زن ایرانی قداست دارد/چرا بانوان از بازی های خودشان استقبال نمی کنند !؟

اینکه ما بانوی ایرانی را به استادیوم بیاوریم و در حضور نامحرم و در کنار آقایان بخواهد به تشویق بپردازد این ها اشتباه است.اگر به این موضوع خیلی اصرار دارند چرا بانوان در بازی های خودشان استقبال آنچنانی از بازی های ویژه بانوان ندارند !؟

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،اقدامات این چند ساله بسیج ورزشکاران استان مازندران، هنجارهای اخیر ورزش کشور و استان مازندران و همچنین بحث حضور بانوان در استادیوم ها سبب شد تا به سراغ حسینیان رئیس بسیج ورزشکاران استان مازندران برویم و در این خصوص با او به گفتگویی بپردازیم.

در ادامه ماحصل گفتگوی ما با این مسئول را میخوانید :

 

بسيج ورزشكاران به دنبال اقدامات فرهنگي
سید جواد حسینیان مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران در ابتدای صحبت هایش گفت: بسيج ورزشكاران در سال ٨١ با هدف به تعميق برنامه هاي تربيتي فرهنگي در حوزه ورزش شروع به كار كرد.

وی ادامه داد:در كنار كارهاي تخصصي ای كه در حوزه قهرماني و حوزه همگاني در مجموعه ورزش كشور شكل مي گيرد، بسيج ورزشكاران كارهاي فرهنگي در كنار اين دوستان دارد. در اين چندسال اقدامات خوبي صورت گرفته است. يكي ديگه از برنامه هاي ما جذب و سازماندهي بكارگيري ورزشكاران سازماندهي شده است. يعني ما ورزشكارانمان را جذب بسيج ورزشكاران مي كنيم و از ظرفيت ورزشكاران بسيجي در حوزهاي مختلف در شهرستان ها و در مجموعه ستاد سازمان در طول برنامه هاي كه پيش بيني می شود، استفاده مي كنيم .

لایه های مختلفی در بسیح ورزشکاران داریم
این مسئول اظهار داشت:ما در مجموعه ورزش چند لايه داريم.يك لايه ما پيشكسوتان عزيز هستند كه گاها كمتر ديده مي شوند .يك لايه ما بانوان ورزشكار هستند يك لايه ديگر كه در هيچ قشري ديده نمي شود ورزشكاران ما هستند .

وی ادامه داد :يكي ديگر از مجموعه هاي كه ما به آن توجه كرده ايم قهرمانان ما بودند. خيلي از قهرمانان ما كه افتخارآفريني مي كردند اما بعدا ديده مي شد مورد بي مهري قرار مي گرفتند.

 

تعداد ورزشکاران بسیجی دنسبت به گذشته دو برابر شده
حسینیان اظهار داشت :تا سال ٩٣ ما ٧٥٠٠نفر ورزشكار بسيجي داشته ایم.

وی افزود :شايد خیلی ها بگویند استقبال از بسيج طي اين چندسال كم شده اما من به عنوان مسئول سازمان بسيج ورزشكاران عرض كنم از سال ٨١تاسال٩٣  آمار ما ٧٥٠٠نفر بودند که امروز ١٦٠٠٠ورزشكار بسيجي داريم که این تعداد از آن سال تا به الان بيش از دو برابر شده است که نشان دهنده این است که ورزشكاران ما خودشان را از نظام و سرباز ولايت مي دانند.

 

مازندران استان پیشتاز در تقدیم مدال ها
سید جواد حسینیان اظهار داشت:يكسري از برنامه هاي ما ابلاغي است كه داريم انجام مي دهيم مثل اردوهاي راهيان نور و.. يكسري ديگر هم ابتكاري است .

وی ادامه داد : از مروجين اخلاق اسلامي ترويج داشته ایم.شاید بپرسید مروجین اخلاق اسلامی چه کسانی هستند. در ورزش آيتم هايی است كه ما مشخص كرديم. قهرماناني كه مقابل رژيم صهيونيستي شركت نكرده اند، یا قهرمانانی که در دیدارهای پایانی خودشان حریفان امریکایی خود را شکست دادند، قهرماناني كه مدال خود را به خانوادهاي شهدا تقديم كردند. این ها از نظر ما جزو مروجین اخلاق اسلامی بوده اند.

این مسئول بیان داشت: ما در این مدت تمام سعي خودمان را كرده ايم که از اين قهرمانان که این اقدامات بزرگ را انجام داده اند تجليل كنيم. این را باید عرض کنم که مازندران در تقدیم مدال ها به خانواده های شهدا پیشتاز است.

بدون مردم ما هیچ هستیم

حسینیان افزود :بسیج خودش را از مردم می داند، ما هر کاری که داریم و انجام می دهیم با مردم هستیم و خودمان را جدایی از مردم نمی دانیم برای همین ما سعی کردیم که مجموعه سازمان و کانون های ما فاصله خود را با ورزشکاران، قهرمانان ، مربیان ،یشکسوتان، تیم ها و داوران و … نزدیک کنند.

وی اظهار داشت: این باعث شده که این تفکر بسیجی و انقلابی در بدنه ی مجموعه بسیج باعث شده که همانطور که مردم خودشان را بسیجی و انقلابی می دانند ما هم خودمان را از بسیج می دانیم چون ما لازم و ملزوم همدیگر هستیم.همین امر سبب شده در مناسبت های مختلف انقلابی که در کشور برگزار شده، ورزشکاران ما میدان داری می کنند و صف اول راهپیمایی ها هستند.این بخاطر این است که ورزش از روحیه انقلابی و مردم و بسیج در یک مسیر حرکتی و یک هدف را دنبال می کنند.

 

ما با اصل رژيم صهيونيستي مشکل داریم

مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران در خصوص بازی نکردن در مقابل رژیم صهیونیستی اظهار داشت: همه بازیکنان، قهرمانان، مربیان و دست اندرکاران ورزشی برای ما عزیز هستند چون زحمت می کشند و زیر یک بیرق هستند.همه زیر پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند اما گاها ممکن است یکسری صحبت ها و یکسری انحرافات و اتفاقاتی بیافتد که منجر به این شود که مقداری ایجاد ناهماهنگی کند.ما با اصل رژيم صهيونيستي مشکل داریم.ما آنها را به عنوان یک کشور به رسمیت نمیشناسیم.اصلا هدف از انقلاب چه بود !؟ امام انقلاب کرد که در مقابل زورگویان بایستد و از مستضعفین جهان هم حمایت کند که این یکی از اهداف امام و انقلاب بود.

وی ادامه داد: هر کشوری برای خودش آرمانی دارد و آرمان کشور ما این است که از مستضعفین جهان حمایت کند و از زورگویان و از مستکبرین دوری و مقابله می کنیم.رژيم صهيونيستي را ما قبول نداریم.ما اگر رو در روی آنها قرار بگیریم در واقع اسرائیل را به رسمیت شناخته است و به چهل سال زحمات تلاش ها و در واقع آرمان های امام پشت پا زده ایم. ما این راه را ادامه خواهیم داد و به هیچ عنوان از آرمان های امام راحل کوتاه نخواهیم آمد.

 

زن مسلمان ایرانی برای خودش جایگاه و قداست دارد

وی در خصوص استفاده از مربیان مرد برای بانوان در تمرینات اظهار داشت: اخیرا متاسفانه برخی از مربیانی بوده اند که آمده اند و گفتند مربیان مرد یک مقدار حرفه ای تر هستند و می توانند بانوان را آموزش بدهند.حرکات نابجایی در حال شکل گرفتن است.امروز می گویند بانوان ما باید بیایند و در ورزشگاه ها بنشینند.زن مسلمان ایرانی برای خودش جایگاه و قداستی دارد.

وی در خصوص حضور بانوان در استادیوم ها بیان داشت : اینکه ما بانوی ایرانی را به استادیوم بیاوریم و در حضور نامحرم و در کنار آقایان بخواهد به تشویق بپردازد این ها اشتباه است.اگر به این موضوع خیلی اصرار دارند چرا بانوان در بازی های خودشان استقبال آنچنانی از بازی های ویژه بانوان ندارند !؟در طول سال بازی های زیادی در رشته های مختلف برای بانوان برگزار می شود، چرا بانوان از این بازی ها که اختصاصا برای بانوان است استقبال نمی کنند و به ورزشگاه ها نمی روند !؟ ما امروز می گوییم که بانو بیاید و در یک قسمتی از استادیوم بنشیند و آقایان در قسمت دیگر ورزشگاه باشند. فردا می گوییم چه اشکالی دارد، این ها زن و شوهر یا فامیل هستند و بیایند و در کنار هم به تشویق تیم ها بپردازند.

حسینیان بیان کرد: ما نباید قبح کار را بشکنیم و نباید خودمان را با کشور های دیگر مقایسه کنیم.جایگاه و قداست زن ایرانی با سایر کشور ها فرق دارد.مسئولین ورزش کشور باید توجه داشته باشند. آیا مسئولین ما خودشان حاضر هستند زن و بچه های خودشان در ورزشگاه ها حاضر شوند !؟ آیا آن مقام مسئولی که در جایگاه خودش است در حوزه ورزش آیا حاضر است زن و بچه خودش را در استادیوم ها در کنار مردم قرار دهد !؟قطعا حاضر نخواهد بود .پس ما باید بدانیم جایگاه زن ایرانی کجاست .

تذکر مستقیم به باشگاه های متخلف نداریم

حسینیان بیان داشت: ما در مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان مجموعه ای داریم به نام اداره امور باشگاه ها که کار نظارتی را انجام می دهد.ما تذکر مستقیم به باشگاه های متخلف نداریم، اما اگر ببنیم باشگاه ها، تیم ها و یا آموزشگاه هایی که در حوزه ورزش تخلف می کنند یا به انحراف می کشانند، سعی می کنیم اینها را از طریق مدیران مجموعه ورزشی استان و معاونین محترم و یا امور باشگاه ها پیگیری کنیم.

وی ادامه داد : ما سعی کردیم ورود ما بیشتر در حوزه فرهنگی باشد.بحث وحدت حوزه و ورزش را راه انداختیم .جلسه ای برگزار کردیم با بسیج طلاب استان و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران که بتوانیم روحانیون عزیز و حوزه علمیه را در بدنه ورزش نقش آنها را پر رنگ تر کنیم و از ظرفیت روحانیون عزیز استفاده کنیم.حضور روحانیون در ورزش می تواند خیلی به ورزش کمک کند.

بیش از ۵۰ یادواره شهدای ورزشکار برگزارشد

این مسئول اظهار داشت: از سال ۹۳ تا به امروز بیش از ۵۰ یادواره شهدای ورزشکار برگزار کرده ایم .یکسری از شهرستانی بود که توسط اداره ورزش شهرستان ها برگزار شد و یکسری دیگر استانی بود که برگزار کرده ایم.یادواره های تخصصی درون هیات های ورزشی را راه انداخته ایم.گفتیم هر هیاتی برای خودش شهید دارد، مثلا هیات فوتبال حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ شهید فوتبالیست دارد برای همین گفته ایم هیات ها هم برای شهدای خودشان یادواره شهدا برگزار کنند.

حسینیان ادامه داد : هدف این است که ورزشکاران ما درگیر این کار معنوی شوند. برای مثال شما آخرین یادواره ما در بابلسر را ببینیدما هیچ دخالتی نکرده ایم و تمامی کارها را ورزشکاران انجام داده اند.۲ ماه تمام درگیر یک اقدام فرهنگی بودند.حضرت آقا فرمودند که در کنار ورزش جسمی باید به ورزش روح نیز پرداخت.یکی از راه های ورزش روح همین برگزاری یادواره های شهداست.یا مثلا برنامه فرهنگی راهیان نور که می تواند در جهت ارتقا سطح روحی ورزشکاران و قهرمانان ما کمک کند .

وفاق و همدلی خوبی در اداره کل ورزش و جوانان وجود دارد

حسینیان در خصوص عملکرد اداره ورزش و جوانان اظهار داشت:مجموعه بسیج فراجناهی نگاه می کند، ما هیچ موقع خودمان را متعلق به جناه خاصی نمی دانیم.خط ما خط ولایت است.یک عزم بسیار خوبی طی این دو سه سال بین اداره کل ورزش و جوانان و مجموعه بسیج ورزشکاران اتفاق افتاده است . من در دوره های قبلی نبوده ام که ببنم اما در این مدیریت هم هماهنگی وجود دارد و هم همکاری خوبی بین ما و اداره کل وجود دارد.

وی ادامه داد :در امورات و کارهای مختلف هم دوستان حمایت می کنند و هم در برخی اقدامات همکاری های لازم را صورت می دهند.یک وفاق و همدلی خوبی بین مجموعه اداره کل و سازمان بسیج وجود دارد.

عملکرد اداره کل ورزش و جوانان مازندران عالی است

این مسئول بیان داشت:من در حوزه خودم عملکرد مدیرکل دستگاه ورزش را ارزیابی می کنم.در حوزه تخصصی باید کارشناسان موضوعی صحبت کنند.این چیزی که عدد و رقم نشان می دهد این است که اتفاقات خوبی در ورزش مازندران رخ داده است.در حوزه های قهرمانی ، همگانی و فرهنگی ما نمی توانیم به سادگی از آن بگذریم.

وی ادامه داد :همانطور که از زحمات مدیران قبلی نمی توان به سادگی گذشت چون آنها هم زحمات زیادی کشیده اند.انسجام خوبی در ورزش استان وجود دارد. یک همدلی و اخلاق مداری خوبی در ورزش استان است و این وفاق و همدلی دست به دست هم داده تا ما بتوانیم در بحث فرهنگی پیشتازی کنیم.عملکرد اداره کل ورزش و جوانان مازندران در مجموعه بسیج ورزشکاران بسیار عالی و خوب و رضایت بخش است.

حسینیان افزود :همه اتفاقاتی که افتاده در مجموعه سازمان بسیج ورزشکاران، این هماهنگی ها بوده است که سبب شده این اتفاقات رخ دهد.اگر این هماهنگی ها نبود یقینا سرعت عمل ما کمتر میشد.

قهرمانان خودشان تقاضای اهدای مدال هایشان دارند

وی در خصوص اهدای مدال های قهرمانان اظهار داشت :این اقدامات حرکتی بودکه از شب وداع شهدای قواص استارت خوردولی الان دیگر این موضوع اهدای مدال از دست ما خارج شده است.

وی ادامه داد:در سال قبل هفته ای نبود که قهرمانی با ما تماس نگیرد و در خصوص اهدای مدالش با ما هماهنگی نمی کرد.قهرمانان تماس میگیرند و تقاضا می کنند برای اهدای مدالشان با خانواده شهدا هماهنگی صورت دهیم. طوری شده که از سازمان بسیج ورزشکاران کشور با ما بارها تماس گرفتند و صحت این موضوع را پرسجو کردند.

حسینیان بیان داشت: باید عرض کنم که مازندران ما همانطور که در دوران دفاع مقدس ده هزار و چهارصد شهید را تقدیم کرد ، امروز ورزشکاران ما قدرشناس هستند، قدردان زحمات شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و مدافع وطن هستند.ورزشکاران ما اگر با این معنویان عجین نباشد یقینا اینکارها را انجام نخواهد داد.خیلی از ورزشکاران هستند که مدال های خودشان را جمع می کنند و برای خودشان نمایشگاهی از مدال هایشان تشکیل می دهندو کلکسیونی از مدال هایشان را قرار می دهند و خیلی ها هم هستند که از مدال های خودشان خیلی راحت میگذرند.ما در هر برنامه فرهنگی خودمان برنامه تقدیم مدال به خانواده شهدا را داریم چون این موضوع جز برنامه های لاینفک سازمان بسیج ورزشکاران شده است.