از شهرداری ها و شوراها انتظار تیمداری در لیگ های ورزشی نداشته باشید

شعبان وفایی نژاد کارشناس امور شهرداری ها و شوراها در رسانه ها از وضعیت این نهادها در مباحث مالی ، مطالبی را مطرح کرد که قابل توجه می باشد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شعبان وفایی نژاد کارشناس امور شهرداری ها و شوراها در رسانه ها از وضعیت این نهادها در مباحث مالی ، مطالبی را مطرح کرد که قابل توجه می باشد.

وی گفت: زمانیکه وزارت نفت به همه ارکان زیرمجموعه خود دستور و تأکید می کند که به هیچ عنوان در امور تیمداری در لیگ برتر ورود نکنند و مدعی شده که وضعیت این وزارتخانه پردرآمد پاسخگوی نیازهای مالی و زیربنایی وزارتخانه متبوع نمی باشد و یا در شرایطی که شهرداری ها شدیداً با بحران های مالی روبرو و حتی توان پرداخت حق و حقوق و مزایای قانونی پرسنل خود را ندارند و بسیاری از پیمانکاران دچار ورشکستگی شده اند ، چگونه می توان انتظار داشت که در امور ورزشی و تیمداری سرمایه گذاری کنند .

وفایی نژاد بیان داشت: شهرداری نمی توانند حقوق ماهیانه یک میلیونی خود را تأمین کنند و از پرداخت حق بیمه کارگران و مزایای قانونی آنها عاجز است، چگونه می توان متصور بود که هزینه های میلیاردی یک فصل بازیکنان و ارکان تیم های ورزشی را متقبل شوند.

این کارشناس اجتماعی تصریح کرد: طبق یک برآورد ساده برای یک وعده غذای تیم های ورزشی یک میلیون تومان هزینه می شود و برای یک دست لباس ورزشی یکصد میلیون و یا برای یک سفر خارج از استان بالای میلیون ها تومان صرف می شود حال چگونه باید انتظار داشت که شهرداری ها بتوانند براحتی در این حوزه ورود پیدا کنند .

وفایی نژاد گفت: قانون نیز به شهرداری ها اجازه ورود به تیمداری را نداده و این موضوع مغایر با روح قانون است ؛ منطق نیز حکم می کند که وقتی شهرداری در رسیدگی به ابتدایی ترین وضعیت معیشتی کارگران خود عاجز نشان داده ، چرا باید میلیاردها تومان هزینه تدارکات تیم های ورزشی کند که هیچ دستاوردی برای مردم و دستگاه مربوط ندارد .

این کارشناس با کالبد شکافی بیشتر این موضوع افزود:  در برخی از شهرداری های کشورمان در طول سال حتی یک کیلو شیرینی به مناسبت های ملی و مذهبی تهیه و توزیع نمی شود اما همین شهرداری ها برای برگزاری جشن تولد بازیکنان ورزشی تیم منصوب به خود ، از صرف هزینه های میلیونی دریغ نمی کنند و مشخص نیست چرا این دستگاهها که تنها نام آنها بر روی پیراهن بازیکنان تیم های ورزشی آورده شده ، میلیاردها تومان هزینه صرف کند.

شعبان وفایی نژاد با بیان اینکه وضعیت خشکسالی مالی در شهرداری ها ، غیرقابل انکار است ، خاطر نشان کرد: عدم وجود درآمد پایدار، افزایش تورم، کاهش درآمد عمومی مردم و حقوق کارکنان ادارات موجب مشکلات زیادی برای شهرداری ها شده و حتی خود شهرداری ها برجسته ترین دستگاههایی هستند که فشار مالی را بر کارگران وارد آورده و برای کاهش تعهدات مالی خود ، اقدام به حذف بسیاری از آیتم های حقوق شان کرده اند در این شرایط بهترین روش کاهش هزینه های غیر ضروری است و باید اعضای شوراها در مدیریت هزینه های شهرداری احساس مسئولیت قانونی و اخلاقی نمایند .

کارشناس امور شهرداری ها و شوراها بااشاره به اینکه با کاهش حق و حقوق پرسنل و تعدیل نیرو در دستگاههای اجرایی همچون شهرداری ها شدیداً مخالف است ، یادآوری کرد: با از بین بردن هزینه های غیرضروری ازجمله تیمداری ورزشی در مسابقات مختلف و همچنین حذف بسیاری از مراسم کلنگ زنی های غیرضروری ، می توان به افزایش بهره وری از ظرفیت های مالی موجود اقدام کرد.