تاکید رئیس‌جمهور بر حمایت از ورزش و رفع محدودیت‌های ورزش بانوان

رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت با تاکید بر کسب آمادگی‌های لازم جهت ارتقاء جایگاه کشور در مسابقات المپیک گفت: محدودیت‌های ورزش بانوان نیز از حیث امکانات و آموزش باید به تدریج برطرف شود. به گزارش مازند اسپرت ؛ رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، با پر اهمیت دانستن ورزش برای سلامت، نشاط و بهداشت جامعه، […]

رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت با تاکید بر کسب آمادگی‌های لازم جهت ارتقاء جایگاه کشور در مسابقات المپیک گفت: محدودیت‌های ورزش بانوان نیز از حیث امکانات و آموزش باید به تدریج برطرف شود.

خبرگزاری فارس: تاکید رئیس‌جمهور بر حمایت از ورزش و رفع محدودیت‌های ورزش بانوان

به گزارش مازند اسپرت ؛ رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، با پر اهمیت دانستن ورزش برای سلامت، نشاط و بهداشت جامعه، آن را عاملی موثر در ارتقای زندگی اجتماعی و سیاسی جامعه دانست و تصریح کرد: با توجه به برگزاری المپیک در سال آینده، باید آمادگی های لازم کسب گردد و بتوانیم جایگاه کشور را در این مسابقات جهانی ارتقاء بخشیم.

حسن روحانی عصر یکشنبه در این جلسه همچنین ورزش قهرمانی را به سبب تقویت روحیه جوانان و احساس افتخار ملی و توسعه دیپلماسی ورزشی مورد تاکید قرار داد.

رییس جمهوری با بیان اینکه ورزش بانوان با توجه به نیاز سلامت و شادابی این بخش از جامعه به ورزش، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: محدودیت هایی که از حیث امکانات و آموزش در این بخش وجود دارد باید به تدریج برطرف شود.

روحانی افزود: حضور بانوان در صحنه های بین المللی با رعایت فرهنگ اسلامی و شئونات دینی بسیار تاثیر گذار است و می تواند بخشی از تبلیغات سوء علیه کشور را خنثی سازد.

رییس جمهوری با تشکر از وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش و با اشاره به اینکه در بخش جوانان باید عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم، خاطرنشان کرد: لازم است وزارت ورزش و جوانان با توجه به نیازهای متنوع و گسترده جوانان برنامه ریزی کند. آینده کشور در دستان نسل جوان است و باید برای پرورش استعدادهای این بخش اساسی جامعه، تحولاتی را که آغاز شده است ، استمرار بخشیم.

در ادامه جلسه، بررسی پیش نویس لایحه قانون تنظیم برخی از احکام و مقررات برنامه های توسعه کشور از سوی اعضای دولت دنبال شد و تعداد دیگری از مواد آن به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین وزیر ورزش و جوانان گزارشی به مناسبت هفته تربیت بدنی به هیات وزیران ارائه داد. در این گزارش رشد ورزش همگانی، توسعه ورزش قهرمانی،افتتاح بیش از ۶۰۰ پروژه ورزشی و برنامه ریزی برای حضور موفق در المپیک ارائه گردید.

همچنین در حوزه جوانان به مواردی از جمله بازسازی و ارتقای سرمایه های اجتماعی جوانان و مشارکت نهادمند آنان، توسعه توانمندیهای جوانان در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بین المللی و فضای مجازی، بسط و ترویج گفتمان «جوانان فرصت و سرمایه ملی» و توسعه دیپلماسی جوانان به عنوان رویکردهای اصلی در این حوزه اشاره شده است.