مهران نجفی: وجود بازیکنان پا به سن گذاشته در فصل قبل باعث عدم صعود به لیگ دسته اول شد

اختصاصی مازند اسپرت : حضور تیم فوتبال خونه به خونه بابل در لیگ دسته یک فوتبال کشور صد در صد شد و اکبر میثاقیان هم به عنوان سرمربی فصل جدید این تیم اعلام شد . دیروز برای پیگیری اوضاع تیم خون به خونه بابل به سراغ مهران نجفی پیشکسوت با سابقه فوتبال بابل رفته بودیم […]

NAJAFIIاختصاصی مازند اسپرت : حضور تیم فوتبال خونه به خونه بابل در لیگ دسته یک فوتبال کشور صد در صد شد و اکبر میثاقیان هم به عنوان سرمربی فصل جدید این تیم اعلام شد .

دیروز برای پیگیری اوضاع تیم خون به خونه بابل به سراغ مهران نجفی پیشکسوت با سابقه فوتبال بابل رفته بودیم و با او به گفتگو پرداختیم که در ادامه این گفتگو را میخوانید :

 

مازند اسپرت : ابتدا خودتان را معرفی کنید و رزومه خودتان را بگویید:

مهران نجفی هستم متولد ۱۳۳۹٫ سال های آخری که در دریا بازی می کردم تقریبا مربی هم بودم که تیم ما در لیگ دسته ۳ در یک گروه ۶ تیمی حضور داشت که در مرحله اول هر ۱۰ بازی رفت و برگشت را بردیم که تا مرحله نهایی رفتیم که در فینال خوردیم به یک تیم از اراک که متاسفانه در خانه حریف ۳ بر یک باختیم و در زمین خودمان ۱-۱ مساوی کردیم که در یک قدمی دسته دوم کشور حذف شدیم. بعد از آن هم مربی تیم نوجوانان مازندران شدم که آن تیم را هم آوردم فینال مسابقات که در فینال مسابقات در تهران به خوزستان باختیم که دوم شدیم بعد از آن یک سال با تیم دریا قهرمان مازندران شدم. در هر صورت من هم کارمند بانک صادرات هستم و شغل بنده طوری بود که حدودا ۱۰ سالی می شد که بخاطر مشغله کاری چون کارم سنگین بود دور از فوتبال بودم و الان هم بالاخره دو سه سالی است که به صحنه فوتبال برگشتم.

مازند اسپرت : با وجود اینکه فصل قبل شما از اول تا آخر فصل در کادرفنی حضور داشتید علت ناکامی باشگاه خونه به خونه را در چه چیزی می بینید؟

تیم ما بعد از اینکه هفت،هشت بازی اول را خوب کار کرده بود متاسفانه ۲ بازی پشت سرهم را به شیراز و زنجان باختیم و پنج، شش بازیکن خودمان را برای بازی بعد با سپید رود به علت آسیب دیدگی و دو کارته بودن در اختیار نداشتیم. حالا مسائلی پیش آمد بین مدیریت تیم و آقای پیوس که منجربه استعفا آقا پیوس شد و در ادامه بجای ایشان آقای فرهاد کاظمی مربی که در ایران زبانزد همه است به جمع ما اضافه شد همه هم می دانند که مربی بسیارخوبی است و کارنامه خوبی هم دارد اما من فکر می کنم آقای کاظمی بازیکنانی که با خودشان از تهران آوردن بازیکن های پا به سن گذاشته ای بودند وگرنه تیم ما از نظر نفرات خوب بود و اگر شرایط طوری بود که ما با بازیکنان خودمان پیش می رفتیم احتمال یقین ما یکی از دو تیم بالای جدول بودیم.

مازند اسپرت : سهمیه و امتیاز نهایی که در کدام لیگ حضور دارید مشخص شده است؟

الان آقای حسن زاده لیگ ۱ گرفتن که به احتمال فراوان فردا چهارشنبه قطعی خواهد شد.

مازند اسپرت : مشخص شد که سرمربی چه کسی است؟

سرمربی هم اجازه بدید که پس فردا پنجشنبه مشخص خواهد شد.

 

مازند اسپرت : چه بازیکنانی را مد نظر دارید؟ آیا بازیکن غیربومی هم در ترکیب دارید؟

بستگی به سرمربی تیم دارد.

مازند اسپرت : با توجه به شناخت شما از فوتبال بابل و مازندران و با توجه به حضور ۲ ساله شما در لیگ کشور، یک سال دسته ۳ کشور و یک سال هم لیگ ۲ کشور، موفقیت امسال را چند درصد ارزیابی می کنید؟

مسابقات امسال که به احتمال خیلی زیاد ۲۶ مرداد شروع خواهد شد.باتوجه به اینکه امروز هم ۳۰ تیر است ما ۲۵ روز فرصت داریم تا اینکه بازیکن جمع کنیم و تمرینات بدنسازی و کار هماهنگی تیم و انجام بازی تدارکاتی را انجام دهیم. من فکر می کنم که اگه شما بهترین مربی دنیا مورینیو را هم بیاورید و بالای سر این تیم قرار دهید نتیجه نمیتواند بگیرد. هیچ مربی ظرف ۲۵ روز نمی تواند یک تیم ایده ال جمع کند اما هدف ما این است که در پایان فصل در بالای جدول قرار بگیریم.

مازند اسپرت : چه برنامه هایی برای این تیم که حالا دیگر محبوب شده و در حال ریشه گرفتن است در فصل جدید دارید؟

برنامه های تیم که من قبل از تمرین هم به بازیکنان گفتم که هم مردم بابل هم این جوانان هم فوتبالیست ها قدر آدم های امثال آقایون حسن زاده را بدانند . بخاطر اینکه این اتفاق هر ۵۰ سال،یا شاید هم هر یک قرن یک بار اتفاق بیافتد که یک نفر بیاد بخواد به این سبک تیم داری کند و این مقدار پول خرج کند. فرصت خوبی است برای این بچه ها تا قدر این لحظات را بدانند و از آنها استفاده کنند. دیگ همه چیز برمی گردد به اینکه ما هم یک تیم کاملا بومی ببندیم تعداد ۳۰ بازیکنی که باید در اختیار بگیریم همه بومی باشند بخاطر اینکه همانطور که خودتان هم در جریان هستید الان تمام تیم ها حتی زاهدان هم ۴ تا ۵ بازیکن مازندرانی در اختیار دارند.ما هم امیدواریم که بتوانیم با یک تیم بومی نتیجه خوبی در لیگ بگیریم.

مازند اسپرت :با توجه به انتظاراتی که از خونه به خونه وجود دارد هدف شما حفظ سهمیه است یا قهرمانی؟

لیگ یک با لیگ دو قطعا با یکدیگر فرق دارند. اگر لیگ ۲ باشد تیم ها یک مقدار ضعیف تر از لیگ یک هستند و انتظارات هم فرق می کند و می شود آنجا به قهرمانی فکر کرد،اما اینجا با اینکه ما چشم به بالای جدول داریم چون فرصت کوتاهی در این ۲۵ روز داریم با توجه به اینکه همه تیم ها بسته شدن و تیم ها قدر هستند و همه کار را شروع کردند و احتمال دارد که ما از هفته ششم،هفتم تازه راه بیافتیم و این باعث میشود که ما مشکل پیدا کنیم اما ما امیدواریم که موفق شویم.

مازند اسپرت : از مسئولان سیاسی بابل چه انتظاراتی دارید؟

از مسئولان بابل انتظار داریم که دست به دست هم دهند و کمک کنند تا بابل هم مثل قائمشهر شود. بالاخره پارسال شاهد بودید که اوایل صد تا سیصد تماشاگر وجود داشت بعد روزهای آخر ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تماشاگر آمدند. الان هم ما اگر دسته یک بگیریم فکرکنم که این استادیوم پرشود این استادیوم هم گنجایش زیادی ندارد از مسئولان تقاضا میکنیم یک دستی به سر و روی این ورزشگاه بکشند سکوه ها را اضافه کنند تا بالاخره تماشاگر میاد،تیم حریف میاد ما انقدر در ضمینه جایگاه و مسائل دیگر کم بود نداشته باشیم. امیدوارم همه دست به دست هم بدهند و کمک کنند تا ما یک تیم خوبی داشته باشیم.

مازند اسپرت : آینده فوتبال بابل و مازندران را چطور ارزیابی می کنید؟

من که آینده فوتبال بابل را خیلی خوب می بینم. با این شرایط بستر خیلی خوب فراهم شده خصوصا برای جوانان و آنها باید از این فرصت استفاده کنند. الان ما باید ۱۲ بازیکن دررده سنی جوانان و امید اسم بدهیم و۶ سهمیه زیر ۲۳ سال یعنی ۱۸ بازیکن جوان باید اسم بدهیم اگه از این ۱۸ بازیکن ۷،۸ بازیکن در چند بازی هم بتوانند بازی کنند خوب است. باتوجه به اینکه تیم جوانان ما قهرمان لیگ دسته یک کشور شد آینده خوبی من برای این بچه ها می بینم به شرط اینکه آنها هم به نحو احسن از این فرصت استفاده کنند.

مازند اسپرت : حرف آخر؟

امیدوارم که فوتبال مازندان دوباره مانند دهه شصت بتواند حقانیت خودش را در فوتبال کشور ثابت کند و یک تیم لیگ برتری داشته باشد که با توجه به پتانسیل بازیکنان که این همه بازیکن در لیگ برتر داریم حقش هم است.