در سفر رئیس فدراسیون کشتی به مازندران چه گذشت!؟

رئیس فدراسیون کُشتی با بیان اینکه مازندران از استان‌هایی است که باید برای کُشتی آن بیشتر تلاش کرد، گفت: کشتی استان در مرحله اول مازندران نیازمند یک حامی مالی است و باید سالن‌های نیمه تمام را به دهیاری‌های بدهند تا ورزش کشتی در روستاها احیا شود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی صبح امروز در گردهمایی فرمانداران استان با اشاره به اینکه باید از افول کُشتی ورزش اول کشور و مازندران جلوگیری کنیم، اظهار کرد: اگر‌ همه دست در دست هم ندهند نمی‌توانیم کُشتی را نجات دهیم.

وی افزود: مازندران از استان‌هایی است که باید برای کُشتی آن بیشتر تلاش کرد، در مرحله اول مازندران نیازمند یک حامی مالی نیاز دارد، سالن‌های نیمه تمام را را به دهیاری‌های بدهند تا ورزش کُشتی را در روستاها احیا کنند.

دبیر خاطرنشان کرد: صحبت برای کُشتی در این جلسه مهم قابل تقدیر است، استاندار مازندران یک مسوول کشتی‌دوست است که یک ظرفیت برای ورزش اول کشور است، همه فوتبال را دوست داریم اما نباید کل بودجه ورزش را فقط برای فوتبال هزینه کرد و رشته‌های دیگر محروم بمانند.

لزوم توجه به ورزش کُشتی در مازندران/احیای کشتی در روستاها

*کرونا اجازه فعالیت‌های ورزشی را نمی‌دهد

در ادامه این جلسه، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران، با اشاره به اینکه در تمام جلسات با کشورهای حاشیه خزر که ارتباط داریم یک بند ورزشی وجود دارد، گفت: می‌توان در این حوزه از این ظرفیت استفاده کرد و در حوزه آموزش مراودات ورزشی خوبی برقرار کرد.

وی افزود: کرونا اجازه فعالیت‌های ورزشی را نمی‌دهد تا بتوانیم رقابت‌های خوبی را برگزار کنیم، تمام فضاهای دولتی ورزشی احصا شود تا در اختیار ورزش قرار بگیرد و کُشتی هم هر کدام امکان را داشت راه‌اندازی شود.

حسین‌زادگان یادآور شد: اگر کُشتی مازندران در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد باید در هیأت رئیسه فدراسیون کُشتی یک عضو داشته باشد، سال‌ها در فدراسیون به کُشتی این استان کم توجهی شده است، توقع داریم باید به مربیان سازنده این استان توجه ویژه شود.

استاندار مازندران در پایان تاکید کرد: عدم حضور مربیان استان در کادر فنی تیم‌های ملی رده‌های مختلف این توقع مازندران از فدراسیون است، فرمانداران در انتظار برنامه عملیاتی فدراسیون کُشتی هستند تا از ورزش کُشتی حمایت کنند.

 

کُشتی با وضعیت کنونی ۱۰ سال بیشتر دوام نمی‌آورد/ تلاش برای خروج کشتی از رکود

علیرضا دبیر صبح امروز در حاشیه سفر به مازندران در دیدار با استاندار مازندران با اشاره به اینکه وضعیت کشتی کشور خوب نیست، اظهار کرد: این وضعیت کشتی ۱۰ سال بیشتر دوام نخواهد داشت و شاهد رکود در ورزش اول کشور هستیم.

وی افزود: با سفر به تک‌تک استان‌ها جهت خروج از رکود این ورزش تلاش می‌کنیم و انتظار داریم که دست‌اندرکاران استان‌ها در حوزه‌های مختلف به ورزش اول کشور توجه کنند تا در آینده ای نزدیک شاهد رکود این ورزش نباشیم.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: بسیاری از ورزش‌ها تحت تاثیر فوتبال قرار گرفته اما در برخی کشورها این احساس خطر صورت گرفت و اجازه ندادند فوتبال به ورزش‌های دیگر آسیب بزند.

وی خاطر نشان کرد: با وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه منعقد کردیم که مسابقات را مشترک برگزار می‌کنیم اما در استعدادیابی هم تاثیر بسیاری دارد.

دبیر با اشاره به اینکه مازندران ظرفیت برگزاری لیگ‌ کشتی استانی و شهرستانی را در ورزش کشتی دارد، گفت:  برگزاری این نوع مسابقات محلی ضمن اینکه از رکود این ورزش جلوگیری می‌کند، ‌موجب ظهور استعدادهای جدید می‌شود.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز گفت: بیشتر ورزش‌ها در استعدادیابی از سنتی به آکادمی ها سوق پیدا کرده است.

وی افزود: شاهد تغییرات گسترده در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش هستیم،  فدراسیون‌های ورزشی و هیأت استانی باید خود را در توسعه ورزش به روزرسانی کنند.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: مسؤولان ورزشی در برنامه‌ریزی ورزشی هم برای آقایان و هم بانوان برنامه داشته باشند، نگاه همگانی در رشته‌های مختلف ضروری است تا از رکود ورزش در جامعه جلوگیری شود‌.

وی اضافه کرد: نقاط کم برخوردار باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند البته ساکنان این مناطق علاقه خوبی به ورزش‌های سنتی نظیر کشتی دارند.

 

شهردار ساری در دیدار با رئیس فدراسیون کشتی مطرح کرد: در حمایت از ورزش کشتی پای کار هستم

عباس رجبی شهردار ساری در دیدار با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: در حمایت از ورزش کشتی برای رسیدن به روزهای اوج پای کار هستم.

عباس رجبی شهردار ساری صبح امروز در دیدار با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که با حضور حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران،  باقریان معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری و عسگری محمدیان رییس هیات کشتی استان، در شهرداری ساری برگزار شد بر حمایت همه‌جانبه از ورزش کشتی تأکید کرد و گفت: برای کمک‌رسانی به ورزش کشتی در مرکز استان دریغ نمی‌کنم.

وی با یادآوری اینکه استان مازندران مهد کشتی ایران است و پیشینه تاریخی پر افتخار در ورزش کشتی دارد باید همچنان موردحمایت قرارگرفته و ترقی کند، افزود: خوشبختانه حضور دبیر به عنوان یک قهرمان بین‌المللی در رأس کشتی کشورمان فرصت خوبی برای دستیابی به این امر است.

شهردار ساری با اشاره به اینکه عدم بهره‌مندی از ورزشکاران و متخصصان در عرصه مدیریت ورزش کشتی موجب بروز مشکلات متعددی شده است، گفت: برای دستیابی به پیشرفت و توسعه ورزش باید از صاحب‌نظران و ورزشکاران در این حوزه که هم کشتی‌گیر و هم برنامه مدون برای این رشته ورزشی داشته باشند، استفاده شود.

وی با ابراز گِله‌مندی از دریافت ورودی از ورزشکاران در سالن‌های ورزشی، تضمین شرایط مناسب را برای ورزشکاران به ویژه کشتی گیران ضرورت دانست و گفت: با دریافت ورودی از ورزشکاران و عدم‌حمایت از این افراد نمی‌توان قهرمان تحویل جامعه داد.

رجبی با اشاره به لزوم حمايت از ورزش و ورزش کاران  و کمک برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در سطح شهر ، ادامه داد: شهرداری ساری در حمایت از ورزشکاران ، سالن‌های ورزشی خود را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار می‌دهد تا علاوه بر حمایت از ورزش از اُفول ورزش کشتی جلوگیری کند.

وی در مورد کمک به احیای خانه کشتی ساری گفت: شهرداری در بازسازی و احیای این خانه پای کار است و شخصاً پیگیر این موضوع خواهم بود.

علیرضا دبیر نیز با اشاره به پتانسیل خوب استان مازندران و مرکز استان برای پیشرفت در ورزش کشتی، خواستار همکاری شهرداری با وزارت ورزش و جوانان جهت احیای خانه کشتی در ساری شد.

وی شهردار ساری را فردی ورزشکار و ورزش دوست عنوان کرد و افزود: شهردار ساری علاوه بر مدیریت شهری، ورزش کشتی را به خوبی درک کرده و حامی این ورزش در مرکز استان است.

رئیس فدراسیون کشتی با تأکید بر اینکه کشتی جزء ورزش همگانی است، گفت: این ورزش نیاز به حمایت مسئولان استانی و شهرستانی دارد.

دبیر افزود: از عباس رجبی شهردار ساری به دلیل اشرافیتش به ورزش کشتی ، حُسن استفاده را می‌کنیم.

وی افزود: مازندران ، قهرمانان مطرح و پرافتخار کشتی در گذشته داشته و دارد و برای پرورش این نخبه ها فقط نیاز به حمایت و توجه بیشتر است.