسیار علنی است و همین طور اختلافی که بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در مورد استعفای شجاعی مشهود است.

* دخالت معاونت فرهنگی در استعفای شجاعی

برای باز شدن مسئله می‌توان به استعفای شجاعی از خزانه‌داری در روز انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی اشاره کرد. در حالی که شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در این انتخابات حضور داشت و احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش نیز ریاست این مجمع را عهده‌دار بود، ناگهان خبر استعفای شجاعی مطرح شد(شایعه شده که شجاعی شب قبل از اعلام استعفا در وزارت ورزش جلساتی برگزار کرده است) به طوری که شهنازی اعلام کرد از این موضوع شوکه شده و در جریان نیست. موضوع وقتی جالب می‌شود که احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش در اظهارنظری اعلام می‌کند شجاعی منعی برای حضور در فدراسیون تیراندازی با کمان ندارد این در حالی است که بحث فعالیت شجاعی در فدراسیون زیر نظر معاونت قهرمانی است نه فرهنگی. مصاحبه احمدی بلافاصله در سایت وزارت ورزش منتشر می‌شود، اما سجادی نیز در ادامه در اظهارنظری این موضوع را وتو کرده و اعلام می‌کند تا زمانی که استعفای شجاعی از سوی کمیته مورد قبول واقع نشود، وی همچنان مشکل فعالیت دارد و دو شغله محسوب می‌شود و برگزاری مجمع نیز به طور قطعی لغو نشده است.

چند روز بعد از این اتفاقات نامه‌ای از سوی هیات‌های استانی به وزیر ورزش نوشته می‌شود مبنی بر اینکه انتخابات باید برگزار شود که احتمالا بی ارتباط به اختلاف های درون سازمانی در وزارت ورزش نیست.

* کمیته همچنان در بلاتکلیفی برای یک تصمیم

در حالی که در شرایط کنونی مهمترین وظیفه کمیته حمایت از فدراسیون‌های ورزشی و ایجاد جوی آرام است، این کمیته هم با چالشی جدید روبه‌رو شده و هنوز نتوانسته از پس این اتفاقات برآید. اختلاف کمیته ملی المپیک با وزارت ورزش در جایی کاملا به چشم می‌آید که استعفای شجاعی هنوز در هیات اجرایی مورد بررسی قرار نگرفته و اعضا با اعلام نظر مشورتی از وزیر ورزش توپ را به زمین وزارت ورزش می‌اندازند. این اتفاقات این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که احتمالا کمیته ملی المپیک می‌خواهد اول انتخابات برگزار شود و پس از آن با استعفای شجاعی موافقت کند، در این صورت شجاعی هم از فدراسیونش باز می‌ماند و هم از خزانه‌داری و قربانی اختلافات مدیران می شود.

مشخص است که مسئولان کمیته ملی المپیک با این استعفا موافق نیستند، اما معلوم نیست چرا هنوز در این باره تصمیمی نگرفته‌اند و امروز و فردا می‌کنند؟ این شائبه مطرح شده که استعفای شجاعی از خزانه‌داری موضوعی تحمیلی بوده و این یعنی دخالت! شبیه شرایطی که کویت را این روزها بحران‌زده کرده است و درست ۴ سال قبل هم ما تا حدی با این شرایط روبه‌رو بودیم.

* نوستالژی در تعلیق فدراسیون تیراندازی با کمان

۴ سال قبل هم در شرایطی که همه منتظر شروع المپیک بودند، ورزش ما با خطر تعلیق مواجه بود که البته تیراندازی با کمان نقش پررنگی در آن داشت. یک نوستالژی برای روزهای المپیکی ایران که بعد از ۴ سال دوباره تکرار شده است. اگر این اتفاقات از سوی رسانه‌های بین‌المللی بازتاب پیدا کند و دخالت دولت در ورزش مشهود شود شاید باید ما هم منتظر شرایطی باشیم که حالا کویت آن را تجربه می‌کند.

در این فاصله که به المپیک ۲۰۱۶ باقی مانده مجامع بین‌المللی نشان دادند در بحث تعلیق با کسی شوخی ندارند و اگر شایعات اخیر صحت داشته باشد و بخواهند کنکاش کنند نگرانی ها دوباره آغاز می شود. امید است در این فاصله کم این مشکلات حل شده تا بتوانیم در ریو شاهد برافراشته شدن پرچم ورزش کشورمان باشیم.