دوره مربیگری درجه B ایران در مازندران رسما آغاز شد + تصاویر

دوره کلاس مربیگری درجه B ایران از صبح روز چهارشنبه یک اسفند در پلاژ نیروی انتظامی فرح‌آباد ساری آغاز شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،با حضور ۲۴ شرکت‌کننده و با تدریس حسین قزل‌سفلو مدرس AFC و فدراسیون فوتبال، دوره کلاس مربیگری درجه B ایران از صبح روز چهارشنبه یک اسفند در پلاژ نیروی انتظامی فرح‌آباد ساری آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این کلاس برگزار شد و این دوره زیر نظر قزل سفلو مدرس برجسته AFC رسماً استارت خورد و تا دهم اسفند ادامه خواهد داشت.

سورتیچی : مربیان خودشان را بروز نگه‌داشته باشند
محمود سورتیچی مسئول کمیته آموزش هیأت فوتبال استان مازندران در حاشیه افتتاحیه دور کلاس مربیگری درجه B در جمع مربیان اظهار کرد: برای برگزاری هر کلاسی زحمات زیادی کشیده می‌شود و رئیس هیأت جناب آقای بهروان به آموزش در حد اعلا اعتقاد دارند.

وی ادامه داد: سعی کنید دانش مربیان را بالا ببریم، چون هرچقدر دانش بالا برود ما می‌توانیم پیشرفت بهتری در فوتبال داشته باشیم.

سورتیچی افزود: فوتبال ما زمانی به اوج پیشرفت می‌رسد که ما مربیان بادانشی داشته باشیم و بحث آموزش را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مربیان مسئولیت سنگینی بر عهده‌دارند، بیان کرد: مربیان باید به‌تمامی مسائل اشرافیت داشته باشند و خودشان را ازنظر علمی بروز نگه‌داشته باشند.

سورتیچی گفت: یکی از نصیحت‌های من به تمام مربیانی که بعد از دوران بازیکنی مربی می‌شوند این است که نخواهید حتماً سرمربی باشید، چون برای سرمربی شدن مربی باید تجربه داشته باشید و تجربه کسب کند. در زمان بازیکن بودن تمام تفکر روی پست شخصی است ولی وقتی مربی می‌شوید باید به تمام پست‌ها و تمامی جوانب کار فکر کنید. بهترین کار برای آن‌هایی که تازه‌وارد عرصه مربیگری می‌شوند این است که با یک مربی باتجربه کار کنند.

بهروان : آموزش و علم تاریخ‌مصرف ندارد
غلامرضا بهروان رئیس هیأت فوتبال استان مازندران در حاشیه افتتاحیه کلاس مربیگری B ایران در جمع مربیان اظهار کرد: همه ما در تمامی رده، نیاز به آموزش داریم.

وی افزود:  آموزش و علم هیچ‌وقت تاریخ‌ مصرف ندارد، آموزش یکی از راهبردهای مهم در تمام عرصه‌هاست.

رئیس هیأت فوتبال مازندران از اهمیت بروز بودن مربیان سخن گفت و بیان کرد: تا اندیشه‌ها بروز نشود هیچ اتفاق مهم و تحولی صورت نخواهد گرفت. ما به‌عنوان مدیران فوتبالی چند راهبرد مهم داریم که مهم‌ترین راهبرد ما بحث آموزش است که باید جدی گرفته شود‌.

بهروان ادامه داد: ما باید در بحث آموزشی سرمایه‌گذاری کنیم و برای این موضوع وقت بگذاریم.
وی به اهمیت مقام مربی اشاره کرد و گفت: شخصیت هر تیم باشخصیت مربیان آنها شناخته می‌شود.
این مسؤول در خاتمه افزود: توصیه می‌کنم مربیان تیم بگیرند و مخصوصاً در رده‌های پایه ‌کار کنند. برای شروع در کنار مربیان باتجربه کار کنند تا به تجربیاتشان اضافه شود.

قزل سفلو: راهگشایی مربیان آموزش‌دیده و کار بلد در پیشرفت فوتبال
حسین قزل سفلو مدرس کلاس مربیگری B ایران در حاشیه برگزاری این کلاس با تمجید از عملکرد کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ایران، اظهار کرد: از زمان حضور دکتر ماجدی تحول خوبی در بحث آموزش به وجود آمده است.

قزل سفلو افزود: از نظر کیفیت و کمیت، آموزش ارتقای خوبی پیداکرده و پیشرفت حاصل‌شده است.
مدرس دوره مربیگری B ایران در ادامه بیان کرد: آموزش کلاس‌های مربیگری با استقبال در استان مازندران روبه‌رو شده است که این منشأ برنامه‌ریزی خوب کمیته آموزش فدراسیون و هیأت فوتبال است.

قزل سفلو ادامه داد : نظر ویژه‌ای که دکتر ماجدی و مهندس بهروان نسبت به آموزش دارند، قطعاً در آینده شاهد پیشرفت زیادی در فوتبال خواهیم بود.

مدرس AFC و فدراسیون فوتبال از تأثیر مثبت آموزش در پیشرفت فوتبال گفت و افزود : جایگاه مربیان آموزش‌دیده و کار بلد در فوتبال می‌تواند در پیشرفت هر چه بیشتر فوتبال کشور راهگشا باشد.
وی در خصوص نحوه برگزاری این کلاس گفت: کلاس B ایران درواقع معادل همان کلاس درجه C آسیا است که ازاین‌پس با این نام برگزار می‌شود.

دوره مربیگری درجه B ایران با حضور ۲۴ شرکت‌کننده و با تدریس حسین قزل سفلو از ۱ اسفند تا ۱۰ اسفند در پلاژ نیروی انتظامی فرح‌آباد برگزار می‌گردد.