شعار ممنوع ؛ جوانان را وارد میدان کنید !

معاون فرهنگی و اجتماعی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران بیان کرد كه باید شعارها عملیاتی شود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، دوران جوانی، ارزشمندترین هدیه ای است که خداوند، تنها یک بار فرصت بهره گیری از آن را به آدمی می بخشد و زادروز فرخنده حضرت علی اکبر(ع) که روز جوان نامگذاری شده است فرصتی برای توجه جدی به خواسته‌های آنان و شکوفایی توانمندی‌ها و خلاقیت‌های جوانان است.

از ابتدای سال ۹۷ رهبر انقلاب انتظاراتی را از جوانان بیان کردند و خواستند آنها پیشتازی کنند. در آخرین صحبتی که کردند بر پیاده سازی بیانیه گام دوم تاکید کردند و این یعنی ایجاد جامعه اسلامی و حرکت به سمت تمدن اسلامی. در گام اول انقلاب، مردم انقلاب کرده و انقلاب را آنچنان در برابر دشمنان تثبیت کردند که هیچ تهدیدی نمی تواند با آن مقابله کند و در برابر دشمنی فیزیکی مصون شده است.

در گام دوم باید به سمت حرکت های ایجابی و در حقیقت جامعه سازی رفت. خواست رهبر انقلاب حرکت عمومی جامعه به سمت اسلامی شدن جامعه و دستگاه های نظام است. برای اینکه از این مشکلات که امروز در اوج آن هستیم عبور کنیم نیاز به یک حرکت نهضت گونه است که رهبر انقلاب از آن به عنوان حرکت آتش به اختیار از جوانان خواستند؛ این حرکت احتیاج به برنامه ریزی و انتقال تجربه و مجموعه سازی دارد که این حرکت عظیم با محوریت جوانان متعهد انشا الله پیش برود.

**شعارها عملیاتی شود

معاون فرهنگی و اجتماعی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینكه كه باید شعارها عملیاتی شود گفت: رهبری تاكید دارند كه جوانان باید به دنبال حقیقت بروند لذا باید فاصله بین واقعیت ها كم شود.
محمدرضا ییلاقی همبستگی و اعتماد به یكدیگر در جامعه را مورد تاكید قرار داد و گفت: یكی از مسایل ارزشمندی كه باید در مملكت برای آن هزینه كرد مسایل فرهنگی است. اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در سال های اخیر با جوانگرایی اساسی نشان داد می شود به جوانان اعتماد کرد و موفق بود.

ییلاقی یكی از مسایل مهم در برخورد با جوانان را اعتماد عنوان كرد و گفت: آنچه در استان مازندران به آن نگاه ویژه شده است، همین اعتماد است اما تجربه نشان داده كه اگر به جوانان میدان داده شود كارها را خیلی خوب پیش می برند چون افكارشان ارزشمند است.

کاملا درست است؛ با مبحث مهم جوان گرايي نبايد شعارگونه و نمادين برخورد كرد؛ بلكه بايد به عنوان يك واقعيت، مديريت امروزي را كه مهم ترين شاخصة آن ريسك پذيري است، به جوانان واگذار نمود؛ اما در جامعة ما هنوز فرصت ها و مناصب از نسل اول و دوم به نسل هاي بعدي منتقل نشده كه اين خود يكي از چالش هاي بزرگ پيش روست و بايد دربارة آن چاره اي انديشيد.

این چالش عدم اعتماد به جوانان و واگذاری جایگاه های تصمیم سازی به کهنسالان، رخوت و خستگی کهنسالی را به جامعه تزریق کرده و از شور و نشاط جامعه کاسته و دلزدگی و اشتیاق مردگی در جوانان ریشه دوانده… از طرفی اعتماد به معاونین و روسای جوان در ورزش استان مازندران از نقاط عطف در استان مازندران محسوب می شود و موجبات تزریق امید و خودباوری به نسل بعد انقلاب را در پی داشت.

و لذا اطمینان و واگذاری بخش قابل توجه پست های اجرایی و مدیریتی ورزش به جوانان-که نیاز به شور و نشاط بیشتری دارد – میسر می‌شود. وطبیعتا عدم اعتماد، تحقیر، بیکاری و… رفته رفته شریان های حیاتی جامعه را می خشکاند.

هرچند جوانان توانمند و خلاق نباید به خودی خود دنبال کارهای سازمانی و اداری باشند چرا که بعنوان مثال موتور محرکه بزرگترین شرکتهای صنعت دیجیتال در دنیا توسط جوانان اداره می شود.

بايد حركتي همراه با ايمان، ثبات، جديت، آگاهي و بصيرت را در جوان نهادينه نمود، ويژگي هاي مهم جواني اعم از انرژي، اميد، ابتكار را تقويت بخشيد تا او نيز تحصيل، تهذيب و ورزش را در اولويت كاري خويش قرار دهد.

امروزه راهبرد امپراطوري رسانه اي ايجاد يأس در جوانان است كه بزرگترين آفت اين قشر محسوب مي گردد؛ لذا هويت و اميدبخشي به او، راهكار مبارزه با اين خطر خواهد بود تا آنجا كه لزوم بازخواني دستاوردهاي گذشتة انقلاب براي نسلهاي بعدي بيش از پيش رخ مي نماياند.

هميشه اعتماد و اطمينان حاكميت به جوانان، نتيجه بخش بوده كه پيشرفت در عرصه هاي مختلف علمي اعم از فناوري هسته اي، فناوري نانو، هوا و فضا و سلولهاي بنيادين و ورزشی از آن جمله است.

به گزارش مازنداسپرت؛ در هر كشور روز خاصي (تولد شاهان و…) را بعنوان روز جوان نام مي نهند و در كشور ما اين روز يازدهم شعبان المعظم مصادف با ميلاد حضرت علي اكبر(ع) همان «اَشبَهُ الناس بالرسول خَلقاً و خُلقاً و مَنطِقاً» است.