قهوه خانه ها کجای فوتسالند؟/ از تبانی معروف تا مذاکره با بازیکن و مربی!

به گزارش مازند اسپرت ؛ قهوه خانه ها در طول تاریخ حیات چهارصد ساله ی خود وظیفه و نقش های گوناگونی مطابق با اوضاع اجتماعی و اقتصادی زمان داشته است. در آغاز کار محل گرد آمدن مردم خوش گذران از قشرهای مرفه جامعه و ادیبان و شاعران و رجال درباری و کشوری و لشکری بود. […]

به گزارش مازند اسپرت ؛ قهوه خانه ها در طول تاریخ حیات چهارصد ساله ی خود وظیفه و نقش های گوناگونی مطابق با اوضاع اجتماعی و اقتصادی زمان داشته است. در آغاز کار محل گرد آمدن مردم خوش گذران از قشرهای مرفه جامعه و ادیبان و شاعران و رجال درباری و کشوری و لشکری بود. در ادامه از هر طبقه و گروهی در آنجا حضور پیدا می کردند. رفته رفته بعضی از قهوه خانه ها به صنف و گروه خاصی از مردم اختصاص یافت. از قهوه خانه های سیاسی، اقتصادی گرفته تا هنری و حتی ورزشی. در بین قهوه خانه هایی که پاتوق اهالی اهالی ورزش است، قهوه خانه هایی نیز وجود دارد که فوتسالی ها حضورپررنگی در آن دارند و حتی بعضی از این قهوه خانه ها تنها مختص اهالی فوتسال است.

در ادامه به تعدادی از رویدادهای مهم فوتسالی که در قهوه خانه ها رخ داده است، اشاره می کنیم.

تبانی گیتی پسند – پرسپولیس؛ اسفند ۱۳۹۰

این تبانی از طریق فدراسیون فوتبال محرز شد و با بازپس گیری قهرمانی از گیتی پسند، تیم شهید منصوری قرچک به عنوان تیم اول لیگ ۹۰ معرفی شد. هر چند هیچ گاه نحوه طراحی این تبانی و نفر اول آن اعلام نشد اما بر اساس اطلاعات دریافتی، مذاکره با یکی از بازیکنان پرسپولیس در یکی از قهوه خانه های تهران انجام شده بود.

مذاکره با بازیکن ملی پوش- فروردین ۹۴

یکی از انتقالات بزرگ فصل جاری، سر و صدای زیادی کرد و با حواشی زیادی همراه بود. سرمربی این تیم برای مذاکره با این بازیکن که اتفاقا ملی پوش هم هست در روزهای پایانی فروردین در یکی از قهوه خانه های تهران قرار می گذارد. یکی از عوامل تیم به سراغ این ملی پوش می رود و او را با اتومبیل خود به قهوه خانه و دیدار مربی مشهور می برد. حضور این بازیکن در تیم مطرح هم در همین قهوه خانه نهایی می شود!

طراحی حواشی، مذاکره با بازیکن و…

یکی از تیم هایی که همیشه با حواشی درگیر بوده و اتفاقات پشت پرده آن را در آروزی قهرمانی نگه داشته است، طراحی بسیاری از حواشی آن در قهوه خانه ای به اسم «معین» انجام می شود. این قهوه خانه که توسط یکی از فوتسالی های مطرح آن استان اداره می شود، تبدیل به مکانی برای مذاکره، عقد قراردادها و حضور بازیکنان برای کشیدن قلیان شده است.

دفتر باشگاه در قهوه خانه!

قهوه خانه ها در یکی از استان های کشورمان سابقه بسیار دیرینه ای دارد. در حال حاضر نیز قهوه خانه های این استان بر خلاف شهرهای دیگر کشور، از رونق نیفتاده و اتفاقا ورزشی ها نیز باعث رونق چند برابر آن ها می شوند. فوتبالی های این شهر اغلب در کافه «ستاره» دور هم جمع می شوند اما پاتوق فوتسالی ها، کافه «مهرداد» و به خصوص کافه «دوستان» است.

بر اساس شنیده ها، این قهوه خانه ها در بسیاری از مسائل کلان و تصمیم گیری باشگاه ها نقش اساسی دارند. مدیران باشگاه ها به وفور در آن به چشم می خورند. گاهی برای تفریح و گاهی هم مذاکره با بازیکن و مربی! حتی گفته می شود این قهوه خانه ها مدیرعامل هم تعیین کرده اند و برخی عزل و نصب ها بعد از یک چپق چاق کردن انجام شده است.