آقایان خون ورزشکاران را در شیشه کردند/برخی از مدیران به اماکن ورزشی به چشم یک‌پاساژ تجاری نگاه می‌کنند !

خورشیدی بیان کرد : سیاست های فاکتور فروشی متاسفانه در برخی از این دسته افراد دیده می‌شود . امامدیران باهوش ورزش ما هرگز توجهی به این دسیسه ها ندارند و محکم ایستاده اند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،کامران خورشیدی مدیر باشگاه سرخپوشان ساری در گفتگویی با خبرنگاران اظهار داشت : فوتبال پایه ساری همیشه در کل استان حرف اول را زده و این‌ بدون تلاش مدارس فوتبال ساری مقدور نمیشد .

وی افزود: باشگاه سرخپوشان سال هاست که بعنوان یکی از سازنده ترین و‌ فعالترین باشگاه های فوتبال ساری و استان و اولین باشگاه مازندران با همه مشکلات مالی که‌ وجود داشت در رده های پایه موفق به حضور در یک تورنمنت اروپایی شده بود در حال فعالیت است.سال ۹۷ متاسفانه بدلایلی که مطرح میکنم تمرکز خوبی روی مسائل فنی نداشتیم و این موضوع لطمه زیادی به پیکره یکی از باشگاه های سازنده ساری زده است .باشگاهی که خود ما در حال فعالیت هستیم مکرر بوسیله آقایان سودجو و غیر ورزشی مورد کم‌لطفی قرار گرفته بود.
خورشیدی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما امکانات مناسب جهت تمرینات از جمله زمین تمرین هست ، افزود : برخی از مدیران اماکن ورزشی هستند که به اماکن ورزشی به چشم یک‌پاساژ تجاری نگاه می‌کنند و این به ورزش ساری آسیب زیادی وارد کرده .متاسفانه این آقایان تا قبل از حضور مدیر کل محترم اداره ورزش و جوانان مازندران و آقای مختار مهدوی فضای مناسبی برای تجارت داشته اند اما خوشبختانه با حضور مدیران ورزشی ،سالم و مردمی اداره ورزش دست این آقایان کوتاه شده است .
وی ادامه داد: دریافت اجاره بهای سنگین و دور کردن قشر جوان و بی بضاعت ورزش و رفتارهای سلیقه ای در باز ‌بسته کردن این اماکن و بی اعتبار کردن ورزش از دستاوردهای این آقایان است . ورزشگاه شهید متقی نیز که سالهاست خانه مرحوم متولی ها ،مزین ها ،رستمیان ، خاوری ها و امثال بالویی ها بوده و امروز جوانان این شهر ادامه دهنده راه این عزیزان در رشته های دو‌ومیدانی ،فوتبال و رزمی هستند از نگاه صرفا مالی مدیریت غیر ورزشی سابق  این مجموعه هادر امان‌نبود. یکسال است که آقایان خون ورزشکاران را در شیشه کرده بوده و مدام ورزشکاران مورد آزار و اذیت قرار میدادند .
خورشیدی بیان کرد : سیاست های فاکتور فروشی متاسفانه در برخی از این دسته افراد دیده می‌شود . امامدیران باهوش ورزش ما هرگز توجهی به این دسیسه ها ندارند و محکم ایستاده اند.در مدیریت برخی از این اماکن هستند دیده شده و مدارک و مستنداتی وجود دارد که با تخریب جایگاه تماشاگران  در روز تعطیل قصد بازسازی دوباره و فاکتور سازی داشتند  که خوشبختانه حراست اداره ورزش مدارک و مستندات را در اختیار دارد .بطور مثال سو مدیریت سابق ورزشگاه متقی بارها موجب خدشه به اعتبار و‌جایگاه ورزشکاران رشته های مختلف مثل قهرمانان دو ومیدانی ، فوتبال پایه ساری ، ورزش های رزمی و علی الخصوص هیات های ورزشی ساری که در ورزشگاه متقی حضور دارند شده است .بستن درب ورزشگاه دولتی و جلوگیری از ورزش  و‌ غافلگیری ورزشکاران در خیابان ورزش و‌اتفاقات عجیب پشت درب های بسته مانده ورزشکاران از جمله سانحه یکی از ورزشکاران فوتبالیست با یکدستگاه خودرو از جمله تبعات این دست اقدامات می‌باشد .
این مربی افزود: عدم‌مدیریت صحیح‌ و ورزشی‌نبودنشان همیشه موجب بوجود آمدن مشکلات عدیده ای شده است‌. عدم رعایت بهداشت ورزشگاه و بسته نگه داشتن سرویس های بهداشتی که موجب شده بود هرگوشه این استادیوم بوی بدی بخود بگیرد و شانه خالی کردن از وظایف نگهداری ‌اماکن ورزشی ،  عدم رسیدگی به چمن ورزشگاه که تاریخ ورزشگاه متقی این فاجعه را تابحال بخود ندیده است  که ریشه های گیاهان به قطر ۳ الی ۵ سانتی متر در جای جای این زمین وجود دارد و نگاه صرفا مالی به اجاره زمین ‌ونه فراهم کردن شرایط مناسب برای ورزشکاران جامعه ،عدم رسیدگی به نظافت زمین ورزشی و پیست ورزشگاه که تنها کسانی که بفکر نظم‌و‌بهداشت این‌مجموعه بودند ورزشکاران فوتبال و دو‌میدانی بودند .
خوشبختانه باشگاه سرخپوشان با همت ورزشکاران در طی ۶ روز در یک حرکت جهادی اقدام به نظافت ورزشگاه نموده که خروج‌ ۶ دستگاه کامیون حامل زباله سند صحبت های بنده می‌باشد .
وی ادامه داد: متاسفانه چند سالی هست با توجه به اینکه اماکن ورزشی طبق ماده ۸۸ باید بصورت تشریفات قانونی به بخش خصوصی واگذار شوند .سپردن اماکن ورزشی بعنوان اجاره حتما باید با نظارت و تایید صلاحیت ورزشی و مدیریتی انجام شود تا در انتها سود جویان غیر ورزشی عرصه ورزش را بر اهالی واقعی ورزش تنگ ننمایند. متاسفانه حضور افراد سودجو و غیر ورزشی در این سالها باعث شده ورزش دیگر برای قشر ضعیف جامعه نباشد و فقط افرادی که بنیه اقتصادی بهتری دارند فرزندان خود را به ورزش سوق دهند.مبالغ هنگفتی که برای اجاره این اماکن از سوی این افراد در نظر گرفته میشود باعث از بین رفتن قشر پراستعدادی از جامعه میشود که به لحاظ مالی ضعیف می باشند.
خورشیدی با بیان اینکه امیدواریم ورزش ما از جنس افراد غیر ورزشی که به اماکن ورزشی به چشم یک تجارت نگاه می‌کنند رها شده و به دست اهل آن بیفتد ، افزود : از مسئولین ورزش استان جناب آقای حسین زادگان ‌و معاون محترم اداره کل ورزش و‌جوانان  و جناب آقای معافی ریاست محترم حراست اداره کل ورزش و جوانان  جناب آقای مسعود رمضانی که به تازگی در این پست منصوب شده اند و در صحت و سلامت آنها همگان مهر تایید زده اند وعلی الخصوص مدیر جوان و‌ ورزشی اداره ورزش‌ساری بابت تمام‌خدماتی که به ورزش کرده اند سپاسگذارم‌و عاجزانه از طرف خودم و تمامی باشگاه های ورزشی  و ورزشکاران که در ورزشگاه متقی  خواهشمندیم پیگیری و رسیدگی های لازم راانجام‌دهند .
وی گفت : تشکر ویژه دارم از جناب اقای حسین زادگان مدیر کل محترم اداره ورزش و جوانان استان مازندران که با مدیریت و درایت وحمایت اصولی ایشان ورزش مرکز استان مدتی است وارد عرصه جهادی و عملیاتی شده است .و همچنین رییس جوان و پر توان اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری در راستای تحقق اهداف اداره کل استان با تخلفات متعدد در بحث واگذاری اماکن ورزشی شهرستان ساری در حال اجراییات و پیگیری این تخلفات مشهود می باشد .لذا با این کار جهادی در شهرستان ساری دست سود جویانی که ورزش را دامی درست کردند برای رسیدن به اهداف پلیدشان کوتاه خواهد کرد .از اونجایی که مطلع هستم خوشبختانه اراده ای جمعی که امسال در شهر ساری وجود دارد و با وجود مهره های ارزشمندی که کنار هم جمع شدند (مدیر کل محترم اداره ورزش و جوانان مازندران و استاندار مازندران و‌ نماینده مجلس آقای دامادی و مختار مهدوی رییس اداره ورزش ساری )باید شاهد اتفاق مثبتی در فوتبال ساری باشیم .